Volkswagen e-Golf E-dition 2020 (2020) #2

autoreview

Volkswagen e-Golf E-dition 2020 (2020)

Signalement

Uitvoeringe-Golf E-dition 2020
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf7.890 km
KM-stand laatst8.526 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf Volkswagen e-Golf

  • 8.526 km

Na een halfjaar ervaring te hebben opgedaan met een zakelijke elektrische Volvo XC40 P8 Recharge, hebben we besloten om privé ook een elektrische auto aan te schaffen. We zijn enthousiast geworden van elektrisch rijden. Mooie bijkomstigheid is dat we de geplaatste laadvoorziening dan kunnen gaan gebruiken voor beide auto's.

Het is een Volkswagen e-Golf E-dition 2020 geworden met een kleine 8.000 op de teller. Deze auto volgt een Ford Fiesta ST-Line (2016) op. We hebben de auto voor een aantrekkelijke prijs kunnen kopen. Een volle accu kost ons nog geen € 8,- en ook is de auto t/m 2024 vrijgesteld van MRB. Bovendien heeft de overheid een aantrekkelijke subsidie in het leven geroepen (zie verderop in dit verslag). De exploitatiekosten gaan met circa € 75,- per maand omlaag. Daarnaast zochten we iets groters, dus dat hebben we hiermee mooi kunnen combineren.

De auto is voorzien van de volgende extra opties:

- euh niks..

De vorige eigenaar heeft voor de standaard lak gekozen (Urano Grey). Mocht wat kosten zeg maar.. De kleur staat de auto niet verkeerd (zeker niet nu hij gepoetst is), maar ik had liever een metallic lak gehad. Gelukkig is de E-dition 2020 wel compleet uitgerust met o.a. climate control / LED koplampen / voorruit verwarming / adaptive cruise control / parkeersensoren voor en achter / navi / bluetooth / etc. De auto is daarnaast voorzien van 16" velgen. Het design vond ik erg duf (zal wel goed zijn voor de aerodynamica, maar slecht voor je imago ;-). Om die reden heb ik deze gewisseld voor een (in mijn optiek) iets leuker setje (ook 16" i.v.m. het bereik). Deze is voorzien van Michelin all season banden, waar we bij onze vorige auto ook erg tevreden over waren.

Vorige week hebben we de subsidie aanvraag ingediend. Deze auto komt als (gebruikte auto) namelijk in aanmerking voor € 2.000,- subsidie: Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP). Na een paar dagen keer ik al een bericht dat de subsidie toegekend was. Weer een paar dagen later stond het bedrag op de rekening. Er staat maximaal 2x 13 weken voor, maar dit blijkt in de praktijk dus een stuk sneller te gaan. Het is niet moeilijk om aan te vragen; gewoon de stappen nauwkeurig volgen.

We hebben de auto nu een week in bezit. veel ervaring hebben we nog niet, dus in dit verslag slechts de eerste ervaringen. Wat valt positief op

- Verbruik is bijzonder laag. Over de eerste 800 km zitten we op 14,5 kWh/100km. In de praktijk is met deze temperaturen dus meer dan 200 km haalbaar (auto heeft een netto accucapaciteit van circa 33kWh). Daar kan de Volvo nog wat van leren!
- Rijgedrag is echt super comfortabel. Prettige vering en erg stil (stiller dan de Volvo).
- Regeneratie is makkelijk in te schakelen (met een tik tegen de versnelligspook) en werkt ook goed.
- Voldoende krachtig. Door het koppel van 290NM voelt de auto kwiek aan (ook op de snelweg)
- Zit solide in elkaar
- Hij ziet er uit als een "normale" Volkswagen Golf

Wat is er voor verbetering vatbaar:

- Het is wel erg grijs (saai) van binnen
- Spiegels klappen niet in bij vergrendelen van de auto (zal wel een optie zijn geweest en die zitten er zoals gezegd niet op)
- Laad thuis met maximaal 7,2 KW per uur (dus geen 3 fase).

In een volgend verslag zal ik verder ingaan op onze ervaringen. Tot nu toe zijn we erg blij met deze auto.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.