Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active (2022) #2

autoreview

Toyota Yaris
Toyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota Yaris Style 2020Toyota Yaris Style 2020Toyota Yaris Style 2020Toyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota Yaris

Signalement

UitvoeringYaris 1.5 Hybrid Active
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst20.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Rijdt geweldig, elektronica onbetrouwbaar

  • 20.000 km

Voor een auto in deze klasse rijdt de Yaris geweldig: een prettige rustige wegligging, ook bij hogere snelheden. Ook ruimte en zitcomfort zijn dik in orde. En het is zeker een auto voor wie zuinig wil rijden: wij komen gemiddeld op 3,9 liter per 100 km.
De elektronica is minder goed in orde. De aanduiding van de geldende maximum snelheid, op basis van camerascanning van verkeersborden, ziet regelmatig verkeersborden over het hoofd of reageert ten onrechte op verkeersborden die bij een andere rijbaan horen. De aangegeven maximum snelheid is daardoor regelmatig onjuist. Ik vraag me af hoe het zit met de verantwoordelijkheid als je daardoor te hard rijdt en een ongeluk veroorzaakt.
De middenrijstrook assistent, die je helpt om in je baan te blijven, 'ziet' alleen de grenzen van de baan wanneer deze extreem duidelijk zijn. En werkt dus meestal niet. Zo'n gadget kun je dan beter weglaten.
Het grootste probleem is echter de navigatie op basis van Android Auto. Deze is instabiel, valt regelmatig uit. Toyota heeft dit probleem erkend (meer mensen schijnen er last van te hebben), maar kan de oorzaak niet vinden. Ze hebben inmiddels op hun kosten een telefoonhouder in de auto geplaatst, zodat we rechtstreeks op onze telefoons kunnen navigeren. Daar moeten we het dan mee doen. Tsja, daarvoor kies je natuurlijk geen auto met zo'n mooi multimediasysteem..

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.