Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Luna (2002)

autoreview

Toyota Avensis Verso
Toyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis Verso - interieurToyota Avensis Verso - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Luna
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf235.000 km
KM-stand laatst272.000 km
Lezerswaardering: 82%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Goede auto, sterk en betrouwbaar

  • 258.000 km

Na enig wikken en wegen de oude auto van mijn moeder over genomen op 235 K, Deze had toen reeds 15 jaar de familie vervoerd en heeft eigenlijk alles al meegemaakt. Toen maar het nodige sleutelen gaan doen, want na 15 jaar trouwe dienst verdient een auto wel wat liefde zogezegd.

Mechanisch/Elektrisch
+Zeer goed, logisch ingedeeld, kan bijna overal goed bij voor onderhoud.
+Laat je eigenlijk nooit echt staan
+Bouten en dergelijke rotten eigenlijk nooit vast
+Kunststof delen blijven ondanks hoge leeftijd nog steeds heel
- Riemspanner vervangen is een hel door moeilijke locatie
- Ankerplaten rotten door en zijn slecht te vervangen doordat het gehele fusee-stuk daarvoor los moet

Interieur
+Functioneel boven alles.
+Veel vervoersruimte
-Weinig stelmogelijkheden stoel
-weinig smaakvol, geen blikkentrekker

Uiterlijk
+Makkelijk onderdelen ervan te vervangen, Zit logisch vast.
-Saai (mijn persoonlijke mening)

Motor
+Krachtig, trekt goed op
+Betrouwbaar, heeft me in 25.000 km 0x laten staan.
+Goed en makkelijk onderdelen te verwisselen
+Verwaarloosbaar olieverbruik

-Hoog brandstofverbruik 1 op 10 door de stad, 1 op 12 op V-power over de snelweg

Problemen die ik gehad heb sinds aankoop
-Motormanagement, TRC OFF en VSC lampjes. Bleek de lambda sensor te zijn die niet binnen zijn waardes kwam. Dealer heeft er een verloopstukje opgezet en ik ben van euro 95 naar V-power gegaan. Probleem opgelost voor 180 euro.

-Trilling in het stuur tijdens remmen. Bleek voor remschijven te zijn, vervangen, Probleem opgelost voor 160 euro

-trillen tijdens remmen. Bleek geleidepen van het remzadel in combinatie met corrosie op de remzuigers achter te zijn. Word nog vervangen. kosten 100 euro

-Bluetooth module uitval. Bleek defect te zijn, nieuwe gekocht die ook muziek kan afspelen via originele radio. opgelost voor 120 euro.

-Rempedaal remde niet lekker en lag vrij diep. Bleek lucht te zijn, remvloeistof vervangen, kosten 12 euro.


Vervangen tussen de 240-260 duizend kilometer
-Voor remschijven en blokken
-Geleidepen rubbers voor en achter
-Pedaalrubbers
-Veerpootlagers
-Stofhoezen schokbrekers voor en achter
-Achterste schokbrekers
-Hitteschild uitlaatspruitstuk
-Multiriem en riemspanner (zeer onaangenaam werk)
-Alle vloeistoffen (rem,transmissie,motor, koel, stuur
-Bougies
-Bluetooth module

Gerepareerd/gereviseerd
-Voorste schokbrekers met veer
-Interieur opgeknapt
-Breather valve van de transmissie
-Achterste draagarmen en asboom
-Trekhaak
-Wielen (corrosie op de velgen)
-Elektrisch, stroomverliezen tot minimaal beperkt
-Remmen en koppeling ontlucht.

Totale kostenplaat voor dit gehele verhaal
1,300 euro.

End of the day, it's all okay

  • 263.000 km

Na flink veel sleutelen, tijd geld en nog meer sleutelen is het remprobleem ontdekt. Dit kwam door te zacht remmen, waardoor het systeem vast gaat zitten. Dit veroorzaakt op zijn beurt trillingen die zeer hinderlijk zijn. Probleem opgelost door zwaarder te remmen.

Gedaan sinds laatste beurt
-Remzuigers vervangen, alle klauwen zijn herbouwd.
-Remschijven achter vervangen, deze bleken krom te zijn, helaas, dit zal zijn gekomen door een vastzittende remzuiger (oververhitting en vervuiling)
-Radiateur vervangen, was lek door steenslag ofzo. Geen idee, maargoed, eruit en nieuwe erin.
-Handrem vervangen

Nog steeds, ondanks alle ellende die ik ermee heb gehad, zeer blij ermee. Het is en blijft een zeer goede auto. Het mooiste moment is nog altijd wel als je aan het begin van de snelweg staat, en je degene naast je beetje schamper ziet kijken. Beetje zo van, wat doet jouw busje nou links, kan je niet rechts gaan ofzo. Totdat het licht op groen springt en die 2.0 motor brult, dan is dat kijken gelijk genezen en hebben ze het nakijken.

Het verschil tussen fabrieks schokdempers en KYB

  • 272.000 km

Sinds de laatste keer weinig vervangen. de motorkap kabel was losgekomen door het overmatige sleutelen daarvoor. is gerepareerd. Het slot rechtsachter wilde niet meer dicht. gerepareerd zelf met motortje van 6 euro (youtube is hierbij je vriend) . Schokbrekers voor vervangen, niet omdat ze slecht waren maar was het zat met de losse sturing. Nieuwe KYB schokbrekers en veren eronder van voren. Stuurt echt stuk fijner, alleen je voelt uiteraard de bobbels in de weg wat beter. Ook nog even omdat we toch bezig waren de remleidingen doorgespoeld. remt net wat beter.

Je begint echter wel te merken dat het een oudere auto is, maar werken doet m nog steeds goed dus prima.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.