Volkswagen Passat 2.0 TDI 140pk Comfortline (2005)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat Bluemotion

Signalement

UitvoeringPassat 2.0 TDI 140pk Comfortline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst130.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ZWARE MOTORSCHADE BIJ 130,000

  • 130.000 km

Passat mei 2005 2.0 TDI 140pk – km.stand 130,000 – kapotte klepstoters en krukkenas.

Om te beginnen ben ik altijd al Passat fan geweest – mijn vorige Passat heb ik 5 jr voor de zaak gereden en mijn vrouw daarna nog 3 jaar privé – totaal zo’n 300,000km zonder noemenswaardige mankementen.

Mijn huidige Passat, (ik was een van de eerste eigenaren van het nieuw model) heb ik in 2008 van de zaak overgenomen. Deze Passat heeft toch wel zijn problemen gehad, met name met waarschuwingslampjes remmen en katalysator(en roetfilter); voor het laatste meermaals naar de garage geweest – bij zo’n 40,000km alle sensoren vervangen en recentelijk zijn ze weer vervangen . Maar sinds mijn laatste reparatie afgelopen week ben ik absoluut geen Passat-fan meer. De motor verloor kracht en maakte herrie, dus naar de dealer J. Maas in Uithoorn. Het uitlezen gaf geen mankement aan, dus moest hij voor nader onderzoek blijven staan. Uitkomst: EGR klep kapot; moest nwe besteld worden – duurde twee dagen, kosten ca € 450 . Voor ik hem op kon halen weer door garage gebeld – probleem bleek niet verholpen – de kleppenstoters waren versleten en de krukas beschadigd, waardoor er zo’n €1.500 bij de reparatiekosten opgeteld moest worden – en dat voor een motor die slechts 130,000 km gelopen heeft en altijd dealer-onderhouden is geweest! Men zei dat dit probleem eigenlijk niet bekend was bij deze garage.
Maar, na wat surfen op internet kwam ik meerdere gevallen tegen – vanaf km-stand 60,000 tot 170,000; hier volgen enkele links: http://passatforum.com/.../viewtopic.php?

http://www.motor-talk.de/forum/vw-passat-3c-6b-2-0tdi-dpf-140ps-bmp-motor-nockenwelle-eingelaufen-t2849874.html

http://www.autoweek.nl/autoreview/22788/volkswagen-passat-20-tdi-140pk-highline-2005

http://www.amtgarageforum.nl/volkswagen/passat/storing-niet-te-vinden-dpf-lampje-25967.html

http://www.tdiclub.nl/printview.php?t=44725&start=0

Voor degenen die het interesseert heb ik foto's van de beschadigde kleppenstoters (sommige waren nog goed, andere totaal versleten, zelfs een met gaatje erin) en afgesleten/beschadigde krukkenas

Ik ben boos op VW/Pon dat zij hier geen verantwoordelijkheid voor nemen. Vind het ook vreemd dat reparatie in DL 1200 kost en hier 1500 en dat ik moet betalen voor EGR reparatie terwijl dit niet het probleem bleek te zijn.

Rob

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.