Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Linea Luna (2008)

autoreview

Toyota Yaris
Toyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota Yaris - interieurToyota Yaris - interieurToyota Yaris - interieurToyota Yaris - interieur

Signalement

UitvoeringYaris 1.3 16v VVT-i Linea Luna
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf77.000 km
KM-stand laatst105.917 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Doet wat ie moet doen

  • 105.917 km

Inmiddels bijna 29.000 km gereden. Start altijd, rijdt altijd. Gemiddeld 1L op 17 km.
Gebruik hem vnl op de snelweg om verre vrienden op te zoeken en voor vakantie in Spanje (Gallicië, zeer aan te raden) en Frankrijk. Binnen ziet hij er keurig uit met heel mooie zwarte lederen bekleding (executive uitvoering). Heb hem bij Toyota dealer Louwman gekocht, op het oog, zonder proefrit. Had ik dat maar wel gedaan. Na de koop meteen gemerkt dat het koppelingspedaal een erg korte slag had. Dat is niet normaal vlg. mij. De dealer vond dat er niks aan de hand was. Aangezien dit mij irriteerde, heb ik de dealer voorgesteld een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep te monteren en de kosten (800 €) samen te delen. Aldus geschiedde. Het koppelingspedaal voelde na de operatie een stuk prettiger aan.
Eens per jaar voor onderhoud en APK naar Louwman kosten ca. €200 per jaar.
Laatste onderhoudsbeurt bij 102.800 km viel tegen. Zogenaamd moest de compressor en condensor van de airco vervangen worden en zou in één keer ook de waterpomp mee vervangen worden. Hele onderhoudsbeurt €3.800. nou mooi niet gedaan. Naderhand bij een officiële Bosch airco dealer de zaak laten controleren. Alles Pico Bello in orde. Hoefde niks te betalen voor het onderzoek.
Naderhand kwam de aap uit de mouw. Ik kreeg van Louwman het aanbod om mijn auto in te ruilen. Het onderhoudsbedrijf zou ik dan terug krijgen. In deze marketingstruc ben ik niet ingetrapt. Vlg. keer toch maar een ander merk en een andere dealer ? Na dit akkefietje al weer duizenden km's gereden, geen centje pijn.
Comfort op hobbelige wegen is zeer matig wegens de stoterige en harde vering.
Bandengeruis is ook zeer storend. Na wisseling banden van Dunlop naar Bridgestone Turanza T5, is het banden geruis wat afgenomen, maar nog altijd niet erg stil.
Voor mij moet een auto betrouwbaar en zuinig en goedkoop en zijn. Dus ik neem minder comfort voor lief. Ook het rare lichte gevoelloze sturen accepteer ik. Als zodanig voldoet deze Yaris dus heel goed. Oh ja er zit geen cruise control op en dat vind ik wel heel jammer.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens