Toyota MR2 2.0 GT-i (1990)
autoreview
Signalement
Uitvoering | MR2 2.0 GT-i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1990 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 183.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na een jaar in mijn Corollatje te hebben gereden wou ik wel iets snellers. Omdat ik toch vrij merk gebonden ben Toyota/Lexus (al ben ik ook fan van de modellen van Saab en BMW) beetje gaan orienteren op Celica/Supra/MR2.
Mijn ene school had ik net afgerond en in de zomer had ik mooi de tijd een mooie auto te vinden voordat ik aan mijn andere opleiding zou beginnen. Een Supra viel snel af door de (te) hoge aanschaf kosten ivm wat je krijgt. Want voor een goede betaal je als snel een ruime 20.000 euro en voor dat geld zou ik liever een nieuwe Avensis rijden.
Toen een mooie zwarte Celica zien staan, te lang getwijfeld en weg was ie. Dat was wel een teleurstelling maar och dan maar verder zoeken. Wegens goede banden met enkele Toyota dealers een telefoontje gekregen van één van hen. Een vaste klant deed zijn hobby Mr2 weg, incl alle papieren etc. Gelijk een afspraak gemaakt, en alles doorgenomen. De MR2 was in Duitsland onderhanden genomen en alle documentatie zat erbij (aanschaf nieuwe krukas, nokkenas, etc etc etc) ook een uitdraai van de Dyno en hij pakte met zijn N/A blok toch 200pk (echt uitzonderlijk voor een N/A, een turbo kan er makkelijk overheen). Verder was hij altijd in onderhoud geweest bij de dealer en waren de boekjes afgestempeld.
Ik heb met de MR2 een prachtige tijd gehad, zeker door de mooie zomer van 2006. (targadak). Verder zelf veel versleuteld aan de Mr2 (nieuwe velgen, olie druk-temp meters, ander verlichting, complete audio makerover incl ipod connector etc etc) alleen één probleem. Door het blok en mij rijstijl liep hij makkelijk 1:8 op Euro 98!! Dit incombinatie met een kilometrage van ruim 1500 per maand hakt voor een student aardig in zijn portomenee :(
Daardoor is de Mr2 begin Oktober ingeruil op een nieuwe Toyota Aygo die 21-11 aan mij is geleverd.
Wel geeft een Mr2 je een lekker gevoel. Je krijgt er leuke reacties op en het is een waar rijgenot met mooi weer. De Mr2 was in 1990 al voorzien van veel leuke dingen; Lederen bekleding, electrische ramen en spiegels etc dat heeft het plezier met de auto zeker vergroot!! Ik wens de nieuwe eigenaar als hij dit mocht lezen dan ook veel rijplezier... het moet haast wel want de Mr2 was in perfecte staat bij inruil...
Onderhoud voor deze auto is door de positie van de motor vrij duur, hou daar wel rekening mee bij aanschaf. Kijk verder goed uit of de targarubbers lekker want dit vervangen is een dure grap!
PROBLEMEN
Eenmaal heeft de MR2 mij in de steek gelaten, de koeling stopte ermee waarna hij werd afgesleept naar de dealer (ik had het wel optijd in de gaten dus geen verdere schade)
Verder is er wel een hoop vervangen;
* 4 banden incl lichtmetaal
* Distributie
* Remmerij
* Koppeling
* Nieuwe zware accu
* Bougies
* Koppakking
Het meeste had ik uit voorzorg vervangen dit omdat ik gewoon met een lekker gevoel wil rondrijden en niet op het randje. Onderhoud is behoud zeg ik altijd maar en zeker met wat oudere sportauto’s.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Toyota MR2 1.8-16v VVT-i NL NAP
- 2000
- 60.738 km

Toyota MR2 1.8-16v VVT-i | Airco | Soft top en Hard top | Lage km stand |
- 2000
- 112.787 km

Toyota MR2 2.0 GTi 16v 156pk SW20 T-Bar Targa Elek.pakket Volledig origineel *NL auto* 99978km! *Distributieriem v.v.* 1 Eigenaar! Uniek
- 1991
- 99.978 km