Volkswagen Golf 1.4 16V Trendline (2000)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 1.4 16V Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf101.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het gaat hier om de basismotor voor de Golf. Dat is goed te merken als je met 5 mensen in de auto zit. Ik heb een beige stof interieur; heel besmettelijk dus.

Het verbruik is ook gunstig: 1 liter op 14 kilometers ongeveer.. hoger zal het zeker niet zijn. Lange afstanden natuurlijk wat lager.
Een vaker gebruikt argument over het toerental heeft zo zijn voor- en nadelen. bij 120 km draait de motor 3700T/min. omdat de auto goed geisoleerd is, hoeft de radio nog steeds niet harder. dit heeft een nadeel dat je geen laag verbruik kan halen, tenzij je op een constante snelheid rijdt. een voordeel heeft het weer wel bij het accelereren naar 140 km/u: gaat sneller dan je zou verwachten.

Voordelen van de auto zijn de waardevastheid, betrouwbaarheid, behalve dat er bij mij dus ook het bekende probleem is: een kapot raammechanisme. ik heb nu 20.000 km gereden in één jaar en dat is goed bevallen.
op naar de 200.000 zou ik zeggen.

--update: 177.000km---

Niets merkwaardigs te noemen.

--update: 189000km---
- 5000km geleden nieuwe uitlaat eronder gelegd. Sindsdien bromt de auto meer en bij hogere snelheden is het storend. We laten het zo.
- lampje achter de verwarmingsknoppen doet het niet meer. Ook niet na een flinke tik. Makkelijk te verhelpen, maar niet storend.
- Sensor thermostaat stuk: thermometer van de motor leidde zijn eigen leven. Oplossing gevonden: Kosten: 130 euro.

--update: 210.000
Geen grote reparaties gehad. Voor mijn gevoel is de versnellingsbak te soepel aan het worden. In september jl. de APK gehad waarin verschillende 'aandachtspunten' werden vermeld. Zoals de slijtages van verschillende onderdelen waar t.z.t. naar gekeken moet worden. Mag ook wel na 210dkms.

--update: 225.000
Niets aan de hand. Geen bijzonderheden

PROBLEMEN

Normaal onderhoud eigenlijk. banden, remmen, etc.
- raammechanisme werkte niet meer aan de bestuurderskant. dan heb je geluk dat het op een doordeweekse dag tijdens kantooruren én op een droge dag was...

--update: 176000km---

Bij de APK moest de uitlaat van bij-de-motor tot aan het einde vervangen worden. Teveel in gelast en nou maar vervangen door een nieuwe. Helaas 2dehands moeilijk te vinden. Kosten: € 250.-
Verder ook weinig last van kapotte lampen: Om het jaar een setje.

- update 210.000km

Geen

- update 215.000km 14-11-2010

Ik ontdekte vandaag een kletsnatte automat. Er lag een plasje water onder de passagiersstoel en voetenruimte van de achterbank. Het is regenwater, dat weet ik in ieder geval zeker. Maar hoe het in de auto kan komen is me nog een groot raadsel. Misschien door het af-fabriek elektrisch dakraam? Wordt vervolgd..

- update 225.000km

Ik heb gelezen op diverse forums dat de binnenkant van de achterdeur een bekende euvel kan zijn. Dit is bij ons ook het geval. De folie die het water buiten moet houden (folie achter het interieurpaneel en voor het raam) zit met lijm vast. Die lijm houdt het geen leven lang vol zodat er water na regen naar binnen komt. Dat gaat heel langzaam, maar uiteindelijk ligt er een plas water. Nu maar provisorisch een theedoek neergelegd. Laten we zo.

- update 235.000km d.d. 30-01-2013:

Vandaag een rekening gepresenteerd gekregen vanwege een verstopte paravan (afwateringsgoot onder de ruitenwissers dat zorgt voor het regenwater bij de voorste deurstijlen. De goot is verstopt en heeft gezorgd voor een waterval naar het interieur waarbij de stekker van de airbag aan de passagierskant kletsnat is geworden.

De universele garage kon het niet verhelpen, maar heeft wel een rekening gepresenteerd van een kleine 200 Euro. De VW-dealer verwijt ons ten eerste dat we de auto niet bij hén in onderhoud hebben, omdat zij bij elke onderhoudsbeurt de paravan schoonmaken. Opdracht: nieuwe sensor en droogmaken van het interieur. Kosten: € 550 incl. Hoppa!

Toch maar besloten om de garage niet naar de achterdeur te laten kijken vanwege een eerder geconstateerde lekkage (zie vorige update), omdat het bedrag dan nog fors hoger kan uitvallen. Gelukkig komt het water van de achterdeur niet bij een of andere senor in de buurt.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.