Volkswagen Golf CL Diesel (1985)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf CL Diesel |
---|---|
Versnellingen | 4, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1985 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 112.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
omdat ik het zat was om wegenbelasting te betalen wou ik wel een belastingvrije diesel,
uiteindelijk is het een op het eerste oog goedkope golf diesel geworden,
amper kilometers en zag er goed uit,
gelijk alle riemen ed vervangen en alle sapjes, noem het maar een hele grote beurt.
wat heb ik een ellende gehad de eerste 2500 kms...
waterlekkage, olielekkage, werkelijk alle slangen die konden lekken zijn uiteindelijk ook gaan lekken,
dit alles in de 1e paar honderd kilometer!!!
de kachelradiater begon ook nog, dus die ook vernieuwd,
maargoed, toen reed ie heerlijk en hield em perfect (een week ongeveer) de motor kreeg kuren, behoorlijke tik, iets met de kleppen...dus andere klepstoters laten plaatsen,
toen kregen we een laadprobleem....nooit te vinden wat het was in eerste instantie, bleek later een massaprobleem (na een nw dynamo,werkloon,enz enz) toen een kapotte motorsteun... toen kwam ik op een punt dat ik em het kanaal in zou rijden zodat de eendjes er wat aan hadden, dit heb ik maar weer uit mn hoofd gezet en dacht: nu is er zoveel vernieuwd en vervangen...hier gebeurd niks meer mee....
dit was idd ook wel zo, dus kreeg er weer aardigheid aan, het was een meest simpele uitvoering met echt helemaal geen opties...
ik kwam via via op het idee om er een wat luxere golf van te maken nu ie zo goed bevalt, wegdoen kon ook niet want dan zou ik het verlies nooit weer terug krijgen, dus ik kwam in duitsland een golf carat op het spoor met achterschade, het was een 86er met werkelijk alle opties waar ik het bestaan niet van wist op een type2 golf, airco, stuurbekrachtiging,cv,electr spiegels,dikke luxe velours beklede stoelen alles in werkende en nieuwstaat,
ik kocht de golf voor 250 euro....en we hebben alles overgezet naar mijn golf, de 5 bak, gehele interrieur,de deuren enz enz,
het was een hele operatie maar tot aan de kabelsboom,en het daschboard toe is alles overgezet in mijn golf..
de golf rijdt nu heerlijk...zonder problemen (afkloppen!)
maar zou ik weer voor de keuze staan dan had ik beter niet een golf kunnen kopen die (bleek achteraf) 10 jaar in een hok had gestaan ,
dus op zich wel een logisch verhaal dat ie gelijk veel kms op zn donder kreeg en dus tegenstribbelde, je kan een bejaarde ook niet 25 kilometer laten rennen toch :-)
het volgende wat ik aan deze auto wil gaan doen is een tdi motor inbouwen...
maar dat is een behoorlijke klus waar ik nog even mee wacht,
ik ben nu heel erg tevreden met de golf, en zuinig!!!! dat slaat nergens op, voor een tientje vlieg ik de hele week naar mn werk,
ook het comfort is nadat we em extra hebben geisoleerd op de bodum en achter het daschboard gewoon perfekt te noemen,
en hij heeft nu alle luxe wat je op een auto van nu tegenkomt, behalve dan een lekker trekkende motor want het blijft een kale diesel die niks gewend is, met een beetje mazzel haalt ie op een goede dag 130 km/u....maar moet dan wel brood meenemen want daar zit wel wat tijd in als ie daar is,
ik rij em ook als een oude vrouw en kom zelden boven de 110 km/u
ondanks de slechte start een hele fijne betrouwbare oude auto die wat mij betreft niet weer weggaat!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.