Toyota Avensis Wagon 2.0 16v VVT-i D4 Linea Luna (2006)

autoreview

Toyota Avensis Wagon
Toyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.0 16v VVT-i D4 Linea Luna
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst128.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 92.350 km

Ter vervanging van mijn Citroen C5 Break van 2001 heeft de leasemaatschappij in januari 2006 de Toyota Avensis afgeleverd aan huis.
Van veel mensen hoor ik dat de auto luxe overkomt en de kleur met. grijs maakt de auto ook erg mooi maar smaken verschillen natuurlijk.
Voor mijn werk rijd ik veel in Duitsland en het valt direct op dat de auto redelijk snel is en kort geleden heb ik 215 km op de teller gereden en de auto blijft zeer goed sporen.
Het werd ook wel tijd een review te schrijven over de auto en in vergelijking met de C5 is het ook een zeer betrouwbare auto en ben met uitzondering van de inbouw voor de telefoon nog niet terug geweest. Dat was bij de Citroen gemiddeld 1x per 3 weken dat er wel iets uitviel.
Benzineverbruik is ongeveer gelijk aan de C5(ca 1:12) en is ook stiller dan de C5. Verder is deze auto uitgerust met een prima geluidsinstallatie, zit goed en is ruim.
Kritiek of dingen die mij niet bevallen heb ik eigenlijk niet alleen soms weet het navigatiesysteem (met TMC) het adres niet te vinden maar daar wil ik met de dealer bij de 15.000 km beurt nog over praten want wellicht doe ik iets niet goed.
In ieder geval om de files heen rijden doet het systeem prima.
Toch een kleinigheidje maar de wagen heeft soms een rammeltje bij het voorraam maar dat kan wel wachten op de beurt en dat is alles.

Update : 14.06.2006

De eerste beurt gehad bij Becker in Hengelo en tot op heden tevreden met de auto.
Paar kleine dingen zijn gerepareerd (rammeltjes) en na een uur stond ik weer buiten.
Op naar de volgende 15.000 km

Update : 04.11.2006

30.000 km beurt!
Het blijft wel wennen sinds de Citroen C5 break want ik kom alleen voor de onderhoudsbeurten.
Toch had ik sinds de vakantie het probleem dat de achtergordels erg snel vast gingen zitten zonder dat je hem aangeklikt had echter volgens de dealer is dit een bekend probleem en men zou proberen het weer gangbaar te maken en dat is gelukt!
Verder kregen wij in de vakantie tranende ogen door de AC (Wij denken dat stoppen met roken de beste remedie is) maar de dealer(Becker) heeft nieuwe filters geplaatst.
Toch nog een probleem gevonden maar mijn motorbeschermplaat is losgeraakt(Auto staat te laag of de drempels te hoog) maar die is nu beter vastgezet.
Navigatiesysteem kent in Frankrijk vele wegen niet en merk omdat ik ook veel in Duitsland rijdt dat deze soms wel erg omslagtig mij naar mijn afspraak brengen maar gelukkig is ’zij’ erg flexibel

Update:02.04.2007

45000km beurt en geen opmerkingen.
Binnenkort helaas de winterbanden(Vredestein) weer laten vervangen door de orginele Bridgestone die meer geluid maken en heb het gevoel dat ik minder grip heb
Toch een klein puntje van kritiek want de ECC schakel ik regelmatig om naar Manual want soms beslaan mijn ramen tijdens een regenbui.
Heel af en toe een rammeltje maar dat kan ook komen doordat ik wat dingen los in de kofferbak heb.

Update : 29.11.2007

Ongeveer 65.000 km op de teller en bij 60.000 km een beurt gehad.
Tussen de 45.000 en de 60.000 wel een probleem met de remmen gehad zodat er door de dealer een nieuwe hoofdremcilinder is geplaatst.
Bij de beurt zijn ook de schijven afgedraaid (kreeg een trilling in het stuur)
verder eigenlijk geen klachten en gelukkig weer de winterbanden erop dus waar ik echt niet tevreden over ben zijn de Bridgestone banden maar omdat er nog 4mm profiel op zit ondanks dat een band niet meer rond is wil de leasemaatschappij deze niet vervangen.

Update : 16.06.2008

Auto een beurt gekregen(75.000km) en kreeg de laaste tijd weer last van een trillend stuur tijdens het remmen daarbij trok de auto naar links maar is alles door de dealer weer verholpen.
Wel gevraagd en of opgemerkt dat ik dit euvel bij al mijn vorige auto`s niet gehad heb...kreeg echter een vaag verhaal over voet op het rempendaal houden ed.
daarbij zakt ht rempendaal bij filerijden ver weg naar beneden
Heb het probleem hieronder aangegeven

Update: 22.01.2009

Auto heeft in december 2009 een 90000km beurt gehad en zoals gebruikelijk was alles naar wens alleen weer die achtergordels die bij de minste beweging direkt vastklemmen maar volgens de dealer niets aan te doen.Voor de rest is er weinig aan van deze auto te melden en we gaan op naar de 100000km

PROBLEMEN

  • 92.350 km

Geen
Achtergordels sluiten soms moeilijk en de dealer vertelde mij dat men daar niets aan kan doen!
Remmen ....trillen...reeds nieuwe hoofdremcilinder


Update:22.01.2009

Weer die achtergordels waar men geen verbetering in kan krijgen voor de rest prima

  • 115.000 km

Is alweer een tijdje geleden maar we zijn toe aan het laatste deel en net weer terug uit Frankrijk hebben we over de gehele periode dat we de auto bereden hebben behalve het gedoe met de remmen(Hoofdremcilinder) geen problemen gehad. Wat we wel merken is dat het navisysteem echt niet meer up to date is maar daar kan de auto ook verder niets mee
Het is en blijft een heerlijke rustige reisauto en tijdens onze vakantie met een volgepakte auto met een verbruik van 1 : 11 waarbij best wel snel is gereden vind ik ook niet tegenvallen.
Over een maand of 4 gaan we dus afscheid nemen van Toyota (einde leasecontract)want de baas(concernregels) is van mening dat is deze tijd wij met europese auto`s moeten rijden dus gaan we rondkijken naar wat anders dus voorlopige conclusie is al met al een hele fijne,betrouwbare maar een beetje saaie auto

Einde leasecontract

  • 128.300 km

We hebben de auto ingeleverd en bij 120T km nog een "ik denk" een beurtje gekregen en heb de auto bij de plaatselijke Citroendealer ingeleverd.Al met al hebben wij er 4 jaren bijna probleemloos in gereden.Het enige probleem wat elke keer weer terugkwam waren die achtergordels die om een p.... en een sch...t weer blokkeerden of je moest de afmeting hebben van een barbiepop .
Tja verder wat sensoren en wat problemen met de remmen gehad (hoofdremcilinder).Verder vonden wij de Toyota een betrouwbare (Zeker na de citroen C5) maar saaie auto .Nu toch maar weer terug in een Citroen C4 Grand Picasso ...ben benieuwd.......diegene die de Toyota koopt heeft er een goede auto aan.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.