Volkswagen Golf 2.8 VR6 (1995)

autoreview

Volkswagen Golf

Signalement

UitvoeringGolf 2.8 VR6
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik de Golf kocht, het leek me nu een mooi moment om een evenwichtig oordeel te geven.
Tja golf 3 vr6, is voor velen niet de eerste auto waar je aan de denkt als je 18 wordt en je je eerste auto koopt. Verzekering en onderhoud (dealer) zijn simpelweg duur te noemen. Dit is een origineel Nederlandse, dealer onderhouden (Pon) auto, dus geen gierige sportuitlaten en 20’ velgen, enige wat ik in de loop der jaren, niet origineel, heb laten vervangen zijn de schokdempers, normale dempers zijn simpelweg niet stug genoeg, nieuwe sportdempers scheelt echt een hoop!!
De auto. De gezichten van mensen als je met je ruim 10 jaar oude golf met 200+ langs suist zijn onvergetelijk... Vergis je echter niet, dit is een autobahn cruiser en geen auto voor het snelle bochtenwerk in de heuvels (ondanks de nieuwe schokdempers). Prestaties op de snelweg zijn erg goed te noemen (ik heb met veel snelle auto’s gereden zoals porsche en jaguar) boven de 200 km/h merk je wel dat de auto minder scherp te besturen is, maar onveilig wordt het niet. Sprint van 150 naar 210 is voor heel veel auto’s echt niet bij te houden, en de brul uit het vooronder is fenominaal, de top ligt rond de 230km/h. Banden is natuurlijk heel belangrijk, de standaard gemonteerde Conti’s (schandelijk dat Pon dit voor de Nederlandse VW rijders ’regelt’!!!) zijn waardeloos... Ik heb Toyo t1r softcompound sportbanden eronder laten zetten. t1r verschilt met de t1, deze ’cuppen’ aanzienlijk minder. Ben er erg over te spreken, ze plakken aan het asfalt. Keerzijde van dit verhaal is dat als er een halve vlok sneeuw valt, er geen wegligging is!! Remmen zijn prima, ze ’faden’ wel bij herhadelijk erg hard remmen.
Metallic lak is een must voor auto’s op deze leeftijd , ik heb blauw metallic.
Interieur. Stoelen zijn prima, lekker veel zijsteun, maar niet aardverschuivend goed. Verder is het interieur sober, wel alles electrisch (ramen, spiegels, alarm).
Overall. Wie toen (1995) bijna 80 mille guldens heeft betaald voor de auto, is natuurlijk wel een beetje op zijn achterhoofd gevallen. Wel is het indrukwekkend dat de auto voor hedendaagse maatstaven nog steeds als ’snel’ betiteld kan worden.

PROBLEMEN

Problemen, problemen....
Niets ernstigs, goed onderhoud is essentieel voor deze auto, voor die tijd redelijk wat techniek. Natuurlijk heb ik alle golf 3 kwalen gehad. Het fenomeen Duitse degelijkheid vind ik een illusie, heb veel vrienden met nieuwe en wat oudere auto’s van verschillende Duitse merken, iedereen heeft wel iets aan zijn auto in de loop der jaren. Mijn hart ligt meer in Engeland en Italie voor wat betreft auto’s, en dan niet bij Fiat en het voormalige Rover....!!!
-nieuwe schokdempers
-abs sensor vervangen
-electrische raam achter zat vast halverwege... mooie ellende
-nieuwe banden
-nieuwe remschijven.
-heel aantal kleine dingen, die een keer vervangen moeten worden omdat het materiaal gewoon ’op’ is, lijkt me normaal. bijvoorbeeld bougies (titanium!!) en remblokken.
Ik doe al het onderhoud bij de dealer, dus de prijzen zal ik u niet geven, u verklaard mij voor gek... Maar ben liefhebber en vind kwaliteit belangrijker dan het geld.

Ik waardeer de auto naar zijn tijd, en niet naar hedendaagse maatstaven!!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.