AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008) #2

autoreview

Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 16V FSI Turbo GTI
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf113.978 km
KM-stand laatst114.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Top auto

  • 114.700 km

Ik heb mijn golf 5 gti nu een paar maanden en ik ben zeer tevreden. Heb tot nu toe geen problemen gehad en de auto rijd top. De auto voelt heel krachtig aan maar dat zit hem ook deels in de stage 2 tune van jdengineering die het vermogen van 200pk naar 290pk brengt en het aantal nm van 280nm naar 410nm. De auto is zeer comfortabel, ook in woonwijken met drempels en slechtere wegen ondanks dat de auto verlaagd is met eibach veren. Als je even lekker een paar bochten door wil trappen lukt dat ook zeker met de gti. Met goeie banden eronder en een setje verlagingsveren wil de auto prima de bocht om ondanks dat hij toch een relatief zware moter onder de kap heeft (2.0tfsi) dit alles maakt het echt een top auto waar ik iedere dag met volle teugen van geniet. Het enige minpuntje is dat de auto vrij prijzig is in verzekering vanwege de vele schade die ermee gereden word en dat de auto toch wel redelijk duur is in de wegenbelasting. Het brandstof verbruik is ook vrij hoog maar dat zal hem ook weer deels in de tuning zitten wat de auto uiteraard minder zuinig maakt als je het vermogen aanspreekt. Ik rijd zelf ongeveer 1/9 met de auto. Ik rijd dan wel korte ritten over 80 wegen met rotondes en een stuk stad. Dit is wel een ongunstige situatie voor je verbruik. En vind het daarnaast natuurlijk ook wel leuk om af en toe die 290 paarden aan de tand te voelen wat er voor zorgt dat mijn gemiddeld verbruik vrij hoog is met 1/9. Als je heel zuinig zou proberen te rijden zou ik tijdens mijn eigen ritten de 1/10 wel kunnen halen. Alles bij elkaar maakt dat deze auto echt hele gave auto is om te rijden en ik er zelf ook nog zeker een hele tijd van ga genieten.
Top wagen!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren