AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Volkswagen e-Golf (2019) #3

autoreview

Volkswagen e-Golf (2019)

Signalement

Uitvoeringe-Golf
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf42.000 km
KM-stand laatst42.000 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Spaarvarken

  • 42.000 km

Deze auto zou ik nooit bewust gekocht hebben. We hebben een Infiniti FX37 als gezinsauto gekocht. Verbruikt 1 op een (hele kleine) emmer dus er moest iets zuinigs naast komen.

Dus ik ben gaan proefrijden in kleine benzine/hybride auto's. Een aantal eisen: automaat, acc, climate control en genoeg ruimte dat ik prima kan zitten met mijn lengte.

Ford Fiesta: waardeloze automaat, acc kapt ermee onder de 30 km/h. Heel jammer want de Fiesta an sich is een super leuke auto.

VW Polo en gebroeders: idealiter geef ik tussen de 10 en 20k uit en ik vertrouw VAG gewoon nog steeds niet met de TSI/DSG combinatie op het moment dat de auto's een paar jaar oud zijn. En ben ook niet zo een fan van de uitstraling van deze auto's.

Toyota Yaris hybride: het meest recente model heeft altijd acc. Rijdt 1:25. 10 jaar garantie. Op papier de perfecte kandidaat. Proefgereden en inderdaad, dit is op papier de perfecte kandidaat. Maar ik zie mezelf er gewoon niet in rijden. Kleine zaken irriteren mij gewoon, zoals de ruimte voor de passagier en het feit dat de motor 'bromt' voor het regenereren.

December was m'n E-klasse verkocht. Januari waren we op vakantie. Toen we terug waren werd heel snel duidelijk dat één auto niet te doen is voor ons. En per toeval liep ik tegen een eGolf aan. Ik houd niet van EVs, ik ben niet per se een VAG liefhebber. Maar de auto rijdt verbazend soepel en comfortabel. Slechts 4 jaar oud en net 40k op de klok. 2k subsidie mogelijk. Met de combinatie thuis laden/openbaar laden kost het minder dan een Yaris. Geen wegenbelasting. Ruim zat.

Er is niks mis mee. En dat is het probleem. Gekocht om te proberen en het feit dat die auto zo weinig kost en wel gewoon een fijne C-segment auto is zorgt ervoor dat hij blijft. Ik rijd 2-3 dagen in de week korte afstanden en af en toe een wat langer stuk (100-200 km retour). Tot nu toe slechts één keer bij een snellader gestaan omdat de laadpaal op locatie het niet deed.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren