Toyota Prius THSD Business (2007) #4

autoreview

Toyota Prius THSD Business (2007) #4

Signalement

UitvoeringPrius THSD Business
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf163.470 km
KM-stand laatst169.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste 5000+ km

  • 169.500 km

We kochten deze Prius omdat onze Honda Civic IMA een, onvermijdelijke, accu foutmelding gaf. Bekend en prijzig probleem.

We besloten naar een Toyota Prius te kijken en wilden niet te veel geld uitgeven. Bij onze lokale Toyota dealer deze Prius 2 gekocht.

De Prius is net als een Honda Civic IMA een hybride maar een hele andere auto. De Toyota is veel comfortabeler door de vering, geluid, automaat enz.

De Toyota Prius is nog niet voor een beurt geweest en is heeft nog geen probleem gekend. Daarover later, wellicht, meer.

Een lange dag in de Prius eindigde erin dat we moesten tanken toen we nog op de snelweg reden. We hadden de Prius nog maar net en dacht dat ik net als alle andere Toyota's die we gehad hebben (drie stuks) nog een reserve van 10 liter hadden als het tank lampje gaat branden. Toen we dichtbij het tankstation waren begon het laatste blokje van de benzine te knipperen. De auto wilde ons iets dringends duidelijk maken namelijk dat we moesten tanken. De laatste paar kilometers heb ik op EV-stand Electic Vehicle, gereden. Na thuiskomst heb ik opgezocht hoeveel capaciteit de Prius daadwerkelijk had en dat bleek 45 liter te zijn. Ik had net iets minder dan 45l getankt dus dat was kantje boord.

Tot nu toe vallen een aantal zaken op.
De Prius is niet perfect. Er zijn rammels in het interieur en dat vind ik irritant.
Het stabiliteitssysteem van de Prius werkt ook in de sneeuw ;-)
De auto voelt solide aan, behalve de rammels van het interieur.
De stoelen en de zitpositie zijn erg goed.
Bagageruimte is prima.
Deze Prius door de wasstraat halen levert bezorgde gezichten op bij de verkopers van het tankstation. Blijkt namelijk dat de Prius 2 samen met een Saab de beruchtste auto's zijn die ze kennen.
De geluidsinstallatie van JBL doet het goed.
Het geluidsniveau tijdens het rijden is laag en dat vind ik comfortabel. Als je hard wilt accelereren dan maakt de motor wat meer lawaai en dat is dan op 1 toerental. Ik snap niet helemaal waar het geklaag bij de autotests over het loeien van de motor vandaan komt. Ja, het is een ander type aandrijflijn en die klinkt anders dan de meeste andere auto's, nou en?

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens