Toyota Yaris 1.0 12v VVT-i Access (2010)

autoreview

Toyota Yaris 1.0 12v VVT-i Access (2010)

Signalement

UitvoeringYaris 1.0 12v VVT-i Access
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst30.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 4.071 km

Dilemma: 1 x woon-werk verkeer á 35.000km/jr (50% file) + boodschappenwagentje dat op instorten staat + 3 kinderen....

Wij hebben er voor gekozen om de beide auto's te verkopen en in ik reis nu dagelijks met de trein naar mijn werk. Heerlijk, zonder file.

De keuze voor de Yaris was snel gemaakt: Compact, zuinig, lage afschrijving en groot genoeg voor een baby, een peuter en een kleuter op de achterbank. Als opties een trekhaak, airco (jammer, de Cool was er nog niet in 5-deurs), en stootrubbers. Hij voldoet prima in bijna alle Nederlandse situaties. Natuurlijk is hij niet snel, en inhalen op de snelweg is een kwestie van iets beter uitkijken..

Even geleden gingen wij op vakantie naar de Eifel. Dus: Dakkoffer aangeschaft. Werkt perfect (Hapro Carver 4.5). Kofferruimte vergroot met 150%.

Door de dakkoffer lag de reissnelheid al niet hoger dan 120km/u. De auto wilde wel harder, totdat de hellingen kwamen.
Autobaanhellingen boven 7% met volle belading (350kg) en dakkoffer zijn uitsluitend in de derde versnelling en met 90km/u te nemen. Geen probleem, vrachtwagens rijden ook zo hard...

Duitsland rijdt overigens prima, de binnenwegen (hellingen tot wel 12%) zijn lastig. 1e versnelling doortrekken tot 5000 toeren en dan hopen in z'n 2 op de 60 te blijven... Op de snelweg bij Spa hebben we 70 gereden in z'n 2. Harder ging ie niet, ook niet met de airco uit.

Verbruik op vakantie: 610 km op 35,5 liter!! (ca. 1:17), op normale benzine (geen V-power)
Verbruik dagelijks 3,5 km school-huis + boodschappen: 1:16,5.

++
Kosten
Directe besturing
Schakelt lekker
Veel praktische vakjes

--
Te weinig vermogen voor grote hellingen

2e Verslag

  • 8.300 km

Nog immer geen klachten of probleem.
Hoe zou dat ook kunnen met een dergelijke kilometerstand en zo'n leeftijd...
Nog steeds gaat het prima, ook met de 3 kleintjes achterin. Ook met de bestuurdersstoel op de achterste stand.

De dakdragers zijn dankbaar gereedschap bij het verhuizen/afvoeren van spullen als bijv. een deur of bank. Je hebt dan wat bekijks maar dat mag de pret niet drukken.

We gaan vol verwachting de winter tegemoet!

Ik moet wel opmerken dat de airco erg vaak aan moet staan om het beslaan van de ramen te voorkomen. Mogelijk is dit te wijten aan de zeer korte ritjes, waarbij het interieur nauwelijks goed doorwarmt en doorventileerd. Zijn er met dezelfde klachten?

Bijna 1 jaar!

  • 10.500 km

Na veel sneeuw en ijs en een echte winter weer een update.
Gelukkig niets te melden.

Alles heeft prima gefunctioneerd. Ook de ijskoude starts zijn geen probleem geweest.

Deze winter opnieuw met zomerbanden gereden. Natuurlijk is dat wat minder qua wegligging, maar daar kun je wat rekening mee houden.

Eind december een ritje naar noord Friesland gedaan. 400 km rijden is geen probleem. Wel zou ik graag de bestuurdersstoel een paar centimeter verder naar achter kunnen schuiven (met mijn 1,85m. en schoenmaatje 46).

Mijn vrouw kan er maar moeilijk aan wennen dat je de 1.0 flink moet doortrappen in z'n 2 en 3 als je op de invoegstrook zit. Ze is een beetje te lief voor hem. (Misschien toch de volgende keer een 1.3-tje kopen, voor de goede relatie :-) )

Volgende week de eerste beurt. Laat maar komen.

meivakantie

  • 12.500 km

Voor diegene die met max. 3 kinderen twijfelen over de aankoop van een Yaris: Probeer er eens eentje!
Net thuis van 3 nachtjes weg in Drente (125 km verderop). Heenweg: 1/19 ( heel rustig gereden, 100km/u en veel autowegen).

De kofferbak was zo gevuld dat we nog gemakkelijk door de achterruit heen konden kijken. ditmaal zonder dakkoffer!

Vandaag wat tuinafval weggebracht (met een te grote aanhanger): Maakt voor de yaris niet uit, kennelijk eisen hoge snelheden en hellingen meer vermogen dan een flinke aanhanger..

K&N Filter

  • 15.500 km

Met het oog op de aanstaande vakantie (opnieuw Eifel + Dakkoffer + 1 week bagage) maar eens een K&N inlegfilter gekocht. De tuner en de sites vermelden een vermogenstoename van ca. 3 pk. Da's feitenlijk niets, maar 68 pk is ook niet veel, dus toch ca. 5 %.
Praktisch merk je verschil. Het gas is iets directer, en bij hogere toeren trekt 'ie iets lekkerder.
We zullen zien of we dit jaar moeten terugschakelen naar z'n 2...

Baat het niet, het schaadt ook niet, en als het verbruik nu eens 3% daalt dan is die € 50,= binnen 1½ jaar terugverdient...

Terug van vakantie

  • 16.750 km

Ook dit jaar weer met veel plezier met 5 man op vakantie geweest in dit ruimtewagentje! Beddegoed thuisgelaten, en verder alles prima kwijtgekunt in de kofferbak en dakkoffer. In deze dakkoffer lagen uitsluitend een campingbedje, de buggy, paar parapluus en jassen. De achterbak is echt best wel praktisch!

We hebben de terugweg via Spa de hele weg >100km/u kunnen rijden (airco uit, dakkoffer erop, 225kg personen en 100 kg bagage...). Debet aan het luchtfilter? Ik heb het niet gemeten maar vermoed van wel.
Verbruik heen 1:17 (over Monchengladbach) en terug 1:18 (over Spa), waarbij regelmatig plakgas (noodzakelijkerwijze) werd gereden..

Eerste manco

  • 20.470 km

De laatste maanden lijkt ons 'droppie' wat meer herrie te maken dan normaal. Bij 3000 toeren tsjilpt er iets onder de motorkap. Heel zachtjes. Je hoort het alleen in de auto... Vandaag vrij, dus even bij de garage langs gereden. In de tussentijd een boodschap gedaan met een aangeboden leenauto (Nieuwe Verso-S... fijne auto, maar wel even wat duurder.).

Bij terugkomst blijkt dat een vervolgafspraak nodig is om de koelcompressor te vervangen. Gelukkig is dit binnen de garantieperiode :-)

De airco doet het trouwens prima. Er zal wel een lagertje uitliggen.

Nog even een praktische opmerking: vanuit de beenruimte aan de bijrijderskant tot het achterraam achter de bestuurder kun je planken kwijt met een lengte van 2,6 meter terwijl de achterklep nog sluit!

Prima wagentje. Jammer van die slechte compressor...

Weer in orde

  • 21.300 km

Weinig te melden. De compressor is vervangen en alles snort weer als tevoren!
Als leenwagen een Verso-S meegekregen. Slimme actie: Topwagentje voor 5 man!

Boodschappenwagentje

  • 30.500 km

Sinds we ook een Logan MCV hebben (en 4 kinderen) is de Yaris geworden wat hij eigenlijk is: een boodschappenwagentje.

Dagelijks naar school met kinderen, boodschappen doen, kleine ritjes in de buurt.

Om de boel een beetje soepel te houden nemen we hem als het kan soms wat verder mee. Vandaar 2 x 20 km over de snelweg.

En eerlijk is eerlijk: Hoewel de Logan MCV beter meekan op de snelweg rijd die Yaris een stuk lekkerder door zijn directe besturing.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.