Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Plus NL (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Plus NL |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand laatst | 10.000 km |
Dan staat hij daar
- 1.700 km
Ik ben sinds een aantal weken eigenaar van een Toyota Auris TS lease plus exclusive, mond vol maar komt er op neer dat alles op de auto aanwezig is. In mijn eerste review wil ik beginnen met een aantal positieve ervaringen, het interieur is prima afgewerkt en op een hoog niveau dit wordt absoluut versterkt door het in twee kleuren lederen interieur. verder is de auto opvallend stil, ook op hogere snelheden, wat het een prettige reis auto maakt.
Wel heb ik een aantal punten die ik als minder positief beschouw, de afwijking van de snelheidsmeter is behoorlijk en daardoor irritant te noemen vooral bij trajectcontroles 100 km/h GPS is 117km/h op teller. Het verbruik is nog niet op het niveau gekomen van wat ik had verwacht, terwijl ik zeer defensief rij sinds ik deze auto bezit, momenteel zit ik nu 1:16.
Opvallend positief
+interieur (leer en opties)
+Parkeercamera
+keysless entry
+Ruimte
Tegenvallend
-Verbruik
-Teller afwijking
-Audio
-Stuurgevoel (zweverig)
Als laatst wil ik het automatisch inparkeren aankaarten als gadget. Het doet wat hij moet doen alleen sta je 30 cm van de stoep, waardoor je toch uitsteekt en het risico loopt op schade.
Zoals gezegd ben ik net eigenaar en moet ik nog aan veel wennen.
Ik ga hem waarderen
- 4.500 km
Nieuwe update, ik heb vandaag de winterbanden 205/55R16 in het Toyota magazijn laten zetten en zijn de 225/40R18 zomerbanden gemonteerd. Waar ik eerder op 16” velgen een redelijk wollige besturing had, is dit toch totaal anders op 18” velgen. Ik vind het ook een stuk netter staan onder de auto. Tevens heb ik eindelijk foto’s toegevoegd van het exterieur en het interieur.
Mijlpaal-tje
- 10.000 km
De eerste 10K staat op de klok en is mij goed bevallen, hier een korte update van mijn ervaring.
Banden/ wegligging
Na het switchen van winter naar zomerband en daarmee de velg met twee inch is toegenomen en het loopvlak met 3cm is de wegligging echt stukken beter. Onderstuur is bijna niet meer aanwezig in snelle bochten, waar op de 16” velgen dit standaard aanwezig is in elke snelle bocht.
Verbruik
Gezien het merendeel van de kilometers wordt afgelegd op de snelweg is het verbruik redelijk te noemen, gemiddeld zit ik op 1:16 met een actief rijgedrag. 550KM op één tankbeurt is wel de max.
Elektronische hulpmiddelen
Eén van de opties waar ik blij van wordt is de meesturende koplampen, wel twijfel ik of het automatisch grootlicht snel genoeg terugschakelt naar dimlicht. Soms heb ik toch echt het gevoel dat ik tegenliggers in de ogen schijn en besluit ik hem uit te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Spraakbediening radio/ navigatie is echt goed te noemen, waar ik in één zin mijn bestemming invoer en tot nu toe 95% direct goed wordt overgenomen. Minpunt is het afstemmen van de navigatie volume, heb ik hem eenmaal goed ingesteld is hij bij de volgende rit weer totaal ontregeld. Wellicht doe ik iets verkeerd, iemand hier ervaring mee.
Kaarten zijn niet up to date, wellicht is er reeds een nieuwe versie beschikbaar en hopelijk kosteloos. Inparkeren met hulp van de camera is echt een toevoeging, het automatisch inparkeren gebruik ik zelden maar werkt prima.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.