Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf

Volkswagen Golf 2.0 GTI 16V (1995)

autoreview

Volkswagen Golf 2.0 GTI 16V (1995)
Anoniem
  • Gebruikersreview
3 februari 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 GTI 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf75.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 2 februari 2005

Ondanks de letters GTI 16V was ik mij bewust eerder een soepele en vlotte auto te hebben gekocht dan een spartaanse sprinter. De 150 PK en de 0-100 tijd van 8,5 seconden worden in de werkelijkheid namelijk anders beleefd dan men in eerste instantie zou denken. Het was juist de soepelheid waarmee de auto te rijden viel, waarmee deze auto indruk maakte.

Hoewel het maximale koppel van 180 nm pas na 4500 rpm wordt gehaald, is vooral de tussenacceleratie in III al vanaf 2500 rpm behoorlijk te noemen, tenminste voor een viercilinder benzinemotor. De motor maakt echter minder graag toeren dan bijvoorbeeld een viercilinder van BMW of Alfa Romeo, wat wellicht te maken kan hebben met de wat lange versnellingsbak verhoudingen. Voorbeeld: 4000 rpm bij 140 km/u. De motor maakt daarbij een bijna turbineachtiggeluid. Het verbruik is met 1:10,5 niet heel indrukwekkend, maar zeker niet slecht gezien de prestaties.

De wegligging kan worden omschreven als stabiel en voorspelbaar. Met hoge snelheid een bocht ingaan gaat gepaard met wegschuivende voorwielen. Door het gas iets te lossen komt de auto weer makkelijk in het gareel, ook als er flink geprovoceerd wordt, blijft alles goed in de hand te houden. Met als gevolg dat ik op menig klaverblad de (mijn) grenzen heb mogen verkennen en verlegd. Dat bandenslijtage daardoor iets harder gaat spreekt voor zich. De besturing is niet al te direct, maar er komt genoeg door de stoelen om te weten wat de auto doet. Het sportonderstel helpt hier zeker bij, hoewel hier de nadruk nog op comfort ligt gezien het overhellen van de koets.

De uitrusting was voor die tijd redelijk riant te noemen, sportstoelen, schuifdak, electrische ramen, climate control, boordcomputer met olietemperatuurmeter, lichtmetalen velgen, ABS en 2 airbags. Enige extra"s die naar mijn mening ontbreken zijn cruise control en (originele) lederen sportstuur en schakelpook.

Al met al een zeer complete, gebruiksvriendelijke compacte auto die zeer degelijk aanvoelt, zowel in de stad, de binnenwegen als op de grote weg. Verwacht alleen niet een GTI zoals die in eerste instantie bedoeld was, maar wel een volwassen auto die in het huidige JTD/TDI tijdperk nog erg vlot is.

PROBLEMEN

  • 2 februari 2005

In de 60.000 km hebben zich de volgende dingen voorgedaan:

-gaskabel vervangen
-uitlaat vervangen
-3 x wielen gebalanceerd, maar trekt nog lichtjes naar rechts
-vervelende rammels. Ondanks alle inspanningen van de garage, is hier geen permanente oplossing voor te vinden. Wellicht is het vele rijden in de stad van invloed geweest op de torsiestijfheid van de carosserie.

Verder nog 4 nieuwe banden en verschillende lampjes voor en achter die allen zelf nog te vervangen zijn. De auto blijkt erg gevoelig te zijn voor bandenkeuze bij vervanging. Over de wegligging niets dan goeds, maar de Pirelli"s maken aanzienlijk meer geluid dan de Dunlops die er eerder op zaten. Volgens de garage zouden er voor een optimaal resultaat Continentals onder moeten zitten. De koplampen zijn nu voorzien van Philips Vision Blue, die zeker een hogere lichtopbrengst hebben dan normale H4 lampjes.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 489
Stel samen ▸
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 499
Stel samen ▸
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 545
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.8 Avantgarde Rijklaar, nieuwe apk !

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.8 Avantgarde Rijklaar, nieuwe apk !

    • 1995
    • 185.295 km

    € 2.450

    Volkswagen Golf 1.3 CL Inj. Uniek. Nationale Autopas.

    Volkswagen Golf 1.3 CL Inj. Uniek. Nationale Autopas.

    • 1991
    • 112.269 km

    € 3.950

    Volkswagen Golf 1.8 GL Atlanta

    Volkswagen Golf 1.8 GL Atlanta

    • 1997
    • 153.053 km

    € 2.200

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Renault Clio Williams (1994)- Volkswagen Golf GTI 16V (1996)

Renault Clio Williams (1994)- Volkswagen Golf GTI 16V (1996)

Als er één auto is die last had van de wet van de remmende voorsprong, dan is het wel de Volkswagen...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.9 TDI 110pk Milestone Sport (1997)

    Volkswagen Golf 1.9 TDI 110pk Milestone...

    3
    • 2 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 GL (1996)

    Volkswagen Golf 2.0 GL (1996)

    6
    • 26 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 CL (1995)

    Volkswagen Golf 1.6 CL (1995)

    7
    • 17 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 GTI (1995)

    Volkswagen Golf 2.0 GTI (1995)

    13
    • 4 oktober 2016
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.8 90pk CL (1992)

    Volkswagen Golf 1.8 90pk CL (1992)

    2
    • 18 juni 2012
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.8 GT (1994)

    Volkswagen Golf 1.8 GT (1994)

    • 11 april 2012
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.8 90pk GL (1991)

    Volkswagen Golf 1.8 90pk GL (1991)

    • 9 maart 2012
meer reviews
Videoflashback: Volkswagen Golf GTI 16V - 588.456 km - Klokje Rond

Videoflashback: Volkswagen Golf GTI 16V - 588.456 km - Klokje Rond

18

We maakten een afspraak met een oudere heer die de eerste eigenaar was van een Volkswagen Golf...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een R32?

    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een...

    6
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Golf R 20 Years is sterkste Golf ooit

    Volkswagen Golf R 20 Years is sterkste...

    80
    • 24 mei 2022
  • Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 20 mei 2022
  • Volkswagen Golf VR6 Syncro - Op de Rollenbank

    Volkswagen Golf VR6 Syncro - Op de Rollenbank

    43
    • 27 april 2022
  • Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant - Dubbeltest

    Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant...

    229
    • 22 april 2022
  • PREMIUM
    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon...

    • 19 april 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 125pk Comfortline Business (2017)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 125pk Comfortline...

    3
    • 27 maart 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Overname Europcar door Volkswagen bijna rond

    Overname Europcar door Volkswagen bijna...

    9
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen treft miljoenenschikking met Britten over dieselfraude

    Volkswagen treft miljoenenschikking met...

    48
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een R32?

    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een...

    6
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen brengt unieke 'Half-track Fox' opnieuw tot leven

    Volkswagen brengt unieke 'Half-track Fox'...

    11
    • 25 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen ID3 45kWh 150pk Pure (2021)

    Volkswagen ID3 45kWh 150pk Pure (2021)

    1
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Dit kost de elektrische Volkswagen ID Buzz

    Dit kost de elektrische Volkswagen ID Buzz

    97
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308 en Opel Astra

    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308...

    64
    • 25 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden