Volkswagen Golf 1.4 16V TSI 122pk Comfortline (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.4 16V TSI 122pk Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 109.216 km |
KM-stand laatst | 121.500 km |
Nieuwe auto
- 109.216 km
Op 1 juli ben ik begonnen bij een nieuwe werkgever en ben daarom zakelijk en prive gaan rijden in een VW Golf 5. Deze auto is ter beschikking gesteld door mijn werkgever. Dit betreft een benzine auto met een turbo welke voor een 1.4 benzine motor aardig wat vermogen levert. Deze uitvoering is de laatste lichting voor de komst van de golf VI. Deze comfortline versie is compleet en bevat alles wat je als zakelijkerijder wenst. Standaard navigatie, Cruise Controle, Armsteun, 6 CD wisselaar, Bluetouth telefoon voorbereiding, bediening aan het stuur enz.. De krachtige bezine motor maakt de auto een genot om in te rijden.
eerste 2 maanden
- 121.500 km
Inmiddels hebben we bijna 2 maanden met de golf gereden. ruim 12.000 km verder. Ondanks dat het een bezine auto is rijd ik er rustig 750 km op een volle tank mee. Ook een rit naar N"urnberg was een genot. de Golf trekt lekker door tot circa 185KM per uur en laat zich daarna gestaag door rijden naar de 200. Bij deze snelheid valt het geluid en gerammel erg mee. De golf moet nog een jaartje mee en ik zou zo weer voor een golf met dezelfde uitvoering gaan echter zou ik dan wel een diesel willen hebben, met 70.000 km per jaar iets aantrekkelijker. Helaas heb ik er sinds vorige week problemen mee. Op maandagochtend net ingevoegd op de snelweg wil de golf amper snelheid maken en begin de auto te trillen alsof hij maar op 3 cilinders loopt. er brande geen lampjes. Toch gestopt en de auto opnieuw gestart. Hiernaar wou de auto weer slecht snelheid maken met name tussen de 80 en 120Km per uur. gelukkig eenmaal de snelheid bereikt en op de cruise control gezet kon ik door rijden. Voor de zekerheid toch maar naar de VW dealer gereden. Na een diagnose van een uur hebben ze geen storing kunnen vinden. Enkel een kleinde storing op de Turbodrukregelaar. De VW dealer heeft geen tijd en vraagt of ik een afspraak wil maken voor verdere diagnose. Wellicht dat een software update zou helpen. Inmiddels staat de golf bij de vw dealer en zijn de klachten minder geworden maar mis nog altijd vermogen tussen de 80 en 120 km/uur. Het rare is dat na een rit op de Duitse Autobahn de auto weer soepeler rijd maar niet 100%. Aankomende week krijg ik hem weer terug en gaan we naar Frankrijk. meteen een goede rit om de golf weer te testen. Ik heb tijdelijk een nieuwe Polo (2011) als leenauto gekregen. Deze is wel compleet met zaken als cruise controle, Dagrijverlichting, vw radio mp3 speler, armsteun enz. Helaas is de 1.4 bezine motor niet vooruit te branden. met veel pijn en moeite kom je meer op de snelweg. In de volgende review de upgrade van de ervaring met de golf en het turboprobleem.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.