Toyota Corolla 1.6 G6 (1999)

autoreview

Toyota Corolla

Signalement

UitvoeringCorolla 1.6 G6
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf25.000 km
KM-stand laatst120.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 120.000 km

De G6 is het sportiefste model van de Corolla-reeks met de \\\'kikkerogen\\\' (op de G6R na, die oa. nog een alu-motorkap heeft en 15 inch velgen).
De \\\'normale\\\' Corolla vind ik niet erg mooi, maar de G6(R) bezit net de sportievere aanpassingen die ervoor zorgen dat ik het hatchbackje leuk vond -en vind om te zien.

Het ding is fijn om mee te rijden. Een compacte middenklasser legt tegenwoordig zo 1200 kg op de weegschaal, bezit vaak elektrische stuurbekrachtiging en hulpsystemen zoals ESP, en dit alles wil nog wel eens voor een wat kunstmatig rij-gevoel zorgen.
Zeker bij de merken die rij-dynamiek niet zo hoog op de agenda hebben staan.
De Corolla weegt 1065 kg schoon aan de haak, is vrij laag en de zit is ook laag.
Samen met de flink communicatieve besturing zorgt dit voor een goed rij-gevoel.

De auto is niet zo straf geveerd, waardoor hij wel wat wil overhangen in bochten, maar de combinatie van straffe dempers, de fijne besturing, en de heerlijk schakelende 6-bak zorgt ervoor dat sportief rijden mogelijk is, en vooral dat de grenzen van de wagen heel goed zijn aan te voelen. Ook in de stad een lekker wendbaar wagentje. Wel wat minder comfortabel bij putdeksels en drempels.

Het 1.6 motortje met 110pk is een felle rakker, nooit is er te weinig kracht. Dit gevoel wordt natuurlijk ook versterkt door de kort gespatieerde 6 verzetten.
Een toefje wielspin was nog mogelijk bij het schakelen naar twee tijdens snel optrekken.
Pas bij 200km/u (op de autobahn) is de koek op, maar ook dan voelt hij veilig aan.
Wel zijn de motorgeluiden in de hoge toeren wat indringend te horen, maar een vervelend geluid is het niet.
De remmen doen hun werk voldoende, maar zijn niet ideaal te doseren.
Het verbruik: tussen de 1 op 10 (stad), en 1 op 14 (snelweg): Gem. zo\\\'n 1 op 12,5.

Interieur: Harde, vreselijke plastics op de middenconsole, de rest is van beter materiaal wat dan ook meteen oerdegelijk aanvoelt. Eigenlijk voelt de auto voor de rest ook erg degelijk aan; deuren gaan met een goed klinkende plof dicht. Voorin zitten fijne sportstoelen, achterin is de bank wat hard, maar genoeg ruimte is er wel met inschikken van de voorpassagier.

Conclusie: Een bijna onverwoestbare auto, met een pittige motor, en fijne, vanzelfsprekende rij-eigenschappen. Modernere en grotere auto\\\'s geven meestal minder wegbeleving, dat is nog wel eens jammer.

Ps: De auto is al een tijdje geleden ingeruild. De foto\\\'s zijn van een bijna vergelijkbare G6R.

PROBLEMEN

  • 120.000 km

Afgebroken klepje in de middenconsole.
Het lampje achter de snelheidsteller hield het op een gegeven moment voor gezien.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.