Volkswagen Golf 1.9 TDI 105pk Comfortline (2005)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 1.9 TDI 105pk Comfortline
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Uiteindelijk werd de auto dan afgeleverd. Gekocht zonder proefrijden, iedereen verklaarde mij voor gek, maar dit is de vierde Volkswagen, waarbij alleen de eerste problemen gaf, die heb ik dan ook maar drie maanden gehad.

Dan nu de Golf, met DSG, en 105PK diesel, snel genoeg, toereikend, en zelfs bij een stoplicht is het leuk spelen. Uiteraard zijn er veel snelle auto’s echter het schakelen is een kunst op zich voor veel rijders.

Na de eerste 200 km de eerste schade, een flinke steen op de voorruit bij afslag K(l)ootwijk, gerepareerd maar nog steeds hinderend zichtbaar. De eerste twee maanden veel gereden, ca. 13000 km, waaronder ook een ritje naar denemarken, de topsnelheid even gechecked, en warempel dit wordt gehaald. Olie heb ik 2 keer bijgevuld ca. 0.5ltr.

In de afgelopen periode ieder 10.000 km een halve liter, en gezien mijn rijstijl, atlijd te hard op de snelwegen, niet slecht.
In oktober de winterbanden gemonteerd geeft wel iets meer afrolgeluid, echter heb er veel schik van gehad de afgelopen maanden. Deze zullen begin april weer worden opgeslagen.

Bij KM stand 52000 heb ik een orginele RNS 300 navigatie laten monteren, werkt goed, en TMC en de Traffic info is goed. Super geinstalleerd door mijn dealer, een aanrader.

Dan het DSG verhaal, ik wil niet meer schakelen, en ben overtuigd dat een Golf met DSG zuiniger is dan zonder, om de eenvoudige reden dat er bij 80 km per uur al in de zesde versnelling wordt gereden, en het toerental tijdens acceleratie zeer laag wordt gehouden.

Extra’s ; onder de hoedeplank een opbergbak, zeer handig voor kleine spullen, en een zonnescherm voor het achterraam.

15-12-2--6 ;100.000 km
Het is gelukt, 100.000 km zonder enige problemen. Geen rateltjes, minimale olieverbruik. Wel is er een deurpaneel vervangen, maar dat was een zwaar hoekig voorwerp welke door een uitwijkmanouvre van links naar rechts in de auto werd geslingerd. Netjes vervangen.
Het RNS 300 systeem werkt veiloos, het wisselen van navagitie CD naar de verschillende landen toe neemt wat tijd in beslag (andere programatuur), maar eens geladen, is er geen verschil.

Verbruik ; 1-15, 1-17, echter dat is volledig aan mijn rijstijl, vaak te hard.

Bij 90.000 km een retro roetfilter geinstalleerd. Het vermogen daalt hierdoor wel, en de topsnelheid wordt moeilijker bereikt. In het verbruik zie ik geen verschil. Ik heb de leasemaatschappij (lease plan) hierover ingelicht, en verwacht geen factuur voor deze milieu vriendelijke actie. Men promoot dit immers op de website, en ik zag onlangs ook iets van ALD voorbij komen.

Ook zijn de winterbanden weer geinstalleerd, wat een heerlijkheid.

Het blijft nog steeds een geweldige auto, maar of ik de volgende keer weer een beige interieur neem, hmmmmmm, daar ben ik het nog niet over eens, dat het weer een VW wordt is 95%, al is een Alfa 159 ook erg aantrekkelijk.

Heb 2 dagen in een Focus C-max gereden ; zeer teleurstellend, en met motormanagement pech aan de kant van de weg. Even op Autoweek gekeken, en jawel, dit is een bekend probleem. Mijn volgende auto wordt geen Ford.

23-03-2007
Bij 118.000 km het eerste probleem. De radio RNS 300 luste geen CD’s meer. Auto uitgezet, rondje gelopen, aangezet, en hij werkt weer als vanouds. Garage heeft de boel nog uitgelezen, en heeft de storing gewist.

Twee entreekaarten gekregen voor de AuroRai, en een folder van de Jetta meegenomen. Het staat vast deze garage levert mijn nieuwe auto, een Jetta 2.0 tdi dsg cl business, 17’, mistlampen, winterpakket, schakeling aan het stuur.

PROBLEMEN

Een enkel probleem, een kleine ratel bij vol optrekken. Hier wordt op 23 maart 2006 naar geluisterd, gekeken, en hopelijk dan verleden tijd.

De regensensor werkt bij motregen op mijn zenuwen, en dan heb je hem liever niet. Bij alle overige weersomstandigheden goed werkend.

100.000 km, geen problemen, de auto doet het lekker.
118.000 km, radio storing, direct opgelost.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens