Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2005)

Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2005)
Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Sportline (2005)

UitvoeringGolf 1.6 16V FSI Sportline
Bouwjaar2005

De Golf 5 heb ik van de dealer op naam gezet op 4 januari 2005. Prachtig gepoetst, zilver metalic, een juweel van een auto. Het is mijn eerste nieuwe auto die ik ooit gekocht heb. Alvorens dat ik uitkwam bij een Golf V heb ik vele testverslagen gelezen, oa bij AutoWeek. Inmiddels weet ik ook dat de prijs volgens deze verslagen aan de hoge kant is. Tevens gekeken naar testverslagen op Duitse en Engelse websites. Mijn keuze ging in eerste instantie naar de Peugeot 307 SW, de Scoda Octavia of de Golf V. De reden dat ik voor de Golf 5 Sport Line heb gekozen is tweeledig. Ten eerste reed ik voorheen ook VW zonder problemen. Ten tweede bevalt mij de Duitse ’grundlichheit’.
Voor deze Golf heb ik een VW Bora gehad (bj 2001, diesel). Daarvoor heb ik een Peugeot 406 ST (bj 98, benzine en gas) gehad en een Audi 80 (bj 92) gereden. Alhoewel de Skoda Octavia en Peugeot ook goed uit de tests kwamen, is het mijn persoonlijke smaak (en vaste hoge inruilwaarde) geweest dat ik voor de Golf V heb gekozen. Peugeot 307 SW rijdt al half Nederland mee.
Extra opties middenarmsteun en navigatiesysteem.

Hierbij een update na 8200 km:

Tot nu toe nauwelijks problemen. Bevalt nog prima. Echter de kwaliteit van de vw geluidsboxen laat te wensen over. Wanneer je iets meer power wilt vervormt het geluid, ook al heb je standaard 6 boxen. Bij normaal volume hoor je geen vervorming. Ik denk dat de boxen iets meer wattage zouden moeten hebben. Olieverbruik niente, dus niks. Ik heb wel gemerkt dat je het gas moet indrukken, om extra vermogen te krijgen. Bij een diesel krijg je het vermogen vanzelf. Bij een benzine moet je even op het pedaal drukken. Tussen de 80 km/uur en 130 km/uur komt de Sportline het best tot zijn recht. Hogere snelheden 150 en 160 km kan hij makkelijk aan, maar de auto komt daar niet tot leven.

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf