Toyota Camry 2.2i GL (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Camry 2.2i GL |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 120.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na 5,5 jaar in deze auto gereden te hebben, ben ik nog steeds iedere dag een tevreden rijder.
Na enkele jaren Citroen te hebben gereden wilde ik toch iets betrouwbaarders...
Via een advertentie in de Telegraaf de Camry (op LPG) op het spoor gekomen.
De auto was 3 jaar oud en had 120.000 km gelopen.
Het verbruik op gas is redelijk te noemen: 1:9,5.
Op benzine ongeveer 1:11
Afgelopen week mocht hij voor de 370.000 km-beurt.
Kosten? 138 euro (incl BTW..) bij de merkdealer in Pijnacker.
Ik ben nog steeds zeer te spreken over het comfort van de auto.
Het is een heerlijke reiswagen en hij kan goed meekomen in het verkeer.
Een a twee keer per jaar gaat hij mee naar Roemenie en op de Duitse wegen kan ik goed meekomen. Urenlang in de nacht op de cruise-control 170-180 is geen enkel probleem. Om flink door te trekken moet hij wel boven de 4000 toeren worden gehouden.
Kortom: ik moet hem maar helemaal af rijden. Over de inruilwaarde heb ik geen al te hoge verwachtingen gezien de kilometerstand. Maar het oprijden is dus geen straf. Integendeel! Ik verwacht er toch zeker nog wel een honderduizend kilomter mee te kunnen rijden.
Misschien volgend jaar maar eens aanmelden voor klokje rond...
Update 9 juni 2006:
Ik ben nog steeds tevreden over mijn auto!
Afgelopen week de 380.000 km-beurt (eigenlijk al 383.000).
Ook nu weer niets bijzonders.
De APK is ook uitgevoerd.
De remblokken vóór zijn vervangen en twee nieuwe voorbanden. Dat moet nu eenmaal zo af en toe gebeuren.
Voor zover ik kan nagaan hebben de remblokken een ton of zo de auto steeds tot stilstand te weten brengen.
Als ik de banden en de remblokken niet meereken kostte de beurt ongeveer €350,00.
Update 4 december 2006:
De 400.000 beurt gehad. Het was wel even schrikken:
- 1 paar nieuwe banden
- distributieriem vervangen
- aandrijfhoes vervangen
- en verder eigenlijk kleinigheden:
kost toch ’even’ € 1200 (incl BTW dat dan wel weer)
Maar de auto heeft me tot nu toe nog steeds niet in de steek gelaten.
Er is nu wel een rammel te horen als ik over een oneffenheid rijd: dat zou wel eens een stabilisatorstang kunnen zijn..
inmiddels is de kilomterstand opgelopen naar 404.000...
PROBLEMEN
Problemen van 120.000 tot en met 370.000 km:
1. De grootste kostenpost is de gasinstallatie geweest. De gaspomp begaf het en er moest een nieuwe gastank worden geinstalleerd. Kosten 700 euro. Maar ja, 10 keer benzine tanken en je bent al meer kwijt.
2. een ABS-sensor kapot. Kosten 200 euro.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.