Volkswagen Golf 1.9 TDI 105pk Trendline (2004)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 1.9 TDI 105pk Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een Opel Astra, Peugeot 307, Golf IV TDI, Seat Toledo en nog een paar auto"s buiten deze middenklasse was de Golf V een verrassing! Ik nam de (shortlease-)wagen sceptisch in ontvangst, was niet al te gecharmeerd van het uiterlijk, en ik rij niet graag in een auto waar iedereen en zijn moeder mee in de file naar huis kachelen, maar ontdekte meteen dat de tamelijk grijze koets gebouwd is op een juweel van een onderstel! Niet eerder heb ik een auto meegemaakt die zo idiot-proof is, gewoon op volle snelheid een scherpe bocht insturen en de auto begint wel te jammeren maar volgt precies de baan die jij ervoor in gedachten had! Dat maakte het rijden tot een plezierige ervaring, en ondanks de behoorlijk kale uitrusting (geen airco?!) heb ik er toch twee zeer fijne maanden mee beleefd.

De motor biedt in alle versnellingen en over een vrij ruim toerenbereik voldoende koppel, vooral op tussensprints merk je dat er 250 nm voor je werken. Een kruissnelheid van 170 km/h (op de teller) is ook geen probleem.

Waar ik niet van hou is de prijs, het uiterlijk en de uitrusting, een bekende VAG-kwaal. En waarom voorzien ze een Golf standaard van elektrische ramen voor en achter, cruise control, in delen neerklapbare achterbank etc. maar niet van een airco? Toch jammer bij een auto van ruim 25000 euro.

Waar ik wel van hou: het onderstel, de uitstekende wegligging, het koppel, de afwerking binnenin, er straalt wel degelijk vakmanschap en kwaliteit vanaf.

In de lease is dit wagentje prima, maar kopen zou ik hem niet, kwestie van smaak.

PROBLEMEN

Bij de eerste tankbeurt bleek er een klep niet goed te zitten waardoor ik de pomphouder oneindig rijk kon maken, hij klikte niet ’uit’ en een stroompje diesel sijpelde van onder de auto vandaan. Dat is vrij rap opgelost door de dealer.

Bij 3000 kilometer kwam de rubberen strip onder de linkerachterdeur los, even lijmen dus.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.