Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2000)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Golf 2.3 V5 Highline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 513.982 km |
KM-stand laatst | 532.321 km |
Doe eens gek.
- 513.982 km
Ik zocht voor tijdelijk als deeltijd student een leuke kilometer vreter voor rond de €1000.
Hoefde niet veel spannends te zijn als het maar van A naar B ging, wel graag een auto van de VAG groep.
Inmiddels heb ik geleerd dat wanneer je geen maximale kilometerstand invult bij je zoektocht je vanalles tegenkomt.
Zo ook deze Golf V5 Highline op lpg.
Eerste berijder, dealer onderhouden tot aan de laatste beurt toe. Alle rekeningen aanwezig, licht stoffen interieur (mweh, jammer dat wordt uiteindelijk vies)
Maar met 1 eigenaar was de totale indruk van de auto zeer netjes voor zijn leeftijd en kilometerstand. Je komt ze met 2/3 ton minder soms een stuk beroerder tegen.
Dilemma, wat te doen, rationeel een polo of golf diesel of iets met meer "pit"
Na de proefrit was ik om en heb de gok gewaagd. Nu hopen dat hij het nog even vol blijft houden.
Kleine Beurt
- 516.998 km
Klein beurtje uit laten voeren.
Indruk van de garage was dat het een keurige auto is die nog wel even mee moet kunnen.
Nou dat geeft hoop, gas erop en verder!
Vraag me alleen af waarom er 5W 30 Longlife olie wordt voorgeschreven als deze er iedere 15000km uit moet,,
Huilen,,,,
- 518.013 km
Bijna letterlijk, het lampje van de koelvloeistof brandde en het reservoir was helemaal leeg... bijvullen en door.
Helaas kwam er als ik stil ging staan bij het verkeerslicht rook links onder de motorkap vandaan. Iets dat toch niet helemaal klopt geloof ik.
Uiteindelijk bij mijn ouders maar eens de wegenwacht gebeld omdat inmiddels het er letterlijk onderuit liep. Zit toch iets niet goed.
Helaas kon de vriendelijke man van de anwb niets voor mij betekenen omdat het aan de achterkant van het blok ergens zat en hij er niet bij kon; op transport dan maar?
Beetje eigenwijs met een jerrycan water achterin naar huis gereden.. toen natuurlijk niets aan de hand.
Dag erna bij de garage bleek er een of ander kunststof ringetje kapot te zijn gegaan.. 2 euro's en voor een stukkie plastic en alles is weer in orde.
Gelukkig :) Kunnen we weer verder roffelen!
APK
- 522.392 km
Had de vorige keer bij de garage gezworen niet meer terug te komen voor de apk met iets en dat is gelukt.
Er bleek niets op of aan te merken dus zonder enige aantekeningen mogen we weer een jaar door.
Op naar de volgende onderhoudsbeurt.
Inmiddels het hele interieur een keer onderhanden genomen om de diverse vervuilde plekken er uit te soppen.. heel langzaam wordt het nog een mooie auto!
Grote Beurt
- 532.321 km
Terwijl ik nog aan peinzen ben waar al die kilometers vandaan komen, springt de melding Service in 3000km in beeld.
Een maand later is het tijd voor een grote beurt. Ik vraag de garage ook om het irritante gekraak linksvoor aan te pakken. Wat men toeschreef aan de stabilisatorstang rubbers.
Als ik de auto ophaal lijkt het weg maar bij het indraaien van het parkeervak thuis hoor ik het toch weer... Gelijk opgebeld; "kom maar langs, dan moeten we toch eens goed kijken want er zit verder nergens speling op."
Hopelijk krijgen ze dit morgen opgelost. Kan ik weer kraakloos door naar de volgende beurt, en onderhoudsboekje nummer 3. Nummer twee is ook vol.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.