Volkswagen ID.4 77kWh 204pk Pro (2022) #2

autoreview

Volkswagen ID4
Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4Volkswagen ID4

Signalement

UitvoeringID.4 77kWh 204pk Pro
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst80.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

voorloop auto

  • 80.000 km

Per 1 oktober begonnen bij nieuwe werkgever. Dus kreeg eerst een voorloop auto, en bij verlenging contract mag ik zelf wat uitzoeken. Ik kreeg als voorloop auto dus een zwarte VW ID4 Pro uit 2022. Alles erop en eraan.
Ik rij er nu kleine 2 maanden in, en wil hier mijn ervaring delen.
Het is een slagschip van een auto en dat merk je bij smalle straatjes of parkeren in een grote stad. Dat was weer even wennen na mijn compacte Ford Puma (niet elektrisch). Dan het remmen, dat merk je ook dat je met dik 2000 kilo onderweg bent. Ik ben het nu wel gewend, maar in het begin moest ik wat steviger in de ankers.
De camera en parkeersensoren zijn wel nerveus en piepen al als het toch nog veilig is (voor mijn gevoel), met achteruit parkeren bij mijn werk, heeft de auto nu al paar keer een noodstop gemaakt. Je schikt je dood, en niet handig voor je nek, zo heftig remt hij.
Het valt mij op dat de achterzijde van de auto bij bochtenwerk toch wel snel zijn kont opzij gooit. Misschien komt het door mijn rijstijl, maar ben niet zo'n bochtenridder. Wellicht moet ik nog wennen aan het feit dat de ID4 achterwielaandrijving heeft. Vooral bij nat weer wil die kont bewegen. Maar ook bij nemen van normale bocht met normale snelheid voel ik het direct. Bereik van 400 kilometer is voor mij goed te doen. Stoelen zijn prima, alsof je in een bioscoopstoel zit, zo'n gevoel. Dan het rijgevoel, daar kan ik kort over zijn. Dat is er niet. Begrijp mij niet verkeerd, de auto rijd prima, maar neutraal en zonder het rijdersgevoel op te wekken. Waar ik toch wel van hou. Ik mis een beetje het contact met de weg. Neemt niet weg, dat je zo even richting Frankrijk kan rijden. Misschien is de auto te comfortabel voor mij.
De bediening was even wennen, maar dat gaat nu wel. Wil liever toch eigenlijk fysieke knoppen voelen. Deze auto rij ik in ieder geval nog tot april 2026. Ik weet nu wel dat, als ik mag uitkiezen deze ID4 niet op mijn lijstje staat. Ga liever voor wat kleiner en minder bijtelling. Jeep Avenger, Opel Mocca, maar de (te grote) SUV Ford Exporer vind ik wel een mooie auto qua design. Hoe dit rijd weet ik natuurlijk niet.

Grosso modo: De VW ID4 is prima om mee te rijden, model spreekt mij niet aan (smaken verschillen)

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.