en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Yaris 1.3 16v VVT-i Linea Sol |
---|---|
Versnellingen | 5, Semi Automaat |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 21.000 km |
KM-stand laatst | 90.000 km |
Inmiddels hebben we ~70k ervaring met de yaris in 5 jaar.
Vroeger noemde ik dit ook bejaardis oid. Maar het is een verrassend ruime auto voor dit segment. De wat rechte zithouding en schuifbare achterbank maken dat je echt met 4 grote volwassenen er in kan, ik kan met 1.87 achter mezelf zitten. Geen vergelijk met de Seats en Skoda’s die we hebben gehad in dit segment.
Bizar veel opbergvakjes ook.
Kosten zijn eveneens ongeëvenaard, beurten en banden. Distributieketting ipv riem en ~1:18 verbruik.
Als je op internet zoekt kom he veel tegen over de mmt bak. Die doet het hier al lang goed, de auto bokte wel, maar sinds een reset van ecu en de actuatoren voor versnelling en koppeling rijdt hij prima. De slechte verhalen kwam ik pas tegen toen ik de reset procedure zocht. Zoals zo vaak schrijven natuurlijk alleen mensen met problemen zoiets van zich af en rijden er vele tevreden rond zonder probleem.
Dit is lang tweede auto naast een v70iii geweest. Ondanks hoog comfort en goed rijden en de 5 cilinder, is dat een dure auto. Zeker als diesel. Met de yaris als primaire auto leer je weer hoe leuk een echt lichte auto eigenlijk is, ook zonder veel vermogen of berestrak onderstel.
Minpunten:
Twee merkdealer vestigingen die slecht ingevoerd zijn in mmt reset, heb dat uiteindelijk zelf uitgevogeld.
Sommige plastic delen (dakrubbers, afdekking dorpel thv instap achter) die niet geweldig uitgevoerd zijn.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.