Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Comfortline (2004)

Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Comfortline (2004)
Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Comfortline (2004)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Comfortline (2004)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Comfortline (2004)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Comfortline (2004)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Comfortline (2004)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Comfortline (2004)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Comfortline (2004)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Comfortline (2004)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Comfortline (2004)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Comfortline (2004)

UitvoeringGolf 1.6 16V FSI Comfortline
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004

Het zag er naar uit dat ik zo’n 20000km per jaar zou gaan rijden, vandaar de keuze voor een benzinemotor. Achteraf blijkt (door omstandigheden) dat er ongemerkt toch al wel de nodige kilometers onder de wielen van deze Golf V zijn doorgegaan.

Ik heb de auto tijdens de introductiedagen in nov. 2003 besteld en 5 januari 2004 kon ik mijn felblauwe 5-deurs 1.6FSI Comfortline ophalen. Ik vind het persoonlijk een erg ’strakke’ auto qua design. Niet superspannend, maar net als zijn voorgangers zeer voorkomend. Je kunt er werkelijk in elke wijk in NL mee voor komen rijden, het misstaat nooit! Van binnen is de auto ook prima afgewerkt en de stoelen in de Comfortline zijn echt geweldig, met instelbare lendensteunen. De radio af-fabriek (RCD-300) is eenvoudig te bedienen en doet zijn werk naar behoren.

Rijden: de auto ligt als een blok op de weg. De bochten in klaverbladen kunnen met hoge snelheden worden genomen en het voelt allemaal stevig en vertrouwd aan. Het enige nare aan deze motor is de trekkracht. Valt een beetje tegen voor een 115pk motor. Je moet ’m echt hoog in de toeren rijden om een beetje vooruit te gaan. Begrijp me niet verkeerd, voor normaal gebruik is het voldoende, maar wil je iets ’meer’ dan kun je nu beter gaan kijken voor een 2.0FSI (was jan. ’04 nog niet leverbaar). Ook is de motor een beetje brommerig, maar dat schijnt bij elke FSI zo te zijn. Redelijk zuinig is de Golf ook wel: 1 op 14 kun je er wel mee rijden.

Sturen en schakelen gaat allemaal des Volkwagens: prima dus, niet TE direct, maar toch prima te plaatsen op de weg.

Dealer bevalt ook goed. Prima service bij koop en aflevering. Keurig nagebeld of de auto beviel. Bij onderhoudsbeurt kon ik binnen 4 dagen terecht en kreeg keurig een (betaalde) huurauto mee. Ook de receptionisten die ik zag voor het bijvullen van de olie waren erg klantvriendelijk. Ben er echt erg tevreden over.

Geen!!! Auto heeft bij 35000 zijn eerste beurt gehad, en er hoeft verder alleen wat olie en ruitenwisservloeistof in. En brandstof natuurlijk... :D

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf