Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD Premium (2021)

autoreview

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD Premium (2021)
Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD Premium (2021)Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD Premium (2021)Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD Premium (2021)Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD Premium (2021)Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD Premium (2021)Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD Premium (2021)Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD Premium (2021)Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD Premium (2021)

Signalement

UitvoeringHighlander 2.5 Hybrid AWD Premium
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst21.980 km
Lezerswaardering: 88%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers..

  • 2.710 km

Na 4 jaar een Toyota RAV4 (executieve hybrid awd) gehad te hebben ben ik op zoek gegaan naar onze volgende auto. op de RAV ruim een ton aan km's gezet. Was redelijk zuinig (1:16 was prima haalbaar). Een aantal punten welke belangrijk zijn ihkv de nieuwe auto;

Een auto welke meer ruimte biedt dan de RAV4. De hond moet ook mee. De kinderen nemen ook vriend/vriendin steeds vaker mee.

De auto moet een caravan van 1800 kg goed kunnen trekken.

Een "beetje zuinig" zou fijn zijn. We rijden (en kopen) de auto privé. Daarnaast mogen de exploitatiekosten niet uit de hand lopen.

We willen weer een betrouwbare auto. De RAV4 heeft het perfect gedaan. Eerdere auto's (Renault scenics, en citroen C4 space tourer waren beslist niet foutloos... ) Dus geen Franse auto meer.

Bij Seat/Skoda gekeken voor een taracco of de kodiak. Beide dan de plug in -bij Skoda nog even wachten- maar het lijkt of ze de RAV4 niet willen. Waarom de verkopers een ander merk moeten afkraken is mij een raadsel... Trek je daar klanten mee? Vooral de transmissie (cvt) van Toyota moest het ontberen. Jammer, want ik zou het leuker vinden een verkoper te spreken die een beetje enthousiast is..

Bij Toyota de nieuwe RAV4 bekeken, maar helaas te weinig trekgewicht, ook de plug in ondanks een flink vermogen.

De Highlander dan. Die heeft én de ruimte, én mag twee ton trekken... Lang verhaal kort: Uiteindelijk een Highlander in meest luxe uitvoering "Premium" gekocht.

Is wel een flinke stap in soort auto en prijs tov de RAV4, maar ik was ook wel overtuigd van de meerwaarde. En het gevoel dat een ander merk op de oprit zou komen.. zou ook niet fijn voelen, maar dat is natuurlijk persoonlijk: een kwestie van smaak en ervaring.

Wat een gigantisch gave auto. Een prachtige afwerking, supersil vanbinnen en krachtiger dan de RAV. Ik ben geen bochten ridder, snel optrekken laat ik ook graag aan anderen over. Maar ach, als het moet gaat dat ook best met deze auto. Toyota heeft hard gewerkt aan de geluidsisolatie maar ook aan het benodigde toerental irt accelereren. Dat gaat echt prima, je hoeft 'm niet op z'n staart te trappen om snel vooruit te komen of even in te halen. Het gaat allemaal even rustig.

Ik merk ook meer een samenspel tussen motor en electrisch rijden. Het één lijkt niets meer met het ander te maken hebben. En dat bedoel ik positief. Soms springt de motor even aan, soms stationair en soms met verhoogd toerental, met als functie om bijvoorbeeld de accu te laden. Tot ruim 120 km/h rijdt de auto ook electrisch, daar waar het voor de RAV bij ongeveer 70 stopte. Maar daar gaat het uiteindelijk niet om: je merkt er niets van, en dat maakt dat je er ook niet mee bezig bent. De techniek doet zijn werk prima.

De eerste 1500 km in Nederland ongeveer 1:15 gereden. Wel redelijk rustig aan gedaan. De motor niet meteen op z'n staart trappen..

Afgelopen week naar Oostenrijk vertrokken. Auto met 4 personen, een grote hond en bagage. Caravan beladen tot 1800 kg.
Wat schetst mijn verbazing? Ik rijdt 1:10 ! Dat heb ik niet gehaald met de RAV. (Meestal 1:8,5 tot 1:9). Hoe is het mogelijk? Het betreft hetzelfde traject, dezelfde bestuurder (-; en gelijke cruise snelheid van ongeveer 95 km/h gemiddeld. Niet alleen het rijden gaat gemakkelijker (optrekken, inhalen en geluidsniveau!) Maar ook het verbruik is verbeterd. Daarnaast ook nog eens een caravan wissel: de oude caravan (met de RAV) woog 1650 kg met lading. Nu dus 150 kg méér. De caravan "vergeet" je op een gegeven moment. Ik denk dat de auto veel meer kan hebben dan Toyota opgeeft.. ook de kogeldruk (80 kg) vind ik aan de lage kant, ik rond het wat af naar boven. Ik was benieuwd wat dat zou doen (weinig kogeldruk kan een onrustige combinatie geven) maar het is me reuze meegevallen.
Dan een tegenvaller: Toyota plaatst een trekhaak (a 2000 euro!) op een wel heel knullige manier. Alsof een kind een tekening gemaakt heeft met een groot vierkant in de bumper "hier komt de trekhaak". Dat ziet er niet uit. Op mijn verzoek heeft de dealer (mijn complimenten aan de monteurs) er wat van proberen te maken met de originele bumper: direct om de trekhaak heen wegzagen... Zo min mogelijk schade veroorzaken. Dat is gelukt... Maar het blijft een onvoldoende goede oplossing. Toyota: kom met een fatsoenlijke oplossing. Svp een modificatie op korte termijn. (Een fatsoenlijke kap in bumperkleur om de trekhaak af te schermen) want hoewel afneembaar, een groot gedeelte blijft in het zicht. Eigenlijk geen pas voor een auto van 80d euro!

Nu weer het optimisme:
De kinderen genoten van een zee aan ruimte achterin... Superveel beenruimte! Eigen airco. Ook de hond heeft frisse lucht ivm airco voor 3e zitrij welke wij niet gebruiken. Airco ook voorin te bedienen voor de achterpassagiers (temperatuur en snelheid) dat is natuurlijk ideaal als je kleine kids hebt. De rugleuningen van de stoelen achterin kunnen goed schuin, waardoor ook relaxed een dutje gedaan kan worden, zonnegoedijnen in de deuren. Al met al comfort op hoog niveau nmm.

De stoelen zijn prima, misschien iets aan de korte kant. Maar met voldoende comfort. Niemand heeft geklaagd. Airco ventilatie door stoelen: is lekker maar verwacht geen bewegende luchtstroom, wel een stoel welke koeler wordt.

Navi van Toyota werkt beter (sneller) dan de oude, maar ik geloof dat er meer hoogstaande systemen zijn (Duitse klasse) maar ik ben tevreden, ook Apple carplay en Android auto aanwezig. Icm gekleurde head up display vind ik het een erg fijn systeem.

In Oostenrijk ondertussen heel wat "gewone" km's aan het maken, ook nu weer rond de 1:15 zonder al te veel moeite en met een enkele flinke bergrit.
Ik denk dat de auto nog wel wat zuiniger kan worden.. zeker straks weer terug in Nederland met de max. op 100.

Dan toch nog een nadeel: waarom kan de bijrijdersstoel niet in hoogte worden versteld? Lijkt mij kleine moeite.. en zou niet moeten nmm bij een dergelijke auto.

De auto rijdt verder heerlijk, opvallend is dat het gevoel mbt de grootte reuze meevalt. Rijden in deze auto went snel. Het exterieur vind ik ook knap getekend, de indruk geeft voor het gevoel een "kleinere" auto dan de werkelijkheid. De Highlander is toch van formaat XC90, zelfs ietsje groter.

Audio van JBL wat klinkt dat heerlijk, 1200 watt lijkt me wat overdreven, maar het is genieten!

Ik ga proberen regelmatig wat te schrijven. En als je wat wilt weten, geef het aan!

Ik kom later met nog meer foto's.

Kleine maand en 3500 km verder...

  • 6.240 km

Einde vakantie met veel kilometers...

Ondertussen weer thuis na 4 weken in Oostenrijk. We hebben genoten van de auto de afgelopen periode!

