Volkswagen Golf 2.0 SDI Comfortline (2005)

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

UitvoeringGolf 2.0 SDI Comfortline
Bouwjaar2005

Deze Volkswagen Golf V 2.0 SDI comfortline is sinds maart 2005 in mijn bezit.
Motorisch is het geen krachtpatser, maar voor Nederland met zijn vlakke wegen is er goed mee te rijden, met gemiddeld 140 op de teller is het een stille en comfortable auto.
In Duitsland met wat heuvels en zware belading zakt de auto van 150 naar 120 km per uur terug. Maar een gemiddelde van 150 km per uur rijd ik naar Tsjechie met 3500 toeren per minuut, en na 10 uur stap ik fris uit de auto (dankzij de comfortline stoelen). De stoelen zitten beter dan de Trendline/Businessline uitvoering (persoonlijke mening), met de sportline stoelen heb ik nooit gereden dus dit kan ik niet vergelijken.
Ik heb gekozen voor een licht beige interieur en dat maakt de auto wel wat vrolijker, dit is geen meerprijs bij de Comfortline uitvoering. Wel had ik de pech dat coming home en de automatisch dimmende binnenspiegel en de regensensor vanaf 2005 niet meer standaard op de comfortline zitten, deze heb ik er dus ook niet opzitten.
Plus punt, de stoelen zitten zeer goed en geven goede steun inclusief de armsteun. Ik heb al vele malen grote afstanden gemaakt van ongeveer 1000 km, maar over de stoelen en de zit houding in de auto ben ik zeer tevreden.
Het verbruik is volgens mijn gewoon netjes, ik houd het eerlijk gezegd niet bij, want het is een leaseauto, maar 800 km met gemiddeld 150 km per uur is haalbaar.

update 29-11-2006
Auto heeft nu 182.000 km gelopen en is aan vervanging toe, in verband met de km stand. Ik ben nu een Skoda Octavia Combi Elegance aan het bestellen omdat deze alle extra’s standaard heeft die ik bij VW niet voor dat geld krijg, plus dat de Skoda langer is en meer binnenruimte heeft dan de VW golf. Er komt een Golf V variant aan in Feb 2007 heb ik vernomen maar daar ga ik niet op wachten.

update 25-1-2007
de golf is ingeleverd omdat hij 196.000 heeft gereden, ik mocht nog doorrijden tot mijn nieuw bestelde Skoda Octavia geleverd word, maar dit duurt nu nog 1 maand en de auto kreeg kleine mankementen zie hieronder.

Olieverbruik was in het begin nogal fors, de auto gebruikte iedere 4000 km 1 liter olie, en het lijkt er nu op dat ik tussen de onderhoudsbeuren niet meer hoef bij te vullen, de teller staat nu op 90.000 km, na bijna 1 jaar.
Remschijven voor zijn bij 20.000 km vervangen omdat de auto bij remmen op snelheid 140 km per uur heel erg trilde daarna was het opgelost.
Radio (merk weet ik niet meer, het was zker geen Volkswagen radio) die ik van de garage erbij kreeg had problemen met cd’s lezen, na deze klacht, heeft de garage er een nieuwe Sony radio Cd speler in gezet 4x50 watt en klinkt met de 4 standaard volkswagen speakers goed. (goede service van de dealer Hoogenboom Rotterdam)
Lampen geven geen problemen zoals bekend bij de Golf 4, nog geen lampje kapot gehad tot nu toe (teller staat op 90.000 km Febr 2006).
Banden voor zijn vervangen bij 65.000 km, deze banden waren aan de binnenkant aan beide zijden compleet glad, de auto word binnenkort opnieuw uitgelijnd, want ik vind dit niet helemaal normaal, al vond de garage 65.000 km met 1 set banden al veel, ik dus niet. Voor de rest een zeer goede auto.

Update 29-11-206
De auto heeft nu 182.000 km gelopen en word vervangen per Jan 2006
Problemen die geweest zijn: 165.000 koppeling kapot.
177.000 kabelboom voor aansturing electronica cilinders kapot (vervangen onder garantie) plus 1 gloeibousie en temperatuursensor kapot.
verder superauto altijd rijden en degelijke auto.

update 25-1-2006
de auto is ingeleverd bij de leasemaatschappij bij km stand 196.000 km, dit is in minder dan 2 jaar erbij gereden. auto geleverd aan mij in maart 2005.
Eigenlijk moest de auto bij 180.000 km ingeleverd worden, maar ik mocht er mee door blijven rijden tot mijn nieuw bestelde Skoda Octavia afgeleverd werd, maar aagezien dit nog een anderhalve maand duurt heb ik hem nu afgeleverd en rijd nu in een tijdelijk Opel Astra station (en deze rijd tot mijn verbazing ook niet slecht).
Mijn banden waren niet meer rond, auto trilde hevig bij 100 km/per uur. Opmijn eigen winterbanden met velgen had ik dit probleem niet. Banden werden niet meer vervangen omdat ik aan het eind van de leaseperiode zat. Kabelboom probleem kwam weer naar boven...bij hevig afremmen voor in inhalende vrachtauto....bleef de auto weer op 3 pitten lopen, totdat ik de auto stopte afzette en weer starte....dus dit was naar 2 maanden na de reparatie niet goed gemaakt...
Verder goede auto en zeer goede stoelen (comfortline uitvoering) ik heb extreem veel gereden en geen rugpijn ...dat is in een ford stoel wel anders vind ik zelf...vandaar dat het een Skoda Octavia Elegance uitvoering is geworden deze heeft ook zeer fijn zittende stoelen.

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf