Toyota RAV4 2.0 D4-D Linea Sol 4WD (2004)

autoreview

Toyota RAV4 2.0 D4-D Linea Sol 4WD (2004)

Signalement

UitvoeringRAV4 2.0 D4-D Linea Sol 4WD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf155.187 km
KM-stand laatst179.538 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 155.849 km

Na lang wikken en wegen zijn we toch overgegaan op een SUV.
Toen we eenmaal de beslissing genomen hadden restte ons de zware taak om uit het zeer ruime aanbod een auto te kiezen die het beste bij ons past. Gezien het aantal kilometers per jaar werd de keus voor een diesel al snel gemaakt. Lpg kon overigens ook maar dat hadden we al jaren gehad dus werd het dieselen.
Na diverse proefritten in allerlei merken bleven er 3 merken over n.l de Hyundai Tucson, de Nissan X-trail en de Toyota rav4.
Uiteindelijk heeft de Rav het gewonnen op rijkwaliteit, degelijkheid en betrouwbaarheid.
Bij de dealer zijn we overgegaan tot aanschaf en we rijden nu sinds 2 weken naar volle tevredenheid in ons Ravvie.
De meest complete uitvoering maakt het tot een waar genot. Cruise control, climate control, audio installatie enz
We hebben gekozen voor een Two Tone lak donkergrijs antraciet en lichtgrijs.
Toen we hebben proefgereden viel ons op dat de motor stationair wat rammelde en ook bij het optrekken tot zo''n 2000 toeren resoneerde bij.(het leek op het rammelen van een hitteschild)
Navraag op Google en een toyota specialist leerde ons dat de 2.0 D4D last heeft van een 2 massa vliegwiel.
Toen we dat de dealer vertelde werd er zonder problemen een nieuw vliegwiel, koppelingsplaat, drukgroep en druklager gemonteerd.
Je kent de auto daarna niet terug.
Ook wij stuitten op de bekende onvolkomenheden van de RAV 4, zoals de naar rechts scharnierende achterdeur en het feit dat de deur niet open kan als de originele afneembare trekhaak is gemonteerd. (slordig Toyota)
Dan was het apart te openen achterruitje van Hyundai toch een uitkomst.
Het gemiddelde brandstofverbruik van de eerste periode is 1 op 15.8. Dit is niet het verbruik volgens de boordcomputer maar een eigen gemeten verbruik.

Tot nu toe dus vol lof over onze Toyota en zodra er aanvullingen zijn zal ik ze zeker plaatsen.

terug van weggeweest

  • 159.639 km

Nou, daar zijn we dan weer terug in het koude Nederland na zo''n 3000 kilometer met onze Rav4 terug uit Italie.
Vol met bepakking en 2 kinderen achterin gingen we op pad.
De ruimte viel ons allesinds mee. Al onze bagage kon goed mee en ook voor de 2 kids was er ruimte voldoende.
Het rijden viel enorm mee. Er was vermogen genoeg voorhanden en met de cruisecontrol merkte je eigenlijk niets van de stijgingen tot 7 % op de autosnelwegen.
(wel merkte je het aan de verbruiksmeter)
Over de hele vakantieperiode kwamen we op een werkelijk gemeten verbruik van 1 op 12,9.
Wat de top betreft: er werd even de 178 aangetikt welke werd afgelezen op het navigatiesysteem. (de snelheidsmeter staat dan bijna op 200!!!)
2 zaken die mij opvielen waren de vervelende tik die de aandrijflijn soms doorgaf bij wegrijden na een nacht stilstand en het klapperen op een klinkerweg van de voortrein. Toch nog maar even laten nazien door de dealer.
Verder niets dan lof al valt het brandstofverbruik mij wat tegen. Ik had verwacht dat hij iets zuiniger zou zijn.

een tegenvaller!!!

  • 179.538 km

Na een periode van een half jaar kwam ook voor onze RAV een einde aan de garantie.
Na een strenge vorstperiode was het uit met de pret en wilde de RAV niet meer starten.
De ANWB er bij (wie ik eerst nog moest vertellen waar de accu zat) en daarna de auto overgestart.
Maar helaas.......hij wilde niet.
De auto aangesleept, en ja hoor hij deed het weer, maar alles wat op het dashboard kon branden deed dat ook.
Bij de garage waar ik hem gekocht had (een Hyundai/Fiat garage uit Oldenzaal)deden ze voorkomen dat de startmotor defect zou zijn.
De volgende dag maar even gebeld, maar hij deed het nog niet want ze hadden waarschijnlijk de verkeerde besteld.
De volgende dag maar weer contact opgenomen, maar weer negatief....de nieuwe startmotor was waarschijnlijk defect.
Ze zouden weer een nieuwe bestellen.
U raadt het al, de volgende dag deed onze Rav het nog niet, dus hadden ze hem maar op transport gezet naar de Toyotavestiging van hun in Enschede.
Na ongeveer een half uur al bericht...de hoofdzekering was defect, ze zouden een nieuwe bestellen en u raadt het al...hij deed het weer.
De auto was net 2,5 week uit de garantie.
Ondertussen was er door de Hyundai/Fiatdealer ook nog een nieuwe accu geplaatst. (de hoofdzekering is bij de Toyota aan de accu bevestigd)
Ik was benieuwd naar de rekening en na 3 weken werd ik verlost...accu 259 euro!!!!!!
zekering 159 euro!!!!
Montage gratis..Jippie
Na een telefoontje waarin ik mijn verontwaardiging uitte over de accuprijs werd mij verteld dat ze een foutje hadden gemaakt en de goede prijs 152 euro moest zijn.
Waar een telefoontje al niet goed voor kan zijn.

Kortom: over de auto niets dan goeds, maar over de dealer waar ik hem gekocht heb geldt dat niet.
Wel weer een pluim voor de snelle aanpak van de Toyotadealer uit Enschede.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.