Volkswagen Golf 1.4 16V TSI 140pk Comfortline (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.4 16V TSI 140pk Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Eindelijk na een lange tijd wachten door de stakingen in de Volkswagen fabriek in België is mijn nieuwe Golf TSI dan geleverd. Ik heb deze auto gekocht zonder er eerst in proef te rijden, en ben puur afgegaan op de positieve geluiden die ik overal las en hoorde over deze sublieme motor.
Het is natuurlijk wel wennen als je al een poos in dieselpassat gereden hebt, om dan weer in een benzineauto te stappen. Echter het oude dieselgeluid was ik al snel vergeten door het zuigende geluid van de compressor die meteen vanaf stationair toerental mee begint te sleuren als je het gas intrapt. En als je denkt dat hij al snel accelereert komt daar de turbo nog eens overheen.
Machtig gewoon wat een power er uit zo’n 1400 CC blok ’getoverd’ wordt.
Het comfort van deze Golf is in geen opzichten te vergelijken met de Passat. Deze was namelijk veel zachter geveerd en gleed over de weg (wel lastig bij drempels), echter dat sportieve van de Golf past ook veel beter bij de motor die er voorin ligt, en maakt het rijden tot een genot.
De stoelen van de comfort geven prima zijdelingse steun en zijn zelfs op mijn lengte van 1,94 M goed in te stellen.
De uitrusting is ook erg compleet, daar ik de comfortline nog uitgebreid heb met het business pakket. De navigatie werkt feilloos en is geupdate in de software zodat hij ook niet meer steeds terugspringt van taal (zoals hier een aantal maal werd vermeld), en de ingebouwde telefoonmodule geeft een zeer helder en duidelijk geluid. Verder heb ik ook gekozen voor de vijfdeurs versie, daar ik dit in de dagelijkse praktijk toch veel praktischer vind.
Het verbruik ligt momenteel nog op een 1 op 12 a 13. Maar de motor zal in de toekomst nog wel wat zuiniger worden schat ik in. Echter blijft het natuurlijk lastig om zuinig te rijden aangezien deze auto je natuurlijk uitnodigt om af en toe eens lekker het gas in te trappen bij een stoplicht.
Verder vind ik het vreemd dat iedereen het hier over een gat in de middenconsole heeft als je geen asbak besteld. Ik heb deze niet besteld maar heb ook geen gat. Waar normaal de asbak zou zitten zit nu een aflegbakje met een rubbermatje erin, met hiernaast een 12 volt aansluiting met verlichting erin. Dit is allemaal af te sluiten met een afdekklepje dat ook in de auto’s zit met wel een asbak.
Verder is het rode licht dat door 2 ledjes uit het plafond naar beneden schijnt bij ingeschakelde verlichting een mooi gezicht, en geeft het een mooi overzicht op de middenconsole. Het tikken van de gordels is door volkswagen ook opgelost, door hier een extra ’lusje’ op te naaien van dezelfde stof als de gordel is. Nu stoot dat lusje tegen de zijkant en geeft zo geen tikkend geluid meer.
Al met al een prachtige rijdersauto, met een geweldige motor.
PROBLEMEN
Tot op heden geen problemen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.