Verbruik
De eerste periode in Oostenrijk rustig gereden en was 1:15 een gemiddeld verbruik. Tweede helft wat "sportiever" gereden ook een aantal flinke bergpassen. Verbruik van bijna 1:13,5

De auto rijdt heerlijk soepel, we waarderen de rust aan boord. Het is een stille auto. Met accelereren maakt de motor meer toeren, dan is er ook meer geluid. In vergelijking met onze vorige auto (RAV4 hybrid 2017) is deze auto ook met accelereren aanmerkelijk stiller geworden. De stoelen zijn ook erg fijn, lekker ruim en comfortabel.

Minder comfortabele banden
Wat we minder fijn vinden is dat kleine oneffenheden te hard, wat bonkerig worden afgeveerd. Ik heb de indruk dat de banden niet helemaal passen bij het bedoelde comfort van de auto. (Dunlop SP Sport Maxx). Ik ga nog winterbanden kopen, maar dan ga ik daar wel op letten! Kleinere velgmaat zal wellicht ook helpen. 20 inch (de huidige Dunlop zomerset) is ms wat te groot..
Zoals eerder gezegd stuurt de auto overigens best "strak", ik vind dynamischer dan onze vorige RAV4 hybrid. Ws zijn op dat vlak deze banden juist weer in het voordeel.

De kofferbak is zeer ruim. Wij hebben er een hondenbench in staan voor een grote hond, er is nog steeds voldoende ruimte voor de overige bagage. Wat jammer is dat er niet een vlakke laadvloer is. Er zit een derde zitrij onder de laadvloer welke niet helemaal horizontaal wegklapt. De laadvloer loopt iets schuin omhoog de auto in.

Vierwielaandrijving
Ik heb het gevoel dat de auto best goede vierwielaandrijving heeft. Op een bergpas een stuk weg met grind moeten bereiden, met wat oneffenheden. Op een gegeven moment wat wielspin. Toen pas dacht ik aan de "trail" functie, deze dus ingeschakeld. Rustig nog eens, en meteen géén wielspin meer en (zelfs electrisch) door kunnen rijden. Dat lijkt dus goed te functioneren. Maar goed, snel de normale weg weer op (-;

Automatische transmissie
Wat ook opvalt in de bergen is dat de auto zelfstandig best veel afremt op de motor, gewoon bij gas loslaten. Dit terwijl er niet gereden wordt op (adaptieve) cruise control. De auto "herkent dus het afdalen". Meer remmen op de motor kan ook, dan handmatig met de flippers of met de pook. Verschil is wel dat in "eco" stand de bak dan snel terug gaat in "Drive" -Bijvoorbeeld als je weer wat gas hebt gegeven tussendoor- wat niet fijn is in de bergen. Oplossing is dan de stand "sport" te kiezen, dan blijft de versnelling wel in de gekozen positie. Naast het rijden, -voornamelijk afdalen- in de bergen schakel ik niet handmatig. Dit is overbodig nmm.

De Highlander heeft voorruitverwarming. Op sommige momenten zie je de draadjes zitten in het glas.. maar dat valt weg als je gewoon "door" de ruit heen kijkt, ipv de ruit zelf. Wel even wennen, maar niet storend.

Bij de tijd?
Ik was gewend geraakt (afgelopen decennia) aan koplampen welke zichzelf in hoogte verstellen, bijvoorbeeld na laden bagage. Ik merk op dat ik dat nu weer moet doen dmv een draaiknopje...
Fijn is dat bij de Highlander alle vier de ruiten automatisch (met één tik op de knop) kunnen openen en sluiten. Dat was bij de RAV4 uit 2017 alleen bij de ruit aan bestuurderszijde. Dat voelde toch wat "ouderwets". Gelukkig kunnen nu de ruiten ook op afstand geopend en gesloten worden. Jaren geleden al heel normaal bij onze "Franse" auto's. Toyota is wat dat betreft niet echt vooruitstrevend )-: Maar, zoals gezegd, er worden stappen gemaakt! Tip aan Toyota: nu de bijrijdersstoel svp ook nog in hoogte verstelbaar maken, dat is namelijk ook van deze tijd, en hoort nmm bij een auto van deze klasse.

