en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 15.342 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Na lang zoeken op internet de juiste auto gevonden. Origineel Nederlands kenteken met een certificaat voor de tuning af fabriek bij ABT en een schadevrij-verklaring. Historie bekend dus... Toch goed dat ik daarnaar vroeg, want veel jonge GTI’s zijn ingevoerd uit Duitsland en bij een andere GTI bleek ruim 6.000 euro schade te zijn gerepareerd. Prima als ze dat vooraf vertellen en de auto is bij een erkend herstelbedrijf gerepareerd, maar niet dat ik daar later zelf achter moet komen... Deze auto echter tiptop en ook een prima gevoel van de dealer. Die had de auto eigenlijk al verkocht, maar de koper bleek niet in staat de auto te financieren. Toen heeft de dealer mij gebeld en zoals het hoort in een GTI, reed de dealer zelf mee tijdens de proefrit, zodat je ook geen gekke toeren/fratsen kan uithalen. Die andere dealer reed niet mee en konden we eens even een goede rij-impressie opdoen van de mogelijkheden... De vorige eigenaar van deze auto is overleden en de auto zelf verkeert dus nog echt in nieuwstaat. Goed onderhouden en met Sonax Car Care producten gepoetst. Een liefhebber dus, die vorige vent. Mooi ABT sportuitlaatsysteem. Klinkt echt fantastisch... Ook blij met de keuze voor DSG. Dit is echt een ervaring op zich. Je voelt niet eens dat hij een versnelling verlaat. Als je wat sportiever wilt rijden schakel je gewoon over van zijn Drive in de Schumacher modus en wil je echt alles zelf onder controle houden, kan je altijd nog kiezen om manueel te schakelen. Het enige nadeel is het ’kruipen’... Wel nog even zelf een middenarmsteun moeten monteren, want dat zit toch een stuk relaxter in die files... Ook met deze auto sta je daar overigens gewoon stil, maar je kan wel net even iets sneller door de sluiproutes ;-) Dit is dan ook weer het levende bewijs dat de maximum snelheid in Nederland omhoog kan om zo de verkeersdoorstroming te verbeteren, want veiligheid is enorm verbeterd ten opzichte van de eerdere modellen... Misschien niet vanuit het oogpunt van het milieu, maar zeker wat betreft rijplezier! Nu nog sparen voor een Pioneer media hdd dvd navigatie unit om mezelf in de file bezig te houden...
The badge: Imago. Dat is toch wel het grootste probleem wat mij betreft. Vaak zijn het jeugdige bestuurders die de wegen onveilig maken in hun oude gti-tjes. Nu ben ik ook nog een twintiger, maar GTI is de laatste jaren nou niet echt een x-factor... Het klinkt toch anders als je kunt zeggen in een mooie 2e handse boxster rijdt van 30K, al is het rijden natuurlijk niet te vergelijken. Echer geeft dat ook weer aan dat je eigenlijk geen 911 kan veroorloven... Met een aanschafprijs van bijna 40K, kun je het je bijna niet meer veroorloven om deze auto als een gooi en smijt kar te gebruiken. Overall dus vier sterren, want er blijft nog wel wat te wensen natuurlijk...
Geen problemen wat betreft de auto. Laatst een controle laten uitvoeren door de plaatselijke Volkswagen Dealer. Controle uitgevoerd op 14 punten (vloeistoffen 4x, remmen 3x, banden 2x en overige punten 5x) Helemaal tiptop in orde alleen olie en ruitensproeiervloeistof gratis en voor niks bijgevuld. Ik kreeg het advies mee om de rechter voorband te laten vervangen, maar die slijten we mooi nog even deze zomer. Zelfs de monteurs waren verheugd om deze auto in hun wagenpark te mogen verwelkomen.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.