Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf

Volkswagen Golf 1.9 TDI 90pk Milestone (1997)

autoreview

1
Volkswagen Golf 1.9 TDI 90pk Milestone (1997)
Volkswagen Golf 1.9 TDI 90pk Milestone (1997)Volkswagen Golf 1.9 TDI 90pk Milestone (1997)Volkswagen Golf 1.9 TDI 90pk Milestone (1997)Volkswagen Golf 1.9 TDI 90pk Milestone (1997)Volkswagen Golf 1.9 TDI 90pk Milestone (1997)
Anoniem
  • Gebruikersreview
29 oktober 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf 1.9 TDI 90pk Milestone
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf127.500 km
KM-stand laatst302.500 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 270.500 km
  • 28 oktober 2005

Op het moment van aanschaf van deze Golf was ik er nog niet zeker van of een diesel voor mij wel rendabel zou zijn, maar na een proefrit was ik (en de Golf) snel verkocht. Na bijna 3 jaar kan ik concluderen dat het dieselrijden financieel zeker uit kan en dat ik bovendien niet snel weer een benzine-auto zal kopen. Dit alles met dank aan mijn Golf tdi.

Allereerst is er het verbruik, dat menig modernere diesel het nakijken geeft. Zonder veel moeite scoor ik bij normaal gebruik zuiniger dan 1 op 20. Bij autobahngebruik, lees kruissnelheid van 160 á 170 en regelmatig de topsnelheid van 180 aantikken, kom je op zo’n 1 op 16 uit. Dit laatste was in het begin erg leuk, maar met de huidige brandstofprijzen houd ik mij liever wat in en profiteer optimaal van de zuinigheid van deze auto.

Ten tweede is het koppel van 202Nm in een auto van nog geen 1100 kilo een heerlijkheid. Bij inhalen op een B-weg (de bekende 80 naar 120 sprint)kun je hem rustig in z’n 5 laten staan, hij trekt het wel. Ook in de Alpen en andere gebergten kom je door het grote koppel zonder moeite naar boven.

De auto zelf is natuurlijk niet opwindend, hoewel ik de Golf 3 in al zijn eenvoud wel tijdloos vind. Het interieur stamt nog uit de tijd dat VW’s zwart en kaal waren, hoewel de milestone-uitvoering gelukkig wel aangenaamheden als cv en electrisch bedienbare ramen, evenals een vrolijk bekledingsstofje en zilverkleurige wijzerplaten heeft. Zelf heb ik nog geinvesteerd in een schuifkanteldak (auto is zwart, dus erg warm bij zon), een set lichtmetalen 15’’ velgen en een set winterbanden op de standaardvelgen.

Wat ik in deze auto mis en in een volgende auto absoluut zou willen hebben, zijn abs en airconditioning.

PROBLEMEN

  • 270.500 km
  • 28 oktober 2005

Ik heb deze auto zonder garantie gekocht bij de VW-dealer en daar absoluut geen spijt van gehad. Echte problemen hebben zich niet voorgedaan, wel zijn er natuurlijk na verloop van tijd enkele duurdere onderhoudswerkzaamheden geweest.
De rekening van de duurste beurt tot nu toe bedroeg een dikke 800 euro, wat voor een student natuurlijk wel even slikken is. Hierbij waren dan wel nieuwe schokdempers achter inbegrepen en nog een aantal andere extra werkzaamheden. Bij het meest recente groot onderhoud is de distributieriem vervangen.
Her olieverbruik van de tdi is nihil, tussen de beurten vul ik hooguit 1,5 liter bij. Lijkt mij een teken dat de motor nog kerngezond is.
Een aantal keren verloor de motor plotseling vermogen en voelde aan als een trage diesel zonder turbo. Dit verdween echter net zo plotseling als het gekomen was. Bij het uitlezen van het storingsgeheugen door de dealer werd er wel een foutmelding geconstateerd. Hierna is het euvel echter niet meer opgetreden.
De auto heeft mij nog nooit laten staan, het is altijd starten en lopen. Reden om de betrouwbaarheid met 5 sterren aan te geven.

Update 27-11-07

Inmiddels ben ik bijna 50000 kilometer verder en de auto bevalt nog steeds zeer goed. De meeste landen van europa heeft hij nu wel gezien, deels in de zomer maar ook in de winter. Ik moet het afkloppen, maar nog nooit heeft hij me laten staan, afgezien van een versleten accu vorig herfst waar de auto zelf natuurlijk niets aan kan doen. Ook de kosten van het onderhoud vallen erg mee. Nu is hij binnenkort wel weer aan een grote beurt toe, dus even afwachten hoe die uitpakt, maar hij loopt nog steeds perfect. Brandstof- en olieverbruik zijn nog steeds op hetzelfde niveau als bij de eerste review. Ik ben dan ook zeker van plan nog een tijdje met deze auto door te rijden.