Rijden met caravan
Dat gaat uitstekend. De auto heeft geen moeite met de caravan van 1800 kg. Zowel vanuit stilstand alsook inhalen gaat prima. Wil je dit snel doen dan stijgt het toerental wel meer dan bij het rijden zonder caravan. Dat hoge toerental moesten we bij de RAV4 erg aan wennen, maar bij de Highlander blijft het geluid meer op de achtergrond. Dat is prettig. Over hoog toerental gesproken, in AW (x) jl het artikel gelezen over "verlies van energie" bij verschillende krachtbronnen. Mbt benzine: Er is meer verlies bij lage toerentallen. irt hogere toerentallen. Zou Toyota dit daarom zo doen? Effect is immers een (relatief) zuinige auto. En nmm krijgt bij belasting het mechaniek ook minder te verduren bij hogere toerentallen. Veel kracht (koppel/Nm) vragen van de motor bij lage toerentallen lijkt mij kwalitatief beschouwd minder gunstig. Ik vraag mezelf weleens af hoe dat gaat met dat downsizen van motorblokken, en dan ook nog eens veel vermogen vragen bij lage toerentallen... Toyota (en enkele andere merken) kiest iig voor een andere strategie met redelijk veel motorinhoud en eigenlijk relatief weinig vermogen. Maargoed; genoeg gefilosofeer..

Electrisch rijden
Bij snelheden tot 70 km/h kan alleen elektrisch gereden worden, bij hogere snelheden ook wel maar dan komt de brandstofmotor er snel bij. De Highlander heeft ook een electronisch geluid wat (zachtjes) hoorbaar is bij snelheden tot 30 km/h. De Highlander gebruikt de motor op verschillende momenten om de accu's bij te laden, soms draait de brandstofmotor bij gelijke snelheid hogere of juist lagere toerentallen. Maargoed: uiteindelijk ben je helemaal niet bezig met dit samenspel: het gaat vrijwel ongemerkt. Dus "gewoon" rijden en niet bij stilstaan.
De Highlander geeft een hoop informatie mbt zuinig rijden en wat er allemaal gebeurd mbt het hybride rijden. Ik gebruik dit niet hoor, en geef er eigenlijk ook niet zo veel om. Leuk om een keer te zien... Maar ik ga er niet mee aan de slag (extra zuinig rijden oid). Al geloof ik best dat er mensen zijn die dit juist prachtig vinden.

3e zitrij
Tijdens onze vakantie de 3e zitrij gebruikt door onze zoon van 14. (1,80 lang!) En dat ging eigenlijk prima. Geen gemopper vernomen (-: Wel de rugleuning van de "derde stoel" wat schuiner zetten, dat geeft een beter ruimtegevoel, en de bank (2e zitrij) iets naar voren schuiven wat prima kan omdat daar een zee aan beenruimte is. Overigens op de 3e zitrij ook ventilatie!

Kijken we terug dan zijn we tevreden met de Highlander, we hebben als gezin er een heerlijke auto aan gehad afgelopen vakantie.

Mijn reactie op AW 33 (2021) waar de Highlander wordt getest in vergelijking met de Hyundai
Santa Fe.

Een deels herkenbaar verhaal. Wat ervaar ik?
1. Geen digitaal display achter het stuur. Dat is onjuist nmm. Tussen de meters zit een multifunctioneel display van 7 inch. Idd niet volledig digitaal, wat sommige Duitse modellen wel hebben.
2. 1:14 is mooi schrijft AW, maar ik rijdt in Oostenrijk net iets zuiniger. In Nederland.. moet ik nog ervaren.
3. Wirwar aan knopjes: mee eens. Dat zou vast beter kunnen.
4. Behuizing speakers in A-stijl oogt goedkoop. Mee eens. Maar het lijkt -en daarmee praat ik het niet goed- een beetje de Toyota stijl: het functioneert.
5. Robuuste MPV. Idd zo voelt de auto aan.
6. Adaptief cruise control gaat op rem, en accelereert daarna. Dit heb ik nog niet meegemaakt. Ik kan naar de rechter rijbaan gaan, terwijl een auto mij net ingehaald heeft. Zolang die andere auto maar harder rijdt zal de Highlander niet remmen.
7. Adaptief cruise control, de auto accelereert eerst langzaam. Dit ervaar ik ook, maar juist als prettig en comfortabel! Ipv meteen vol op het gas te gaan.

De Santa Fe is een minder grote MPV en mag niet onze caravan trekken. Ik meen verder ook niet elkaars directe concurrent met bijna 20d euro verschil in aanschafprijs. Al is de Santa Fe zeker een mooie auto!

Ik hou de geïnteresserden op de hoogte en zal binnenkort weer een update schrijven!

Half jaar verder...

  • 19.054 km

We rijden nu ruim een halfjaar met de Highlander. En we zijn tevreden! In deze review wil ik stilstaan bij onze ervaring van het afgelopen halfjaar, en de wintersport.

Ruimte aan boord
Het blijft heerlijk cruisen met de auto. Lekker stil aan boord en we genieten van de luxe, ook achterin. Zelfs de derde zitrij, welke zo nu en dan gebruikt wordt, geeft geen redenen tot gemopper. Middelste rij iets naar voren -want daar beenruimte te over- en dan gaat het zitten op de derde rij goed. (Mijn zoon ruim 1,8 meter lang). Het zijn twee losse stoelen, de rugleuning iets schuin zetten betekent iets comfortabeler zitten en wat meer hoofdsruimte. Ook daar eigen ventilatie/airconditioning. We hebben een grote hond en ook die gaat dan mee: naast de omhoog geklapte stoel past de grote bench.
De bediening van de stoelen is niet super licht. Het zijn zware (dikke) stoelen. Maar voelt dan wel weer degelijk aan.

Verbruik
We rijden soms erg zuinig met de auto. Het valt ons op dat dit ritten zijn waarbij je "normaal" rijdt. Dus gewoon optrekken en aan de snelheid houden. Er is dan makkelijk 1:16 haalbaar. Laatst een dag gereden (snelweg max 100 en delen binnendoor 80 km/h), gaf een verbruik van 1:18,6. Ik ben hier zeer tevreden over. Dit is zuiniger dan onze vorige RAV4 hybbrid (2017).
Hogere snelhen gaat ook prima, mn de Duitse autobahn. Gemiddelde snelheid ligt daar voor ons denk ik op 140-150 km/h. Enkel stuk wat steviger, wat opviel is dat bij 195 km/h op de teller het ook prima ging en het toerental op constante snelheid nog redelijk laag bleef (tussen eco en high). Maargoed, dat was maar even, want daar rijden we de Highlander niet voor. Hij rijdt heerlijk, en tot 150 km/h (in Duitsland) is goed genoeg. De rit naar Oostenrijk was het verbruik 1:12,5. Rijden in Oostenrijk (inclusief bergpassen) geeft een verbruik van ongeveer 1:14.
Nederland is dus een fijn land als het om brandstofverbruik gaat. Lekker rustig aan, alles vlak. (-;

Bediening
Vreemd is dat het knopje voor de brandstofklep te ontgrendelen helemaal linksonder het dashboard is verstopt. De stoelen achterin zijn meervoudig verstelbaar (kantelen, schuiven) maar met drie knoppen geven de kinderen het al gauw op, waar is welke knop voor? Het werkt niet intuïtief. Het is Jammer dat de bijrijdersstoel niet in hoogte verstelbaar is.
Er zit Apple carplay / Android auto ingebouwd, echter jammer is dat dit niet draadloos is. Dit zou icm de draadloze lader ideaal zijn. De head-up display (in kleur) werkt prettig. De adaptieve cruis-control werkt fijn. Ik heb in auto's gereden die flink op het gas gingen als er geacccelereerd moest worden, dat doet de Highlander mooi rustig aan (niet zo paniekerig). Electrische achterklep. Werkt bijna altijd goed, maar blijft soms toch een geklungel.. waarom gaat die klep nou niet open..? Terwijl je daar met de boodschappen in je handen staat te schoppen onder die bumper... Dan maar met de hand. Andersom werkt ie soms omdat je -met klep open- per ongeluk met je voet onder de bumper komt bij het sensor. Gebeurd gelukkig niet vaak... Deze kwaal hadden we ook bij de RAV4. Een luxe-probleem zullen we maar zeggen (-;
De auto is prima in te parkeren, te overzien. De sensoren en camera's (bird vieuw) geven een prima beeld. Navigatie van Toyota werkt op zich prima, maar de beperking van 100 km/h overdag in Nederland wordt geen rekening mee gehouden. Daarom aankomsttijd niet zuiver.

Opsmuk
Mede op advies van mijn zoon een paar optische dingen gedaan. Zwarte treeplanken, zwarter grille. Binnenkort het logo transparant zwart. Ziet er idd mooier (stoerder) uit, maar dat is natuurlijk smaak.

De Highlander heeft ondertussen ook originele Toyota velgen met winterbanden gekregen. Wat een enorme hoge band is dat zeg. (235/55/18) Ik moest mijn best doen om een goede set sneeuwkettingen te vinden.

Techniek
De Highlander heeft zoals het hoort geen enkele storing gegeven. Voelt betrouwbaar aan. Helaas hadden we na afgelopen zomervakantie wat trillingen met het remmen. De remblokken en schijven zijn onder garantie vervangen. We hopen dat dit niet terugkomt en dus exemplarisch was.

De wintersport hebben we genoten van de auto. Wij rijden naar veel verschillende skigebieden en gebruiken de auto elke dag. Op de terugweg naar Nederland nog veel sneeuw onderweg gehad. De winterbanden en de awd hebben prima hun werk gedaan. Opvallend was dat op een gegeven moment de adaptieve cruise control het niet meer deed. Het sensor zat vol met een dikke laag sneeuw/ijs. Het sensor zit ook precies op een plek in de gril met een inham, het lijkt mij dat daardoor extra snel sneeuw of ijs blijft hangen en de werking van de sensor daardoor uitgeschakeld wordt. Maargoed, op een parkeerplaats sneeuwvrij gemaakt... En weer verder!

Samenvattend, we zijn blij met de auto, die zuiniger is dan verwacht, veel rijcomfort geeft. Jammer dat we er maar zo weinig van zien rijden... aan de andere kant ook wel leuk. Nog steeds kijken mensen om, of stappen op de auto af om even te kijken.

Wintersport (02/22)

  • 21.980 km

Nog even de review bijwerken van afgelopen wintersport.

De weervoorspelling goed, en uitstekende ski-condities.
We besluiten op het laatste moment nog een wintersport te boeken.
De Highlander heeft deze vakantie zes personen vervoerd. Ouders zijn ook ingestapt. De Highlander heeft de drie generaties een heerlijke reis gegeven. De kinderen (14 en 16) hebben op de derde rij gezeten. De ruimte was voldoende, met name als de middelste rij iets naar voren schuift, want dat moet kunnen met zo veel beenruimte. Helaas zijn de zittingen op de derde zitrij wel iets te hard, na een aantal reisuren maakten de kids hier een opmerking over.

De Highlander heeft het uitstekend gedaan. Met dakkoffer voor de meeste bagage (de ski's en toebehoren liggen op ons vaste verblijf in Oostenrijk). Binnenboord de handbagage, dat geeft een prettige reis: niet reizen in een volgepropte auto. Het brandstofverbruik over de gehele wintersport lag op 7,4 ltr (ruim 1:13,5). Ik heb niet gelet op "zuinig rijden" en op de autobahn af en toe behoorlijk doorgereden. (>170 km/h). Naar mijn idee een acceptabel verbruik. Aan het einde van de vakantie hebben we ruim 2700 km afgelegd. Tijdens de reis waarderen de medereizigers vooral de ruimte zitplaatsen, de eigen ventilatiebediening, de usb aansluitingen en de zon-verduisterende rolgordijnen. Het is een fijne auto om lange afstanden mee af te leggen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (35)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.