Toyota Yaris 1.4 D-4D Linea Sol (2006)

autoreview

Toyota Yaris
Toyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota Yaris - interieurToyota Yaris - interieurToyota Yaris - interieurToyota Yaris - interieur

Signalement

UitvoeringYaris 1.4 D-4D Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf10.500 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 87%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na het einde van de Leaseperiode voor mijn Laguna en het wachten op cq hunkeren naar de nieuw bestelde Avensis DCat, heb ik bij de leverende Dealer een Yaris Diesel gehuurd. Na over de kleur te zijn heengestapt (Terracotta, oftewel naar mijn idee errug lelijk Oranje) onbevooroordeeld achter het stuur gaan zitten.

En dat is wennen. Niet de meters voor je neus hebben maar deze in het midden te vinden, met digitale snelheidsmeter. Vooral aan dat laatste raak ik niet gewend, het leidt continu af en geconcentreerd op het wegdek zie je in je ooghoek steeds beweging wat afleidt van het rijden.

En dat is jammer, want rijden doet de Yaris prima! Met de 1.4 diesel is (voelt) hij rapper dan zijn 1.3 benzinebroertje, hoewel je hem op toeren moet houden. Net als andere Toyota Diesels (de DCat bijvoorbeeld) moet je hem rijden als een benzinemotor om de gang erin te houden. De Dieselmotor geeft de Yaris een volwassen karakter. Sturen gaat OK. Het is zeker geen bochtenridder, maar eea voelt wel robuust aand.

De binnenruimte valt absoluut niet tegen. Met vier volwassenen is absoluut een acceptabele plaat te vinden. Eea gaat wel zwaar ten koste van de bagageruimte, deze is ronduit beperkt.

Onze tweede auto is een Golf IV. Mocht deze de geest geven, dan zou de Yaris absoluut een kandidaat zijn om deze te vervangen!

PROBLEMEN

Twee problemen:
- ruitenwissersproeiers sproeien niet echt. De eruptie kan meer omschreven worden als een niezende egel. Schoonmaken van de sproeikoppen heeft niet geholpen.
- de auto wilde bij mij niet altijd starten en wel bij anderen. Ondanks volledig identieke acties deed de Yaris niets als ik wilde starten en wel als mijn vrouw of een bekende dat deed. Bij mij deed hij het soms wel, maar vaak niet. Ik vermoed dat dit te maken heeft met een sensor die in de stoel zit die meet of er een besturder is. Blijkbaar zit ik volgens de sensor niet in de auto?! Hoe dan ook, door een specifieke positie aan te nemen krijg ik hem nu steeds wel gestrart. Toch eens met de dealer overleggen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.