Volkswagen Golf 1.9 TDI 105pk Trendline (2004)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 1.9 TDI 105pk Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds enige weken rijd ik in een VW Golf TDI Trendline met 105 pk onder de kap. Het is een leaseauto die ik in mijn nieuwe baan van mijn voorganger heb overgenomen. Alhoewel ik graag V.A.G. producten bestuur, was ik niet echt vreselijk enthousiast over de auto. De styling is best goed, maar mijn uitvoering heeft geen lichtmetaal en de kleur is een soort groen/grijs, dat maakt de auto toch wel erg saai. Maar ik was snel overtuigd: de auto rijdt echt geweldig! Wegligging en comfort zijn boven alle twijfel verheven en de prestaties zijn werkelijk onvoorstelbaar. Zodra van de eerste naar de tweede versnelling wordt geschakeld, barst er vanaf 2000 toeren werkelijk een enorm koppelgeweld los! Er is geen houden meer aan en dit "volksbakkie" veegt de vloer aan met nagenoeg de meeste weggebruikers. Leuk. Voor de liefhebber uiteraard...
Een paar dagen bij de oosterburen was ook zeer verrassend: binnen een paar tellen, zo leek dat althans, stond de teller voorbij de 200. En.. absoluut geen centje pijn wat betreft het weggedrag bij dergelijke snelheden. Het is duidelijk dat het chassis nog heel wat meer aan kan. Het geluidscomfort bij koude motor en boven de 4000 toeren is niet om over naar huis te schrijven, maar bij warme motor is de auto tot hoge snelheden op de snelweg ronduit stil. Andere "reviewers" hebben het over een motorresonantie rond de 3000 toeren; daar heeft "mijn" Golf absoluut geen last van. De auto is extra uitgerust met een climatic (halfautomatische airco), speakers achter en een RDC 300 radio van VW. Bevalt prima. De radio heeft een uitstekende interface. Ik heb zelf eem middenarmsteun tussen de voorstoelen laten monteren. Verder is de uitusting prima in orde. Zelfs ASR is standaard. De zeer solide en rammelvrije carrosserie geeft de indruk alsof de auto uit één stuk werd vervaardigd. De belangrijkste nadelen van deze auto zijn, wat mij betreft, de zware besturing op parkeersnelheid en het wat onbeschaafde motorgeluid in koude toestand en bij bepaalde toerentallen. Voor de rest niets dan lof. Alleen graag in het zwart met 17 inch wielen...

PROBLEMEN

Geen

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.