Volkswagen Passat 2.0 16V FSI Comfortline (2005)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat Bluemotion

Signalement

UitvoeringPassat 2.0 16V FSI Comfortline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Eind juni de auto opgehaald. Toen nog met wieldoppen, 3 dagen later de velgen eronder laten zetten.
Het rijdt super. Erg rustig en de motor (150pk) heeft meer dan genoeg vermogen. Mijn vorige Passat had ’slechts’ 105 pk dus dit is een verademing.

Echt zuinig is de motor overigens niet. Dit komt ook omdat ik veel korte stukken rijdt en ik het lekker vindt om snel op te trekken (wat de auto goed doet). Ik rijdt 600-650km met 65 liter.

[update]
Kom nu gemiddeld op 10.1 op 100km. Niet echt zuinig maar gezien mijn rijstijl is dat ook niet echt verwonderlijk. Wel valt me op dat het verbruik boven de 150 behoorlijk oploopt. Als je gewoon gemiddeld 120 rijdt is de wagen behoorlijk zuinig en haal je makkelijk 850-900 km met 1 tank.
[/update]

Net een vakantie mee gereden (3500km) waarbij ik 2x 12 uur achter elkaar heb gereden (beide keren slechts 3x10 minuten gestopt om te tanken) zonder echt moe te worden. Ik ben bijna 2 meter lang en heb vrij snel rugklachten. Nu alleen omdat ik wat stijf werd na 4 uur te zitten. Een super comfortabele auto dus. De stoelen zijn lang en hoog. Erg lekker.

Reacties van mensen is heel positief. Erg luxe afwerking en men kijkt wel even als je langs komt rijden.

[update]
Ik heb tijdens het verhelpen van de puntjes die ik had een week met een nieuwe A4 (2.0 benzine) gereden. Wat een verademing toen ik mijn Passat weer terug kreeg. De A4 is erg klein, het middenconsole zit hard tegen m’n been aan en het dashboard is lastig afleesbaar en vol knopjes (erg druk)... nee, geef mij de Passat maar!
[/update]

PROBLEMEN

Ondertussen is de auto voor onderstaand genoemgde punten naar de dealer geweest. Ik heb ter aanvulling het resultaat toegevoegd:

Er zaten bij aflevering fouten in de lak (onderste laag zo bleek) en er moeten delen overgespoten worden.
[resultaat]
Deur en achterklep zijn overgespoten en het is nu perfect
[/resultaat]

De ESP knop (voor het uitschakelen) werkt niet.
[resultaat]
De knop zelf bleek geen contact te maken met de schakelaar eronder. Dit is hersteld en ik kan nu gewoon ESP aan en uitzetten.
[/resultaat]

De carkit slaat af en toe op hol. Ik heb een apart geinstalleerde bluetooth carkit (hcb300 van sony-ericsson) erin laten zetten. Dit ligt niet zozeer aan de auto.
[resultaat]
Er bleek een storing in de carkit te zitten en is verholpen.
[/resultaat]

De afwerking van het knopje van de alarmlichten zit niet recht (midden van het dashboard).
[resultaat]
Nieuw afwerkplaatje geplaatst en ze hebben tegelijk de bakjes ernaast vernieuwd, ze vonden die niet soepel genoeg uitkomen (was mij niet opgevallen).
[/resultaat]

Verder vindt ik persoonlijk de regensensor erg gevoelig en mag die minder snel aanslaan. Ik weet niet of dat kan.
[resultaat]
Hier bleek geen aanpassing mogelijk. Enkel met de schakelaar voor gevoeligheid is het enigzins in te stellen. Voor mij nog altijd te gevoelig (ook in de laatste stand), maar daar moet ik dan maar mee leven.
[/resultaat]

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.