Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf

Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2006)

autoreview

2
Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2006)
Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2006)Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2006)Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2006)Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2006)Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2006)Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2006)Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2006)Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2006)Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 16V FSI Turbo GTI
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 17 juli 2007

Sinds september 2006 rijd ik met veel genoegen in een Golf GTI. Als parttime wagenparkbeheerder heb ik het voorrecht om in veel leuks te rijden, wat ’overblijft’ als er iemand uit dienst gaat. Zelden heb ik echter zoveel plezier beleefd aan een auto, die ook nog eens zo gunstig geprijsd is.
Wat opvalt is de grote soepelheid van de 2.0 TSFI motor, ook bij lage toerentallen. Ik heb tussentijds een weekje in een A6 2.0 TDI met chiptuning gereden, daar liet ik de motor wel eens van afslaan bij het wegtrekken, omdat ik gewend was aan koppel onderin van de GTI. De eerste berijder heeft wat mij betreft precies de goede opties erop besteld: 18’ velgen, navigatie RNS300 (traag bij het opstarten, maar brengt je overal), CD-wisselaar, carkit. Feitelijk miste ik alleen parkeersensoren, omdat ik eraan gewend was, maar echt nodig heb je ze niet. Dit houdt de nieuwprijs ook binnen de perken.
De grotere velgen maken de auto wel ’hobbelig’ (zeker als de banden koud zijn), je voelt echt elke streep op de weg (en ze zijn erg gevoelig voor beschadigingen). Daar moet je dus wel van houden, mij kan het niet hard genoeg zijn. Het enige wat mij opvalt is dat de auto tordeert als je een verkeersdrempel een beetje schuin neemt, misschien heeft de 3-deurs dat minder?
De auto is echt perfect in balans, de grens van onderstuur ligt erg ver weg en is gemakkelijk te corrigeren door iets gas terug te nemen. Iets bruusker van het gas leidt er toe dat de achterkant komt opzetten, ook leuk, maar dan moet je wel weten wat je doet. Eigenlijk een heel leuk weggedrag voor een voorwielaandrijver. Ik heb menigmaal getwijfeld of ik de auto (door PON) zou laten chippen, maar ik ben toch bang dat de balans dan niet meer goed is. Daar heb je volgens mij echt alleen iets aan op rechte stukken en zeker niet bij nat wegdek. Bovendien, zo gaat ie zo ook hard zat. Vorige week in Duitsland gaf de snelheidsmeter 260 aan, al slipstreamend achter een BMW 535d Touring. De meter zal wel overdrijven, maar toch niet gek. Zodra ik de andere rijbaan nam, viel de snelheid overigens terug. Grappig ook dat die 535d (de prijs van 2 GTI’s)) pas boven de 230 op de teller langzaam bij me begon weg te lopen, daaronder reed ie me niet los.
Op winterbanden is de wegligging echt stukken minder (moet het merk nog nakijken), zowel op droog als nat wegdek, ongeacht de temperatuur. Maar wel een must voor deze auto in de winter, anders blijf je spinnen.
Benzineverbruik ligt rond de 1:9,5 V-Power of 98. Met meer snelweg en iets rusiger tempo moet 1:12 haalbaar zijn.
De versnellingsbak schakelt echt perfect, heel kort en super trefzeker. Alleen de koppeling maakt vanaf het begin al een beetje geluid bij het laten opkomen en blijft soms ’plakken’ bij snel terugschakelen van 3 naar 2.
Ik beleef aan deze auto meer plezier dan al mijn vorige auto’s; Espace, BMW 320i E91 (te weinig power), Saab 9.3 Aero (ook snel, maar wegligging stukken minder), Kia Sorento (wat een drama om mee te rijden), Laguna V6 (wel lekker anoniem snel, maar stuurt veel te licht), en dat voor een relatief lage prijs.

