Volkswagen Golf 1.6 GL (1996)

autoreview

Volkswagen Golf 1.6 GL (1996)

Signalement

UitvoeringGolf 1.6 GL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf153.000 km
KM-stand laatst160.112 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

VW golf 1.6 16v injectie, 74kw

  • 153.270 km

Na het overlijden van mijn vorige golf 3 (1.8 8v) was ik enige tijd al opzoek naar en nieuwe. Eerst vooral voor de lol, want er moest natuurlijk ook goed gespaard worden. Maar afgelopen vrijdag was het dan zover. Ik kon de golf 3 op gaan halen. Deze had zoals in mijn wensen pakket stond 2 airbags, sportstoelen,orginele spatbord verbreders, en genoeg vermogen. Daarnaast had de auto een aantrekkelijke prijs, en een lage kilometerstand.

Al tijdens de proefrit merkte ik dat de auto een stuk feller is dan de 1.8 die ik hier voor reed. Op 1000kg is 10pk best wel een verschil. En dat voel je ook. Ook klinkt de auto dankzij een orginele sportuitlaat best wel leuk. De orginele BBS velgen maken de auto helemaal af. Eventueel wil ik nog wel een VR6 lip monteren. Maar met een golfje moet je toch erg uitkijken dat het geen sjonnie bak wordt.

Tot nu toe dus nog geen problemen met de auto gehad. Alleen maar plezier. Alleen wordt de motor niet warmer dan 70 graden. Als je de kachel uit zet wel maar dat is nou niet echt een aanrader met dit weer. Er komt binnekort een nieuwe termostaat op, dan zou het probleem verholpen moeten zijn.

  • 154.100 km

Na een flink aantal kilometers leek het mij wel zo gepast om een nieuw deel aan de review toe te voegen. Ik heb inmiddels foto`s maar het lukt me niet om deze te plaatsen:S.

De golf is onlangs uitgebreid bekeken door een vriend van me (APK keurmeester) en die vond een waslijst aan punten.
Niet dat ik veel had verwacht voor een aanschafprijs die ruim de helft van de waarde van de auto is maar toch.

Hier onder de lijst

2 nieuwe voorbanden ( de oude waren schuin afgesleten)

nieuwe thermostaat ( ja hij wordt weer 90 graden)

nieuwe uitlaat

nieuwe schijven+blokken

rembekrachtiger los geslagen. (was vast gerot door lange stilstand)

nieuw interieur filter,

brandstof filter

remvloeistof, motorolie en koelvloeistof.

ruitenwissers.

Al met al een behoorlijke reparatie. Maar het is het waard! De auto rijd weer als een zonnetje. En door de vrienschapsprijs is het nog enigsinds acceptabel ook. Het enige puntje wat ik nog heb is het brandstof gebruik. De auto heeft een behoorlijk hoogtoerige bak ( 3000 toeren bij 100km/u in 5) en ik moet erg mijn best doen om een verbruik van 1:10 te scoren. iemand een oorzaak??

Na de reparatie

  • 154.800 km

Na de vorige reparatie rijd de golf weer helemaal perfect. Dankzij de steeds hogere temperaturen rijd hij steeds zuiger. ook zit er een 42liter tank in IPV de 50 liter tank die ik dacht. Het verbruik licht nu rond de 1 op 12. en zou nog zuiniger kunnen. Ook komt de golf meer los. Hij ziet er uit als een doodgewone golf 3 maar rijd menig auto los bij het stoplicht.

binnenkort komen er nog wat motorische wijzigingen. Dan zou de golf richting de 130pk moeten gaan. Ook zou hij daar zuiniger van worden. Ik ben benieuwd!

Na lange tijd

  • 160.112 km

Na lange tijd weer een update over de golf.
De golf heeft nu zo`n 7000km gelopen in mijn bezit. Dit in ongeveer een half jaar. Er zijn nog een aantal mankementen aan het licht gekomen. Zo was niet alleen de eind demper verrot, ook de midden demper is vervangen. En ook de katalysator is aan vervanging toe. Maar die gaan we leeghalen. Hebben we meer vermogen, en scheelt toch 250 euro!

Na alle reparaties rijd de auto ondertussen weer perfect. Trekt lekker door, is snel warm, en geen rare geluiden. Behalve het getik van de kat dan. Maar daar zijn we binnenkort vanaf. de auto bevalt steeds beter. En regelmatig ga ik voor mijn plezier een stukje rijden. Afgelopen week de 160k aangetikt. Aan de ene kant jammer dat de kilometers zo snel gaan, aan de andere kant, een golfje gaat mits hij goed onderhoud krijgt en goed warm gereden wordt makkelijk 3 ton mee. Maar ik denk toch dat ik deze voor de 2 ton probeer te verkopen.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.