Toyota Corolla Verso 1.6 16v VVT-i Linea Terra (2003)

autoreview

Toyota Corolla Verso
Toyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieur

Signalement

UitvoeringCorolla Verso 1.6 16v VVT-i Linea Terra
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf88.000 km
KM-stand laatst88.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Weer terug bij Toyota:

  • 88.000 km

Na een heus Opel Astra avontuur met veel ergernissen en er een hoop geld aan te hebben uitgegeven, ben ik weer snel terug bij Toyota.

Qua bouwjaar was het twee jaar inleveren en de kilometerstand scheelde nog geen 15000km ten opzichte van de Opel Astra. Buiten het genomen verlies door verkoop.
Maar dat voelde voor mij niet aan als een verkeerde keuze, gezien Toyota voor mij al meer dan 12 jaar betrouwbaarheid betekend.
Het moge duidelijk zijn dat de Opel snel weg moest.
Ondanks de erg goede rijeigenschappen.
Maar dan moet je er niet op gaan leeglopen.

De review hieronder is van onze ondertussen vervangen Corolla verso, die wegens een aanrijding niet meer gemaakt werd. Binnenkort begin ik aan een review van onze nieuwe tweede hands aangeschafte Corolla verso.

Deze Corolla Verso komt nog vanuit de periode dat er Oliedorstige VVTI motoren werden gemaakt, dus hiernaar had ik geinformeerd. Uit de onderhoudshistorie bij de
dealer bleek de motor reeds door deze dealer te zijn gemodificeerd. En dat nog geen 20000km geleden.
Hij klonk dan ook als een nieuwe motor.

Exterieur en interieur:
Het is qua exterieur niet moeders mooiste, maar hier staan zoveel pluspunten tegenover, dat je de auto al heel snel steeds leuker gaat vinden.
Daarnaast is hij met zijn 1180kilo een lichtgewicht voor een MPV en heeft maarliefst meer dan 1600 liter aan laadruimte. Dat is nog eens leuk aankopen doen bij de plaatselijke bouwmarkt of de Ikea. Werkelijk alles gaat er in. Er zijn maar weinig formaat verpakkingen die er niet in passen.

De lak:
Na ruim tien jaar zag hij er nog echt super goed uit.
Misschien dat dit ook komt omdat deze uit Japan komende
Corolla Verso een betere lak heeft dan de Europese Toyota's.
Want eerlijk is eerlijk, Toyota lak is best krasgevoellig.
Deze oude Japanse Toyo had nog geen puntje roest en de lak zag er uit als een auto van een paar jaar oud.

De stoelen van de Corolla Verso zitten geweldig.
Het zijn de sportstoelen van de Corolla T-sport die je
voldoende zijdelingse steun geven.
Niet te hard en niet te zacht, gewoon prima!
En de kwaliteit nog helemaal top na ruim tien jaar.

Onze Luna uitvoering was niet echt een rijk uitgevoerde wat betreft de opties, maar het was juist eerder een spartaanse en een nog echte Japanse. En toch kon ik deze wagen goed bekoren. Puur vanwege zijn simpelheid.
Gewoon stuurbekrachtiging, airco, alleen electrische ramen -voor, en dat was het.

Motorisch was het een heerlijke vlotte wagen.
Hij verbruikte ongeveer tussen de 1 op 11 in de stad en op de snelweg 1 op 15. Rond de 120 was hij iets meer rumoerig maar het geluid bleef in feite acceptabel op de achtergrond.

Onderstel:
Het onderstel is zeer strak afgesteld.
Overhellen doet de auto wel maar dit is
zeker acceptabel te noemen.
De stoelen maken daar ook veel bij goed.
Ik moet wel zeggen dat hij niet bepaald comfortabel is,
maar dat hij vooral probleemloos zwaar beladen kan worden.
Met een vol bepakte auto op vakantie geeft het je juist
het gevoel dat hij lekkerder rijd.
Over het comfort kan ik zeggen dat grove oneffenheden in het wegdek goed voelbaar zijn.
In feite is deze auto voor een rustige rijder of iemand die veel op de snelweg zit. Dan rijd de auto perfect.
En ook met een aanhanger erachter werkt de 1.6 motor lekker soepel om met het verkeer mee te komen.

Problemen:
Er zat een storing in het tellerhuis waardoor het lampje "portieren open" altijd bleef branden.
Dit is keurig door de dealer onder garantie opgelost.
Verder zijn onder de garantie de homokineten vervangen.

Onderhoud:
Zelf heb ik twee nieuwe banden en remblokken rondom laten monteren.

In 2.5 jaar heb ik totaal maximaal 800 Euro aan onderhoud uitgegeven.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja