Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf Plus

Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Optive (2007)

autoreview

1
Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Optive (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf Plus 1.9 TDI 105pk Optive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst250.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 17 oktober 2007

Sinds zomer 2007 ben ik in bezit van deze verhoogde Golf. Ik vind het van alle kanten een mooie auto om te zien. Heb nog even getwijfeld tussen een Ford C-Max en deze Golf Plus, maar de laatste voelt gewoon degelijker aan, bovendien kreeg ik bij mijn VW-dealer een financieel aantrekkelijker bod. Het zitcomfort is aanmerkelijk beter dan mijn vorige auto, een Golf Variant. Dat komt niet alleen door de verhoogde zit (scheelt toch 10 cm met de standaard Golf) maar ook door de vorm van de stoelen (prima zijdelingse steun) en de lekkere brede en in hoogte verstelbare middenarmsteun (bij de C-Max vond ik dat trouwens maar een smal fragiel dingetje waar je arm telkens van af gleed). Minpuntje van deze middenarmsteun is overigens wel dat ie de neiging heeft naar achteren te schuiven en niet vergrendeld kan worden. De auto voelt degelijk aan en ook het kloeke dashboard bevestigt dat gevoel. In de Optive-uitvoering heb je ook een stuurwiel met lederen bekleding. Dat geeft een lekkere grip en verhoogt het rijgenot. De beenruimte voor de achterpassagiers is gigantisch. Medereizigers verbazen zich daar over, ook omdat de auto van buiten niet eens zo groot oogt. De laadruimte is wat bescheidener dan die van mijn vorige Golf Variant, maar als de kids de deur uit zijn heeft dat ook niet de hoogste prioriteit. De weekendboodschappen passen er ruimschoots in en daar gaat het mij om. De verbruikscijfers: bij constante snelheid is het verbruik bij 80, 100 en 120 km/u (op de teller) respectievelijk 3.7, 4.6 en 6.0 liter per 100 km (gemeten over langere afstanden met de cruisecontrol). Dit is voor een auto met een MPV-achtig uiterlijk verbazingwekkend zuinig. De boordcomputer nodigt ook uit om zuiniger te rijden. Het motorgeluid is wat rauwer dan andere modernere diesels, maar ik vond het alom geprezen concept van deze bekende en betrouwbare TDI motor van VW doorslaggevend bij de keuze van de motor (met mijn vorige Golf heb ik daarmee ook 280.000 probleemloze en zuinige kilometers mee gereden voordat ik hem inruilde). Volgens mij zijn de standaard gemonteerde banden (Continental) wel rumoeriger dan ik gewend was en hebben bij sommige bochten de neiging om wat onrustig te gaan stuiteren. En nu ik het toch over de banden heb: een volwaardig reservewiel kon er niet van af bij VW, wel een opvulmiddel voor als je met een lekke band zou worden geconfronteerd. Ik hoop niet dat ik het ooit nodig zal hebben. Snel accelereren is er niet bij. Mijn vorige Golf had niet alleen iets meer paardekrachten (110 PK) maar was ook lager en lichter, en dat is te merken. Het koppel van deze Golf Plus voelt wel goed aan, iets wat me waarschijnlijk goed van pas komt als ik de caravan er aanhaak (moet ik nog uitproberen). Resumerend kan ik zeggen dat ik tot dusver uiterst tevreden ben over de Golf Plus. Heb geen spijt van mijn aankoop. Ik zal regelmatig dit review proberen te updaten!

Update 20.000 km: Geen enkel probleem tot dusver. Ben erg tevreden. Ook over het verbruik. Iets meer van mijn vorige Golf Variant TDI 110 PK, maar dat is te verwachten als je meer wind vangt door het hogere dak. De stoelen zijn gewoon geweldig en geven heerlijk veel steun!

Update 60.000 km: Tot dusver geen enkel probleem. ben dus nog steeds erg tevreden. Ook het verbruik is zeer acceptabel; tussen 5.5 en 6.0 lter per 100 km, uiteraard afhankelijk van traject en rijstijl. Het motorgeluid vind ik toch wel een minpuntje (modernere dieselmotoren zorgen voor minder 'herrie' aan boord).

Update 140.000 km: Het wordt vrij eentonig maar tot dusver geen enkel probleem. Superbetrouwbare auto. Ook met een beladen caravan van 1300 kg er achter doet ie het naar wens, ook al is boven 110 km/u de fut er wel uit. het verbruik is wat hoger geworden, maar dat komt waarschijnlijk ook door de rijstijl. Hij kán nog steeds erg zuinig rijden (5 liter op 100 km) maar let je er wat minder op en rijd je gewoon lekker 130 km/u op de snelweg, dan zit je al gauw rond 6 liter per 100 km. Voorlopig doe ik hem dus nog niet weg en als ik hem dan toch vervang dan zal het waarschijnlijk wel weer een Golf Plus worden, met een wat stillere en modernere dieselmotor, maar met dezelfde pluspunten die me zo goed bevallen aan deze auto: lekkere stoelen, fijn dashboard, degelijke afwerking, lekker hoog zitten en voldoende hoofd- en beenruimte, ook voor de achterpassagiers.

PROBLEMEN

  • 140.000 km
  • 17 oktober 2007

Niks geen problemen. Zoals ik gewend ben van VW. Maar ik ga er ook niet als een beest mee om. Autorijden is al duur genoeg (zoals bekend is een Volkswagen niet goedkoop!) maar met een rustige rijstijl kun je de kosten zeker zo veel mogelijk beperken. Naar verwachting zal ook deze auto de toch forse investering rechtvaardigen door hopelijk veel probleemloze kilometers!

Update maart 2013

  • 250.000 km
  • 7 maart 2013

Even een update van mijn eerdere verslag. De Golf Plus heeft nu bijna twee en een halve ton gelopen en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Gewoon een fijne auto die ik met een vleugje weemoed straks waarschijnlijk zal gaan inruilen. Vanwege mijn goede ervaringen met het merk zal het wel weer een volkswagen gaan worden, maar wel met een nog fijnere en zuiniger motor. Waarschijnlijk een 1.6 TDI BlueMotion. Een 'gewone' Golf VII zal het wel niet worden, die vind ik net iets te krapjes, bovendien vind ik die hoge zit van de Golf Plus toch nog steeds erg aangenaam. Ik overweeg een Touran, of toch even geduldig op de nieuwe Golf Plus wachten?? (maar die is er pas eind 2013, begin 2014!!). Ben er nog niet uit dus.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf Plus? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf Plus
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI Comfortline trekhaak

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI Comfortline trekhaak

    • 2009
    • 139.010 km

    € 6.975

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI Highline AUTOMAAT/XENON/LEDER/CAMERA/NAVIGATIE/ETC.!

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI Highline AUTOMAAT/XENON/LEDER/CAMERA/NAVIGATIE/ETC.!

    • 2009
    • 108.968 km

    € 8.925

    Volkswagen Golf Plus 1.6 FSI Turijn Climate Cruise Bluetooth Trekhaak!!

    Volkswagen Golf Plus 1.6 FSI Turijn Climate Cruise Bluetooth Trekhaak!!

    • 2005
    • 175.180 km

    € 3.440

Meer Volkswagen Golf Plus occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf Plus specificaties
  • Volkswagen Golf Plus occasions
  • Volkswagen Golf Plus video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf Plus tests
  • Volkswagen Golf Plus gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf Plus index
PREMIUM
Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

Zeg je TSI, dan komen er meteen visioenen van vervuilde motoren, rammelende distributiekettingen,...

Lees meer
 

Volkswagen Golf Plus reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.4 16V TSI 122pk Comfortline (2008)

    Volkswagen Golf Plus 1.4 16V TSI 122pk...

    1
    • 1 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Trendline (2007)

    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Trendline...

    1
    • 13 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Optive (2007)

    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Optive...

    • 7 september 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.6 Comfortline (2005)

    Volkswagen Golf Plus 1.6 Comfortline (2005)

    6
    • 3 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Comfortline (2005)

    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Comfortline...

    2
    • 3 september 2016
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Sportline (2005)

    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Sportline...

    1
    • 3 mei 2016
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.6 Optive (2008)

    Volkswagen Golf Plus 1.6 Optive (2008)

    3
    • 5 april 2016
meer reviews
Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

197

Met de Ford Focus ST en Volkswagen Golf GTI hebben we twee van de laatst overgebleven hete...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline (2009)

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline...

    2
    • 24 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.4 16V TSI 122pk Comfortline (2008)

    Volkswagen Golf Plus 1.4 16V TSI 122pk...

    1
    • 1 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.2 TSI 105pk BMT Highline (2012)

    Volkswagen Golf Plus 1.2 TSI 105pk BMT...

    • 18 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Trendline (2007)

    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Trendline...

    1
    • 13 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Optive (2007)

    Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Optive...

    • 7 september 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline (2013)

    Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI 122pk Highline...

    3
    • 29 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI 110pk Comfortline (2009)

    Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI 110pk Comfortline...

    4
    • 31 maart 2019
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line Business+ (2022)

    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line...

    3
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    51
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    1
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen: 'Productie loopt risico door stop Russisch gas'

    Volkswagen: 'Productie loopt risico door...

    42
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt in 2023

    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt...

    47
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Facelift voor Volkswagen Touareg

    Facelift voor Volkswagen Touareg

    67
    • 21 juni 2022
  • PREMIUM
    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 21 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden