Toyota Avensis Wagon 2.0 TD Linea Terra (1998)

autoreview

Toyota Avensis Wagon

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.0 TD Linea Terra
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf169.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb deze auto via m"n werk. Toen ik deze baan kreeg zat deze auto erbij. We zijn nu 2 jaar verder en ik moet zeggen dat ik er wel met veel plezier in gereden heb, alleen is het een erg saaie auto...

De buitenkant gaat nog wel, vooral omdat het een stationcar is en dat de ’mooiste’ Avensis is. Er zitten mistpitten voorin en een dakrail zit er ook op, alleen zijn de 14’ wielen iets te klein. Maar ja, ik geef geen cent uit aan lichtmetalen wielen, want gekregen auto vd zaak. Het interieur is echt een drama, tenzij je erg van grijs plastic houdt natuurlijk ;-) Het dashboard is overzichtelijk en vrij compleet, maar waarom grijs nephout??

Het is wel een erg ruime auto en op de achterbank kun je het goed uithouden ook op langere afstanden, voorin is de zit minder en krijg ik bij lange ritten last van m"n rug. Wel gemakkelijk is de middenarmsteun, met een groot opbergvak eronder voor cd"s en dergelijke.
De kofferbak is erg groot, alleen komen de wielkasten erg ver de auto in en dat benadeelt de vorm van de achterbak erg. Verder ok.

Over de motor kan ik kort zijn, een sterk werkpaard die niet stuk te krijgen is. Hij heeft 90 pk en behoorlijk wat trekkracht, 200Nm, maar het is nog een ouderwetse turbodiesel en geen tdi. Hij doet z"n werk gewoon en loopt voor nederlands gebruik hard zat. In Duitsland zou iets meer vermogen fijn zijn, maar echt nodig? nee. Wel is de auto erg stil en de diesel nagelt minder dan dat de gemiddelde tdi doet. Het verbruik ligt zo rond de 1 op 14 bij stevige rijstijl en zo rond de 1 op 16 bij lange afstanden met 130 km/h.

Als je gewoon een goede auto wilt die veel ruimte biedt en niet teveel kost in het gebruik is dit een goede keuze, kwalitatief top.

Ik heb hem deze week ingeleverd en ik ga nu in een bus rijden met dubbele cabine. Een Ford Transit 2.0 TDCI met alles erop en eraan, ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Als ik hem kan selecteren binnen ’my review’ dan volgt een nieuw verhaal

PROBLEMEN

Eigenlijk weinig problemen gehad.
De remmen waren aan het trillen, dit is opgelost door de schijven af te draaien en nu remt hij weer als vanouds en de versnellingsbak is aan een revisie toe omdat de vorige bestuurder de auto nogal heeft misbruikt.
Olie verbruikt hij niet en verder zijn alleen filters, banden e.d. vervangen

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens