Volkswagen Passat 1.8 5V Turbo Trendline (1998)

autoreview

Volkswagen Passat 1.8 5V Turbo Trendline (1998)

Signalement

UitvoeringPassat 1.8 5V Turbo Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf89.000 km
KM-stand laatst180.000 km
Lezerswaardering: 21%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prachtige wagen maar wat een hoop ellende.

  • 180.000 km

Na de comfortabele maar spartaanse Peugeot 309 en de geweldige Ford Escort was dit mijn 3de auto.

Een prachtige wagen, verlaagd met een echt schitterende lichtblauwe mettalic lak. Het was ook een heerlijke wagen om in te rijden, comfortabel en door de 1.8 turbo kreeg je bij zo'n 2600 toeren echt nog even een kick in je rug van de turbo.

Het grote nadeel van deze wagen was de hoeveelheid reparaties die ik heb gehad aan deze wagen. Vooral de elektrisch bediende ramen en de centrale vergrendeling zijn meerdere keren gerepareerd. Er was een ontwerpfout waardoor water in de ECU kon lopen wanneer er een paar bladeren in het afvoergeultje waren gevallen. Dat was ook al een paar duizend euro aan kosten voor vervanging van de ECU.

Daarnaast ook buitengewoon slechte ervaringen met de dealer Martin Schilder in Haarlem. Toen ik de wagen net 3000km had ging een motorstoringslampje branden. Ik naar Martin Schilder en de conclusie:, "Ja er moet voor €7000,- een nieuwe motor in. Black sludge en te erg om te repareren. Je kan er gewoon op wachten dat hij helemaal in de soep loopt." Dat was bij 91.000km Nu had ik al mijn geld aan deze wagen uitgegeven en had ik zeker geen €7000,- voor een nieuwe motor. Ik heb gezegd maak maar schoon zoveel je kan en ik kijk wel. Daarna zelf nog de motor geflushed en er nog 7 jaar en 90.000km mee doorgereden zonder nog enige storing aan de motor. Ik heb gezien dat deze wagen daarna nog 6 jaar heeft doorgereden voordat hij in 2018 gedemonteerd werd. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier een poging gedaan werd me een poot uit te draaien. Maar ook bij verschillende andere reparaties had ik een slecht gevoel bij deze dealer en zijn arrogante houding. En de kosten van reparatie en onderhoud vielen ook nooit mee. Dit in combinatie met alle andere storingen en dure reparaties die ik aan deze wagen gehad heb zorgt ervoor dat ik niet snel weer een VAG product zal kopen.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.