Toyota Paseo 1.5i GT (1999)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Paseo 1.5i GT |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 107.000 km |
KM-stand laatst | 127.000 km |
Stap in het onbekende
- 107.000 km
Via internet zag ik een rode metalic Toyota Paseo te koop staan bij een Toyota dealer bij mij hier in de buurt.
Na een kijkje te gaan nemen ben ik overstag gegaan.
Ik ben de tweede eigenaar. Vorige eigenaar heeft altijd zijn onderhoud laten doen in deze Toyota garage.
Ik kreeg nog een 1 jaar garantie op deze wagen.
Mijn 1ste kennismaking was heel goed.
Maar ik blijf erbij het is een stap in het onbekende. Het is een auto van 17 jaar oud. Maar het is een Toyota. Dus ik heb er vertrouwen in.
Vanaf heden kan je mijn bevindingen volgen met deze "Japanse sportcar".
Mijn Japans "sportwagentje"
- 112.000 km
Een kleine up-date.
Wagen nu 4 maanden in mijn bezit.
Hij bevalt mij uitstekend en ie heeft me nog niet in de steek gelaten. Intussen al 4000 km mee gereden.
Brandgeur
- 113.000 km
Zaterdag laatstleden stapte ik uit mijn auto en aan het rechter achterwiel ging er een verbrande geur. Rem kookte. Maandag naar garage geweest.
Daar ontdekte men dat de rem bleef hangen. De piston zat helemaal vast. Door ouderdom was deze versleten en heeft men er een nieuwe in geplaatst.
In de garage heeft men ook de linker achterrem bekeken en ook deze piston bleek vast te zitten. Deze hebben ze kunnen losmaken.
Kostprijs viel mee 29 euro.
Nu snort hij weer als vanouds.
Gekraak aan voorwielen
- 116.500 km
Bij het in parkeren hoorde ik opeens een enorm gekraak aan voorwielen bij zowel uiterst links als rechts.
Thuis gekomen, auto opgekrikt, daar zag ik overal vet hangen bij de voorwielen.
Ik heb dan direct naar de garage gereden waar mijn auto in onderhoud is. Daar stelde men vast dat de twee cardanzakken volledig gescheurd waren en dat de beide voorbanden volledig afgesleten waren aan de binnenkant.
Twee nieuwe cardanzakken en twee nieuwe voorbanden geplaats van het merk tyfoon.
Ook hebben ze gekeken naar mijn kofferbak. Soms komt er water in.
Oorzaak : er zijn twee gaatjes aan de binnenkant van de rechter achterwiel kuip. Via daar komt het water naar binnen. Na de winter wordt dit hersteld. Ook heb ik een roestblaasje boven het rechter achterwiel dit wordt dan eveneens hersteld.
Al bij al ben ik nog heel tevreden over mijn auto. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten ook niet tijdens de vrieskoude van de laatste week. Telkens start ie.
.
Aanpakken roestprobleem
- 120.000 km
Zoals ik al zei in mijn laatste review heb ik het roestprobleem aangepakt.
Ik heb die twee bewuste gaatjes in de rechterwielkuip laten wegwerken.
Zodoende is het probleem van vochtigheid in mijn koffer weg.
Eveneens heb ik de linkeracherwiel kuip aangepakt.
Deze moest op een bepaalde plaats dringend gelast worden.
De enige roestplek op het plaatwerk,boven het recherachterwiel is ook weggewerkt.
De Paseo staat er weer heel goed bij.
Binnen een paar weken moet ik naar de keuring. Ik ben benieuwd.
Wordt vervolgd.
Einde
- 127.000 km
Tijdens de opendeurdagen van Peugeot heb ik een geweldig bod gekregen voor mijn Paseo.
Ik heb vanaf heden een Peugeot 208 Style.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.