Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active (2022) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Yaris 1.5 Hybrid Active |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand laatst | 20.000 km |
Rijdt geweldig, elektronica onbetrouwbaar
- 20.000 km
Voor een auto in deze klasse rijdt de Yaris geweldig: een prettige rustige wegligging, ook bij hogere snelheden. Ook ruimte en zitcomfort zijn dik in orde. En het is zeker een auto voor wie zuinig wil rijden: wij komen gemiddeld op 3,9 liter per 100 km.
De elektronica is minder goed in orde. De aanduiding van de geldende maximum snelheid, op basis van camerascanning van verkeersborden, ziet regelmatig verkeersborden over het hoofd of reageert ten onrechte op verkeersborden die bij een andere rijbaan horen. De aangegeven maximum snelheid is daardoor regelmatig onjuist. Ik vraag me af hoe het zit met de verantwoordelijkheid als je daardoor te hard rijdt en een ongeluk veroorzaakt.
De middenrijstrook assistent, die je helpt om in je baan te blijven, 'ziet' alleen de grenzen van de baan wanneer deze extreem duidelijk zijn. En werkt dus meestal niet. Zo'n gadget kun je dan beter weglaten.
Het grootste probleem is echter de navigatie op basis van Android Auto. Deze is instabiel, valt regelmatig uit. Toyota heeft dit probleem erkend (meer mensen schijnen er last van te hebben), maar kan de oorzaak niet vinden. Ze hebben inmiddels op hun kosten een telefoonhouder in de auto geplaatst, zodat we rechtstreeks op onze telefoons kunnen navigeren. Daar moeten we het dan mee doen. Tsja, daarvoor kies je natuurlijk geen auto met zo'n mooi multimediasysteem..
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.