Update 3-11-2007 (37.400km):
Nog steeds geen noemenswaardige problemen. Alleen ’borrelt’ de verwarming nu achter de middenconsole alsof er een waterkoker is gemonteerd. Ook nog een rammeltje bij het navigatiesysteem. Deze 2 dingen kan de dealer bij de volgende beurt wel oplossen. Verbruik is gedaald naar gemidd. 1 op 10.
Vorige week zijn de winterbanden er weer op gegaan, het zijn dus Dunlop SP Wintersport 3D. Het was weer even schrikken! Wielspin bij het optrekken en veel sneller onderstuur. Hopelijk wordt het beter als de temperatuur daalt. Ik heb wel de bandenspanning naar beneden bijgesteld: die gasten van de bandenboer pompen die dingen echt keihard op, dat gaat natuurlijk ten koste van de tractie.
Ik heb nog een paar weken in een Audi A6 2.7 TDI Quattro gereden, fijne auto hoor, maar veel te groot voor het centrum van Rotterdam en in parkeergarages. Ik vond ’em trouwens behoorlijk onderstuurd voor een 4-wiel aangedreven auto. De oplossing is langzamer de bocht in en in de bocht eerder op het gas. Het rijdt gewoon heel anders, en ik was blij dat ik mijn Golfje weer terug had.

PROBLEMEN

  • 17 juli 2007

Een achteraf ingebouwd alarm zorgde voor onrust in de buurt en trok de accu leeg. Dit is naderhand beter afgesteld, daarna geen problemen meer gehad. Neem dus het fabrieksalarm (mits goedgekeurd).
Voor de rest niets, alleen een beetje olie bijvullen af en toe (maar ik trap ’em nog wel eens op zijn staart, dus dat is ’em niet kwalijk te nemen), wel netjes warm rijden natuurlijk! (3-11-2007:) olieverbruik is ongeveer een liter op 13.000km, niks aan de hand dus, ik hou hem wel graag bovenaan de peilstok.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 489
Bekijk nu ⟩
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 499
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 539
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf 1.4 Trendline

    Volkswagen Golf 1.4 Trendline

    • 2007
    • 261.115 km

    € 2.950

    Volkswagen Golf 1.9 TDI Comfortline 130PK Clima Trekhaak 5drs Export

    Volkswagen Golf 1.9 TDI Comfortline 130PK Clima Trekhaak 5drs Export

    • 2003
    • 350.929 km

    € 1.994

    Volkswagen Golf 1.9 TDI Businessline/Airco/Highline/1E eigenaar/Dealer onderhouden/elek.pakket

    Volkswagen Golf 1.9 TDI Businessline/Airco/Highline/1E eigenaar/Dealer onderhouden/elek.pakket

    • 2006
    • 418.573 km

    € 3.250

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Volkswagen Golf 1.6 (2007) - Opel Astra 1.6 (2007)

Volkswagen Golf 1.6 (2007) - Opel Astra 1.6 (2007)

Decennialang waren de VW Golf en Opel Astra/Kadett de twee grootste kemphanen in de automobiele...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    2
    • 14 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf R32 (2006)

    Volkswagen Golf R32 (2006)

    13
    • 20 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2004)

    Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2004)

    5
    • 10 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Trendline (2005)

    Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Trendline (2005)

    • 2 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 GT Sport (2008)

    Volkswagen Golf 1.6 GT Sport (2008)

    3
    • 30 november 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf R32 (2008)

    Volkswagen Golf R32 (2008)

    10
    • 21 juli 2017
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 16V FSI Sportline (2004)

    Volkswagen Golf 1.4 16V FSI Sportline (2004)

    • 6 maart 2016
meer reviews
Volkswagen Golf GTI Limited Edition 240

Volkswagen Golf GTI Limited Edition 240

1

Bij Pon nemen ze in stijl afscheid van de Golf V GTI. Speciaal voor Nederland is een GTI Limited...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    2
    • 22 juni 2022
  • PREMIUM
    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 21 juni 2022
  • Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

    Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI -...

    197
    • 17 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    2
    • 14 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI

    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life Business (2021)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life...

    1
    • 10 juni 2022
  • Achtergrond
    Is de Volkswagen ID3 een betere EV dan de e-Golf?

    Is de Volkswagen ID3 een betere EV dan...

    477
    • 4 juni 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Volkswagen ID Aero: tot ruim 600 kilometer elektrisch

    Volkswagen ID Aero: tot ruim 600 kilometer...

    220
    • 27 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line Business+ (2022)

    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line...

    4
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    52
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    2
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen: 'Productie loopt risico door stop Russisch gas'

    Volkswagen: 'Productie loopt risico door...

    42
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt in 2023

    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt...

    47
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Facelift voor Volkswagen Touareg

    Facelift voor Volkswagen Touareg

    67
    • 21 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden