Volkswagen ID.4 77kWh 204pk Pro (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | ID.4 77kWh 204pk Pro |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 74.500 km |
KM-stand laatst | 137.423 km |
Even over de ID4 na bijna 63k km's
- 137.423 km
In augustus gaat deze gezelschap vervangen worden door een andere EV, de Skoda Elroq.
Kort over de ID4.
Pluspunten:
- Vermogen, heerlijk vlot en altijd genoeg.
- Comfort, ONGEKEND fijn, heerlijk veerweg en wegligging.
- Systemen op de auto, betreft een rijk uitgerust model maar wat een genog die ACC met stop en Go, keyless entry en go (bij benadering ongrendelen)
- Matrix IQ light, prachtig! (heeft de nieuwe auto straks trouwens niet meer, bezuinigd op budget)
- Ruimte, heerlijk veel ruimte zowel voor als achterin en bagage.
- de Looks en vormgeving van de auto
- infotainment, Uitstekende NAVI, Online radio en ook DAB, geluid is super goed
- Laadsnelheid <10% is altijd hoge snelheid laden
Minpunten
- Remmen, auto doet eerst beroep op de e-motoren daarna pas de mechanische remmen
Standje B rijden helpt hier wel, als je dan beroep doet op het pedaal dan ga je direct op je metalen remmen.
- Begrensde snelheid van V/max 160 km/h
verder informatief:
praktische actieradius in de zomer 350-400 km, voornamelijk snelweg kilometers >100km/h
In de winter gaat hier al gauw 100 km vanaf.
Op 63.000 km gemiddeld verbruik van 20.3/100km
Sinds november 2023, dus 2 winters en wintersport in 2024 zit hier bij in.
Heel veel (80%) autosnelweg inclusief avonduren >130km/h en autobahn waar met regelmaat beroep wordt gedaan op de topsnelheid.
hartje winter, zonder sneeuw op de autobahn
100-10% in 218 km waarbij conitnu 130/140 op CC is gereden.
Grote reparaties:
- Accumodule, op 115.000 km per toeval door de dealer een fout in de accumodule ontdekt
- Deurgreep linksvoor
- Instapverlichting in de spiegels vervangen
Ik had graag de 2024/2025 model willen bestellen, die zijn efficiënter en meer vermogen. Maar de Elroq kwam beter uit. Dus om die reden, hetzelfde auto alleen minder in de lengte:)
ID4, is zeker een aanrader. Niet de beste EV qua range (77kwh id4 komt net iets of net zo ver(der) als de tesla standardrange) Maar het is een uitstekende auto, waar je in het begin aan het interieur even moet wennen. Ondanks zijn kwaaltjes (12v accu, een accumodule die van deze bouwjaren vaak aandacht behoeft) is het echt een prachtige wagen.
voor het kiezen van de nieuwe auto heb ik wederom gekozen voor een VAG-auto. De Kia's zijn interessant, maar voelen en zien er toch net niet uit. De Hyundai skip ik direct en de BMW en Mercedes is niet te betalen. Audi daarentegen weer wel, maar levert weer veel ruimte in. De tesla nieuwe model Y was interessant, maar financieel toch net te duur (longrange). Enyaq in de zelfde opties als de Elroq was 10K meer. Dus keuze zat
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.