Update 21-10-08

Ik rijd nog vrolijk door met de Golf en nog steeds zonder noemenswaardige problemen. Brandstofverbruik 1 op 20 plus, olieverbruik nihil. Het enige wat jammer is, is dat hij bij een van de voorspatborden begint te roesten. Dat had ik toch niet verwacht, ook omdat de carrosserie verder nog spik en span is. Eens kijken of ik daar wat aan kan doen, voor het echt doorzet.
Voorlopig heb ik nog geen reden om de auto weg te doen en als de onderhoudskosten te overzien blijven ga ik voor de 3 ton.

update 09-01-2011

  • 302.500 km
  • 9 januari 2011

Inmiddels de 3 ton gepasseerd en de auto doet het nog steeds prima. Hij heeft tussentijds 8 maanden stil gestaan omdat ik in het buitenland was en startte daarna op de eigen accu zonder starthulp! (accu was wel afgekoppeld geweest) Wel een aantal kleinere zaken gehad die toch veel geld kostten. Zo moest de bijvoorbeeld de kachelmotor vervangen worden. Al met al denk ik dat hij nog wel een tijdje mee kan, zeker motorisch. In de kerstvakantie nog naar de wintersport geweest in Oostenrijk: geen enkel probleem. Enige punt is natuurlijk dat de kosten niet uit de hand mogen gaan lopen aangezien de dagwaarde inmiddels nihil is.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 489
Stel samen ▸
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 499
Stel samen ▸
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 545
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf

    Volkswagen Golf

    • 1995
    • 263.380 km

    € 1.450

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.8

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.8

    • 1994
    • 262.015 km

    € 1.150

    Volkswagen Golf Cabriolet 2.0 Highline

    Volkswagen Golf Cabriolet 2.0 Highline

    • 1995
    • 160.155 km

    € 3.250

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Renault Clio Williams (1994)- Volkswagen Golf GTI 16V (1996)

Renault Clio Williams (1994)- Volkswagen Golf GTI 16V (1996)

Als er één auto is die last had van de wet van de remmende voorsprong, dan is het wel de Volkswagen...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.9 TDI 110pk Milestone Sport (1997)

    Volkswagen Golf 1.9 TDI 110pk Milestone...

    3
    • 2 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 GL (1996)

    Volkswagen Golf 2.0 GL (1996)

    6
    • 26 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 CL (1995)

    Volkswagen Golf 1.6 CL (1995)

    7
    • 17 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 GTI (1995)

    Volkswagen Golf 2.0 GTI (1995)

    13
    • 4 oktober 2016
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.8 90pk CL (1992)

    Volkswagen Golf 1.8 90pk CL (1992)

    2
    • 18 juni 2012
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.8 GT (1994)

    Volkswagen Golf 1.8 GT (1994)

    • 11 april 2012
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.8 90pk GL (1991)

    Volkswagen Golf 1.8 90pk GL (1991)

    • 9 maart 2012
meer reviews
Videoflashback: Volkswagen Golf GTI 16V - 588.456 km - Klokje Rond

Videoflashback: Volkswagen Golf GTI 16V - 588.456 km - Klokje Rond

18

We maakten een afspraak met een oudere heer die de eerste eigenaar was van een Volkswagen Golf...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 20 mei 2022
  • Volkswagen Golf VR6 Syncro - Op de Rollenbank

    Volkswagen Golf VR6 Syncro - Op de Rollenbank

    43
    • 27 april 2022
  • Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant - Dubbeltest

    Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant...

    229
    • 22 april 2022
  • PREMIUM
    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon...

    • 19 april 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 125pk Comfortline Business (2017)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 125pk Comfortline...

    3
    • 27 maart 2022
  • Volkswagen Golf GTI – 2009 – 330.904 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf GTI – 2009 – 330.904 km...

    • 14 maart 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Golf Country (1990) – In het Wild

    Volkswagen Golf Country (1990) – In het...

    43
    • 13 maart 2022
Merk
Merk
  • Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen gaat samenwerken met Mahindra

    Volkswagen gaat samenwerken met Mahindra

    47
    • 19 mei 2022
  • Achtergrond
    Volkswagen Jetta (1984) - Klokje Rond - Uit de Oude Doos

    Volkswagen Jetta (1984) - Klokje Rond -...

    26
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Tavendor: nieuwe SUV met opvallend design

    Volkswagen Tavendor: nieuwe SUV met opvallend...

    49
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 105pk BlueMotion (2011)

    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 105pk...

    8
    • 14 mei 2022
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    119
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend als de rest

    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend...

    86
    • 12 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden