Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Comfortline (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.4 TSI 122pk Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 7, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 68.000 km |
KM-stand laatst | 60.000 km |
1e review
- 15.000 km
Nu de eerste review van mijn Volkswagen Golf VI Comfortline.
Ik heb de auto aangeschaft in december 2009 via Internet bij een dealer in Deventer (woon zelf in Brabant). Ik heb de auto opgehaald eind januari 2010. De aflevering e.d. is goed verlopen.
Als extra op mijn auto heb ik nog parkeersensoren achter laten monteren en de Continental banden laten vervangen door Michelin banden.
Tevens nog getwijfeld of ik een Volkswagen navigatiesysteem zou laten inbouwen of een normale Volkswagen radio/cd speler. Gezien de reacties op internet van diefstal van navigatiesystemen uit een Golf, toch maar gekozen voor de radio/cd speler.
Indrukken.
De eerste maanden heerlijk gereden in mij nieuwe Golf, hij is rustig. heeft een goede weglegging en de 1.4 turbomotor is een heerlijke motor waarmee je heel gemakkelijk kan versnellen indien dit nodig is, hij reageert gelijk. Kortom gewoon een fantastieche auto waarin iedereen zo kan wegrijden en zich er helemaal in kan thuis voelen.
In april/mei toen het wat warmer begon te worden begon opeens het bestuurdersportier te kraken, wat erg hinderlijk was. Direct naar een dealer in de omgeving gegaan en de klacht aangekaart. Deze klacht was voor hun nieuw, maar als je op internet googled, kom je best veel mensen tegen die ook dezelfde klacht hebben met hun Golf VI. Dit ook aangegeven aan de dealer. Na een rit met een monteur hoorde deze ook de klacht en ging er mee aan de slag. Na o.a. het vervangen van het slot is het wel iets minder geworden dan daarvoor en wat nog rotter is om een klacht te ontdekken, je hoort het nu de ene keer wel en de andere keer niet en gelukkig meer niet dan wel. Met de dealer afgesproken om het voorlopig even aan te kijken.
Nu is het oktober 2010 en heb ik er 15.000km opzitten. Het gekraak is na de weersomslag niet meer te horen. Ik zit nu weer echt te genieten in mijn Golf.
Ondanks de perikelen met het kraken van het portier, heb ik geen spijt gehad van de aanschaf van deze Golf. Toen ik mijn Opel Vectra ging inruilen (wat ook een heerlijke auto was) had ik een klein beetje weemoed, maar met deze auto was dat snel verdwenen.
Over het benzineverbruik niets dan lof, ik rij minimaal 1 op 16, indien ik wat langere stukken rij, kom ik bijna op 1 op 17. Ik rij v.w.b. de snelheid meestal zo rond de 110/115 km per uur. Harder heeft toch geen zin op de route die ik rij.
Ik heb nu Continental winterbanden besteld (waren het beste getest) welke komende week gemonteerd gaan worden, zal eind december hier een korte review op geven.
Update
- 19.800 km
Inmiddels bijna aan de 20.000km gekomen (zowat precies in een jaar). De winterbanden bevallen goed, maken iets meer geluid tijdens het rijden dan de Michelins, maar verder een uitstekende band met voldoende comfort. Al veelplezier ermee gehad tijdens de weken dat er sneeuw lag.
Het verbruik de afgelopen weken varieerde van 1 op 14,5 tijdens de koude periode tot normaal op 16,5.
Nu wel een probleem met het slot aan de bestuurderszijde, na vergrendeling van de deur via de afstandsbediening, is deze daarna niet meer te openen, moet dus dan via een ander portier de deur gaan openen. Zal ook wel weer opgelost worden. Komt wel in het rijtje te staan met problemen aan het portier aan de bestuurderszijde.
Verder bevalt de auto nog steeds, zeer zeker de motor.
1e onderhoudsbeurt
- 30.500 km
Na anderhalfjaar de 30.000km bereikt en nu de auto cf. het onderhoudsschema een beurt laten geven. Het bedrag van de beurt was ca € 350,00. Dit was de beurt met daarbij als extra, nieuwe remvloefstof, een nieuw interieurfiler en nieuwe ruitenwissers voor.
Tijdens deze beurt wederom het kraken van de portier aan de bestuurderszijde aangekaart, wat goed gelukt is. Ze hebben de deurrubbers er af gehaald en ingespoten met silliconen spray en tevens het portier strakker in het slot gezet.
Tevens aangekaart dat de motor soms in een te hoog toerental start, normaal 800 tot 900 toeren en dan opeens 1200 tot 1300 toeren. Als je dan weg wilt rijden, rijdt de auto wat schokkerig en maakt wat lawaai. Als hij dan te hoog in zijn toeren start, rest er niets anders dan de motor weer uit te zetten en opnieuw te starten. Dan heb je nergens geem last meer van.
Dit probleem is tijdens de beurt niet verholpen, afgesproken is om de auto binnenkort een dag bij de dealer te laten staan waardoor de dealer de auto meerdere keren per dag kan starten.
2e onderhoudsbeurt
- 60.000 km
Zo eindelijk weer eens een update over mijn auto.
De afgelopen tijd geen problemen gehad met mijn auto, behalve dan het probleem van starten in te hoge toeren. Dit is weer gekomen met het stijgen van de temperatuur.
Vorige week de voorruit laten vervangen ivm grote krassen en sterretjes door steenslag, het eigen risico was € 135,00. Vandaag heeft mijn auto een 60.000 km beurt gehad. Ik ben wel geschrokken van de prijs, deze was nl € 550,00. Morgen toch ook nog even nieuwe ruitenwissers halen, want bij het schoonmaken van een wisserblad, bleek deze kapot te zijn. De auto was deze week dus een aardige kostenpost. Maar ja, je hebt er geen nieuwe voor.
Het verbruik in de winter met winterbanden, lag ongeveer 1 op 15. Nu de zomerbanden er weer onder zitten en de temperatuur is gaan stijgen loopt hij op dit moment 1 op 17. Dat zijn dus best lage verbruikscijfers.Verder blijft de Golf 6 een heerlijke auto om in te rijden. Hij zit je als het ware gegoten en met de 1.4 TSI motor kan je heerlijk meekomen in het verkeer.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.