Toyota Prius (2002)

autoreview

Toyota Prius
Toyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota Prius - interieurToyota Prius - interieur

Signalement

UitvoeringPrius
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf25.600 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Prius heeft een uniek aandrijfsysteem. Het Toyota Hybride Systeem werkt probleemloos zoals mag worden verwacht. Er is duidelijk veel geld en energie in de ontwikkeling ervan gestoken. De Prius rijdt in Japan al sinds 1997 rond. De introductie in Europa was in 2000. Met model 2002 zijn alle kinderziektes er echt wel uit. Het is een volwaardige vijfpersoons sedan met een lekker hoge instap en zit. De zittingen van de voorstoelen zijn aan de korte kant. De wagen is voorzien van nagenoeg alle comfort. Cruise Control is onbegrijpelijkerwijs niet standaard, maar kan zowel af fabriek als achteraf besteld en ingebouwd worden. Aangezien de auto op twee originele Toyota-schakelaars na al volledig voorbereid is voor Cruise Control is inbouw achteraf een koud kunstje, zelfs voor de doe-het-zelver. De automatische klimaatregeling is doordacht en werkt fantastisch samen met het Hybride Systeem. De voorkant van de auto is van achter het stuur volledig onzichtbaar en derhalve erg lastig in te schatten. Gelukkig blijkt er tot op heden meer ruimte over dan verwacht...
Belangrijkste argument van Toyota om de Prius te ontwikkelen was uiteraard de lage emissie. Belangrijkste (ver)koopargumenten zijn de standaarduitrusting, het comfort, de techniek, het gemak waarmee de complexe techniek zich laat bedienen, het verbruik, de lager ingeschaalde houderschapsbelasting en het feit dat er geen BPM betaald hoeft te worden. Belangrijkste tegenargument voor diegenen die daar waarde aan hechten: Er mag met de Prius geen aanhanger getrokken worden.

PROBLEMEN

De remschijven en met name de -naven vertonen na een jaar tijd al roest. Volgens de dealer is dit bij alle Toyota’s het geval. Een misser, want de standaard lichtmetalen velgen van de Prius geven een riante doorkijk op de schijven en naven.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Prius

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.