Volkswagen Golf 1.9 TDI 110pk GTD (1997)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 1.9 TDI 110pk GTD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf208.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn eerst auto was een VW Golf uit ’96, dat was een 1.6 benzine. Was op zich een mooie auto alleen was het erg onzuining en ook nog eens niet krachtig.

Nu heb ik de betere versie weten te bemachtigen, een 1.9 TDI 110 pk uit ’97. Echt een beest van een TDI, trekt erg lekker, je voelt echt de 110 paarden onder je. Na 2000 toeren is de turbo al op gang gekomen en heb je je max koppel (bij 1900) al bereikt en dan ga je echt als een speer. Ik heb met de auto de topsnelheid gehaald van 193 bij 4150 tpm, bijna exact.

Dit is voor mij de perfecte auto, lekker zuinig maar toch snel en vooral krachtig! Een betere combinatie is er volgens mij niet. Je komt er overal mee, het is een auto die ik echt liefheb.

-- UPDATE:
Inmiddels heb ik de auto verkocht, hij heeft mij 3 jaar lang weten te plezieren, op wat korte mindere momenten na.

PROBLEMEN

Bij aanschaf een paar weken geleden was de uitlaat al stuk vanaf de middendemper dus die heb ik gelijk vervangen, dat was wel een vrij dure grap 270 euro.

Luchtmassameter vervangen, deze was ook al defect bij aankoop, ik heb dit onderdeel bij de dealer kunnen ruilen voor een gereviseerde lmm. Ik moest hier 100 euro bijbetalen maar ik heb mezelf wel 150 euro bespaard op deze manier.

-- UPDATE:
Raammechaniek stuk, kosten 75 euro.
Magneetklep (N75) voor de turbo laaddrukbegrenzing, kosten +/- 140 euro voor het onderdeel.
Koppelingset vervangen nadat de auto niet meer in de versnellingen wou.
Achteruitrij-schakelaar (op de versnellingsbak) vervangen.
Multiriem, spanner en spanrol vervangen, maakte heel erg irritant piepend geluid.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.