Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Trendline (2010)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf BlueMotionVolkswagen Golf BlueMotionVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf

Signalement

UitvoeringGolf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Trendline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf56.000 km
KM-stand laatst128.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1e ervaringen

  • 56.000 km

Kortgeleden mijn Golf 5 ingeruild voor deze Golf 6. In de basis is het een trendline maar aangevuld met het executive pakket. Hierdoor wordt het een lekker aangeklede auto. O.a met ingebouwde navigatie, parkeersensoren, middenarmsteun, multifunctioneel leren stuur enz

In alles merk je dat het weer een hele vooruitgang is ten opzichte van de Golf 5. De rijeigenschappen zijn ook weer een slag beter, maar het blijft heel herkenbaar een Golf, lekker comfortabel.

In eerste instantie proef gereden in een 1.4 TSI 122 pk. Maar op advies van de verkoper ook de 1.2 TSI bluemotion getest. Hierover was ik aangenaam verrast. Wat een kracht en soeplesse weet VW uit zo'n klein blokje te persen. De auto is buiten gewoon vlot en ook het rijden in zijn 6 bij 120 km/h gaat prima. Als je echt wil racen dan zal je een of twee verzetten terug moeten schakelen maar bij normaal rijgedrag is de auto vlot zat.

Heel bewust gekeken naar een aangeklede auto omdat de trendline alleen wel erg kaal is. Het Executive Pakket omvat:
- Volkswagen radio-navigatiesysteem 'RNS 310'
- kleurenscherm (touchscreen) geïntegreerd in de middenconsole
- acht luidsprekers
- cd-rom speler, afspelen en navigeren tegelijkertijd
- geschikt voor mp3 (cd) met titelweergave
- weergave rijrichting op het display van de boordcomputer
- middenarmsteun vóór, inclusief opbergvak
- twee bekerhouders achter
- multifunctioneel lederen stuurwiel
- lederen schakelpookknop en handremgreep
- multimedia aansluitbox
- telefoonvoorbereiding 'Plus'
- parkeersensoren voor en achter

Inmiddels heb ik de auto lekker ingereden. Tot nu toe bijzonder tevreden.
De auto is door de bluemotion technologie lekker zuinig. Het start/stopsysteem is even wennen maar werkt na gewenning prima. De auto start na een stop weer razendsnel.

Ingeruild na 8 jaar

  • 128.000 km

Na 8 jaar met veel plezier de Golf ingeruild.
De auto is mij over het algemeen bijzonder goed bevallen op een paar kleine (maar dure) reparaties na.

Om te beginnen met de reparaties:
Tot 2 keer toe is de ketting vervangen. De 1e keer rond de 70.000 km de 2e keer bij ongeveer 115.000. De 2e keer was volgens de garage niet echt nodig maar door het enorme kabaal wat de ketting veroorzaakte toch maar preventief laten vervangen bij een onafhankelijke garage. Kosten 600 euro.
Rond de 100.000 km begon plotseling het airbaglampje te branden. In 1e instantie werd het systeem gereset. Het lampje ging uit voor een dag. In 2e instantie dachten ze dat de sleepring in het stuur kapot was. Deze werd dus vervangen. Helaas was het euvel binnen een dag weer terug. Auto opnieuw gereset en helaas binnen het uur weer een brandend lampje. Ben toen doorgestuurd naar de dealer in Duitsland omdat de reparatie daar goedkoper zou zijn. Daar werden in 1e instantie alle contactpunten bekeken en evt vervangen. Euvel opgelost.....weer voor een dag. Auto teruggebracht naar de dealer en uiteindelijk is de bestuurderstoel airbag vervangen. Dit bleek uiteindelijk de oplossing te zijn. Al met al een kleine 1000 euro aan totale kosten.
In de laatste 3 maanden van mijn bezit nog enkele kleine reparaties en onderhoud gehad (brandstofdruksensor en bougies a 200 euro, 4 banden en een nieuwe accu a 400 euro). Voor de rest alleen jaarlijks een beurt laten uitvoeren.

Over de rest van de auto bleef ik bovengemiddeld tevreden. Het model is na 10 jaar nog steeds een moderne verschijning op de vaderlandse wegen. Ook de uitrusting kan zich nog meten met modernere auto's.
Het comfort en wegligging van de auto vond ik al die jaren top. Na een lange reis stap je fit uit de comfortstoelen.
Na 8 jaar heb ik voor het eerst in mijn leven een Opel Astra aangeschaft omdat de aanschafprijs voor een andere Golf wel heel hoog was. Bij het ophalen van de Opel weemoedig de laatste rit in mijn vertrouwde Golfje beleefd....goh wat rijdt dat ding eigenlijk toch lekker. Hoelang ga ik het volhouden in de Astra? (lees mijn andere reviews :-)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.