Volkswagen Golf 2.0 GTI (1994)

autoreview

Volkswagen Golf 2.0 GTI (1994)

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 GTI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf179.400 km
KM-stand laatst188.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Volkswagen Golf 2.0 8v GTI (1994)

  • 188.000 km

Hierbij stel ik hier mijn eerste auto voor: VW Golf 2.0 GTI.
Al lang voor ik 18 zou worden zat ik al achter de pc om te kijken welke auto het zou worden. Wat is sowieso wilde was een Duitse auto die ook nog eens snel zou zijn. Na veel VW GTI's 16v tegen gekomen te zijn die niet erg betrouwbaar leken kwam ik deze GTI 8-klepper tegen: Een auto in originele staat, met 3 mnd. garantie, onderhoudsboekjes, in supernette staat en een redelijke kilometerstand voor z’n leeftijd: wat wil je nog meer?
Qua opties is de auto wel een beetje mager. Elektrische ramen en centrale deurvergrendeling en dan heb je het wel zo'n beetje maar dat mag de pret niet drukken.

Ik heb de Golf wel een beetje aangepast naar mijn smaak met Golf IV koplampen en knipperlichten en 17" velgen.

Met 115 pk is de GTI geen echt scheurijzer, daarvoor moet je toch echt de 16-klepper (of VR6) gaan rijden, maar wel erg soepel. Van de drie naar de vijf is goed te doen. Als eerste auto snel genoeg! De auto schakelt erg goed en is comfortabel, ook op hogere snelheden. Wel gaat op hogere snelheden het stuur een beetje trillen, door de 17" velgen. Ook wortels en andere korte hobbels in de weg voel je wel. Je kunt er snel mee de bochten door als je het gas erop houdt. Ik rijd er nu elke dag 2x een uur mee en het is prima vol te houden, mede dankzij de standaard sportstoelen.
Daarnaast is de Golf erg betrouwbaar.

Enig minpuntje zijn de hoge (brandstof)kosten, de boordcomputer geeft een gemiddeld verbruik aan van 9,4 liter op 100 km, maar daar lig ik niet wakker van. Het belangrijkste is dat ik het een erg fijne vlotte auto vind die ook nog eens erg praktisch is. Er zijn meer dan voldoende opbergruimtes en in de kofferbak kun je alles kwijt. Alle knoppen zitten waar je ze wilt hebben.

Rijstijl: Ik rij de auto altijd netjes warm en doe niet te gek met de auto. Ook wordt er niet bezuinigd op onderhoud.

Problemen tot nu toe:
- Vlak na aanschaf bleek de koppeling versleten te zijn, dit viel onder de garantie en is netjes gerepareerd.

Er moet een erg gegronde reden zijn maar anders doe ik de auto zeker niet weg.
Mvg.

*update 11-05-'09, 197.000 km*
In maart 2009 is de waterpomp vervangen omdat die lekte. Verder ben ik nog steeds heel tevreden over de auto.

*update 18-06-'09, 201.000 km*
Ik heb hem iets verlaagd(foto 1,2), voor 3,5 cm en achter 1 cm omdat hij achterover stond(foto 1). Het verbruik dat ik hierboven neergezet had was op de korte afstanden. Momenteel rij ik lange afstanden en gebruikt 'ie ongeveer 7,6 liter per 100 km.
Voor de rest geen problemen.

Foto 4: GOLF na aankoop

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.