Volkswagen Passat 1.4 16V TSI BlueMotion Techn. Comfortline (2010)

autoreview

Volkswagen Passat 1.4 16V TSI BlueMotion Techn. Comfortline (2010)

Signalement

UitvoeringPassat 1.4 16V TSI BlueMotion Techn. Comfortline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst145.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Passat

  • 1.500 km

Toch weer voor een passat gekozen. Dit ondanks dat het huidige model aan het eind van 2010 vervangen gaat worden voor een geheel nieuw model. De afweging was dat op dit moment de passat een van de weinige autos in het D segment is met 20% bijtelling.

De auto is voorzien van een dynamic pakket, 17 inch velgen, donkere achterruiten en sportonderstel en een rns510 toch screen navigatie. Omdat het model aan het eind van het jaar eruit gaat zijn wordt er momenteel een hoop voordeel geboden op alle pakketten.



De passat et dynamic is wat stugger geveerd dan de standaard uitvoering maar het voordeel vindt je terug in het betere weggedrag, persoonlijk ervaar ik dit als een pluspunt maar zou voor de wat meer frans ingestelde berijder hinderlijk kunnen zijn.

De 1.4 tsi met start/stop voldoet, geen snelle sprinter maar je komt goed mee in het verkeer. Zeker bij lage toeren is de motor erg sterk. Bij inhalen moet je wel eens terugschakelen naar de 5 (6 bak) maar dat is overkomelijk.

Comfort in de auto is nog steeds op niveau, zeer stil en prettige overzichtelijke instrumenten. Veel opbergmogelijkheden en electrisch verstelbare stoelen.

Nieuw op het 2010 model is het stuurwiel en de climatronic bediening uit de passat CC. Het stuur heeft meer bedieningsmogelijkheden als het oude stuur, de climatronic is feitelijk een kleine achteruitgang omdat je nu alleen hele graden kan kiezen. In het oudere model kon dit met halve graden, het lijkt een klein verschil maar is zo nu en dan wel het verschil tussen warm en koud.

Verder geen piepjes, kraakjes of andere klachten tot nu toe..........

Update 2500 kilometer

Ingebroken in de auto. Raam ingeslagen dashbord vernield en de RNS 510 navigatie unit kwijt. Blijkt volgens de schadehersteller de hit van het moment te zijn om de RNS 510 versie 2010 tweedehands in je auto te hebben, ze worden op bestelling gejat.
Een buurtbewoner gaf aan dat hij al zijn tweede rns 510 kwijt is. Hoewel een goed systeem voor mij nu een kenwood DNX9260DT met afneembaar scherm.

Het blijkt dat de rns510 kinderlijk eenvoudig is te verwijderen. De unit zit in een soort van slede in de dubbeldin ruimte, vastgemaakt met 4 schroefjes. Het dachbord (stukkie plastic0 kan je met een klik verwijderen, bij nieuwere modellen is de navigatie volledig geintergreerg dat is dus bij deze passat niet het geval.

Wel merk ik nu op dat de auto fluisterstil is, geen radio etc....
en dat is ook wel even lekker die rust :-)

  • 17.000 km

Inmiddels 17.000 gereden met de passat. Geen problemen gehad. Ook op vakantie in frankrijk trok de passat met vouwwagen ons prima over en door de bergen. Heel tevreden. Een prima zaken/ familie auto met een leuk belasting voordeeltje.

Passat mysterie

  • 42.000 km

de auto heeft net 2weken bij pon gestaan. De passat bleek tijdens de eerste onderhoudsbeurt te laag te zijn. Dit gaf problemen met het rijden met aanhanger of met zware belasting op de achterwielen. Het mysterie is dat de dealer geen verklaring kon geven voor de lage hoogte van de auto. Nu nieuwe set veren eronder kijken of het werkt. Ben benieuwd of er meer passat rijders zijn met dit probleem ( bouwjaar Q1 2010)

Probleemloos

  • 130.000 km

Geen enkele klacht, extreem warm of extreem koud, de passat start en doet zijn werk. Geheel probleemloos met comfort.

Einde

  • 145.000 km

Auto ingeleverd, bij laatste beurt nog grote reparatie , nieuwe ketting met coulance regeling van de importeur (toch het tsi probleem). Hoorde al langer een kleine tik in de motor. Mijn vertrouwen in de betrouwbaarheid van vw heeft toch schade opgelopen.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens