Toyota Yaris 1.5 Hybrid Aspiration (2017) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Yaris 1.5 Hybrid Aspiration |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 77.000 km |
KM-stand laatst | 96.000 km |
Weer een andere Yaris na 1.5 maand...
- 77.000 km
Onze vorige Yaris Executive hadden we nog geen 2 maand. Zie vorige review evt. Helaas heeft hij ons 3 keer laten staan. Steeds kwam er hybride storing in beeld te staan. Het bedrijf waar ik het gekocht had kon de fout niet vinden. Daarom is de auto teruggekocht en hebben we een zelfde teruggekocht. Wel weer van 2017 iets minder luxer de Aspiration ipv de executive. Met 4 nieuwe banden en recent grote beurt gehad. Rijdt ook weer top en ik hoop deze het wel blijft doen want we werden gek van die ander. Ze staan niet bekend om storingen. Plan met deze auto is ramen blinderen en zwarte nieuwe sportvelgen om de nog nieuwe banden. Ik hou jullie op de hoogte.
Gekraak!
- 88.000 km
We hebben rond de 10.000 km gereden met de yaris. Tussen de 1 op 19 en 1 op 25 bij rustig rijden met mooi weer. Voor zijn de remblokken vervangen. Verder rondom de wissers en beurt gehad olie en lucht-interieurfilter. AIrco is gevuld was nodig ook dacht ruim 200 gram verloren. Man vertelde de condensor slecht was. Ik geloofde dat niet na 7 jaar en weinig km...Laten checken en is nog prima.
Echter 1 groot nadeel!! Kraken bij drempels ongeacht temperatuur. Vaker gelezen. Achter geen stabi stangen maar hoor voor en achter gekraak. Alles wat van rubber is wbt ophanging ingespoten met duur speciaal spul. Was ff wat minder maar weer terug. Upgrade rubbers schijnt te werken. Dat maar x doen wordt er gek van. Domper op verder fijne auto. Jankende automaat hoort bij het concept maar snap mensen hem erom laten staan. Ik kan slecht tegen kraakjes enz dus jammer van verder een fijne auto. Wat opvalt is dat als we zwaar beladen op vakantie gaan de auto heel goed blijft veren.
Ik heb mooie zwart-grijze sportvelgen gekocht en daar de zgan banden over laten zetten. Ook zoals ik bij elke auto doe de ramen achter laten blinderen.
Kleine update
- 96.000 km
Ik rij sinds een tijdje in de ecostand-modus. Daardoor rijdt de auto veel rustiger. Zeker invoegen op de snelweg niet zo joelen. Ook niet bij wat meer gas geven in de stad. Dat de verwarming en airco op iets minder vermogen zouden werken valt mij niet op. Echter gek genoeg blijft het verbruik hetzelfde. Je zou verwachten door minder toeren te maken het verbruik nog lager zou zijn...Maar zuinig blijft hij altijd wel. Ik vind het in de eco modus dus een stuk relaxter rijden en daardoor het joelen wat hij deed in de gewone stand nu geen nadeel meer!
Wat hij vanaf het begin heeft en wat exact dezelfde ik ervoor had is een kleine lekkage na de wasstraat. Links onder de vloer in de bagageruimte is er iets vocht. Ik las een recente review dat een pakking zou zijn van de achterverlichting. Dat zal ik tzt bekijken.
Het kraken in de voorvering blijft voornamelijk met kouder weer. Nat weer is het weg en als het heet is ook. Ik heb het maar aanvaard. Ik heb de ruitenwisser voor vervangen door een bosch flatblade. De vorige nieuwe dunne bosch heeft altijd geschraapt met deze is dat voorbij ..vreemd opzich...
Heb laatst naar het type hierna gekeken vanaf 2020. Wat echt opvalt is het achterin op de achterbank krapper is. Je zit snel met je hoofd tegen het plafond waarin je in mijne dat niet hebt en het minder benauwd over komt. Dat is wel jammer...Zou met de kids wel kunnen omdat ze niet zo lang zijn ik met mijn 1.78 cm kan achterin niet goed zitten. Echter zou het nieuwe 2020 type wel de volgende kunnen worden tzt. Hij is een stuk sneller moderner en mooier om te zien vind ik. Vind het wel wat gedrongen overkomen.
Ik kom gewoon tot rust in deze auto. Vind het een heerlijke auto. Het kraken doet hij alleen bij stevigere drempels jammer is dat wel. Maar verder erg tevreden. Van de zomer weer alle filters motorolie en remvloeistof vervangen en gaan...Alleen nog cruisecontrol laten inbouwen. Dat kan bij de Toyota specialist. Als het goed is plug and play. Verder heb ik geen plannen met de auto. Bijna een ton gelopen dus verwacht niks geks....
Oja bij 90.000 km zelf de bougies vervangen. Bij de dealer over de 100 euro online exact dezelfde voor nog geen 50...niet heel veel werk. Wat mij wel opviel was dat de originele bougies erg vast zaten. Was blij ik ze er heel uit kreeg....Bij de dealer zou ik 200 euro kwijt zijn met montage. Nu dus 150 euro bespaard!!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.